Kris Meeke doufá, že dostane od Citroënu ještě jednu šanci - odjet jeho domácí Rally Wales GB. Přitom minulý víkend v Austrálii havaroval hned dvakrát.
Šéf Citroënu, Yves Matton, nebyl ze dvou nehod pochopitelně nikterak šťastný, navíc když svému svěřenci pro tuto soutěž dal jasně za úkol získat pro tým body. Kris Meeke dostal šanci na úkor Daniho Sorda, tým po něm chtěl, aby se nesnažil zběsile závodit o desetiny, ale aby dojel až do cíle.
Matton dnes odmítl vyloučit start Krise Meekea ve Walesu. Podle něj by rozhodnutí učiněné takto brzy po soutěži v Austrálii bylo moc ovlivněno nezdarem u 'protinožců': "Jasně jsem mu řekl, co po něm chci. Řekl jsem mu také, že když dokončí v Austrálii, tak pojede ve Walesu. Teď nevím, musím si to promyslet.
Jsem si jistý, že pokud bych se rozhodl moc brzy po tom, co se stalo, tak by to pro něj nebylo pozitivní. Pochopitelně také jeho druhá nehoda poslední den mu nepomohla. Chci o tom popřemýšlet a také si promluvit s Khalidem [Al-Quassimim]. Uvidíme. Neříkám, že ve Velké Británii nepojede," zvažuje Yves Matton.
Dani Sordo, pokud Matton zvolí Meekea pro Wales, už letos kompletní šotolinovou soutěž asi nepojede
Kris Meeke bude akceptovat jakékoliv rozhodnutí Citroënu: "Jet kdekoliv s jedním z těchto aut je neuvěřitelné. Ale startovat před domácími diváky by bylo něco neopakovatelného. Jsem nesmírně vděčný za možnost, kterou mi Yves, Khalid i celý tým Citroën dal. A pokud to tímto zůstane, tak to tak zůstane.
Vím, že jsem udělal chyby. Na druhou stranu jsem ale také prokázal, že mám rychlost na to bojovat o čelo soutěže. Takových jezdců není mnoho."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?