Pomalu nastal čas,kdy je pro fanoušky historických rally aut a nejen jich samotných ,ale také bývalých špičkových pilotů,kteří spolu s těmito skvosty dosáhli na nespočet úspěchů, začít spřádat plány jak nejlépe si vytvořit program a naplánovat si podle něj dovolenou.
Pomalu nastal čas,kdy je pro fanoušky historických rally aut a nejen jich samotných ,ale také bývalých špičkových pilotů,kteří spolu s těmito skvosty dosáhli na nespočet úspěchů, začít spřádat plány jak nejlépe si vytvořit program a naplánovat si podle něj dovolenou.
Každý kdo už na tenhle svátek rally sportu zavítal mě jistě dá za pravdu, že atmosféra v San Marinu a jeho nejbližším okolí,kde se závod koná je fantastická a dřív či později jej okouzlí stejně jako mě a mé kamarády se kterými tuhle akci navštívíme již po několikáté v řadě za sebou.
Pokud bych mohl doporučit – tak vyjeďte s předstihem a po cestě navštivte aspoň jednu z možných zajímavostí , které se nabízejí. My jako první vždy zastavíme na Autogrilu na Croissant a Cappuccino.
Přímo se nabízí návštěva Venezie a prohlídka krásného historického města . Zde to ale chce spíš strávit celý den , jelikož zajímavostí je tolik,že je velmi obtížně stihnout za pár hodin vidět všechny.
Především se ale jedeme kochat auty,takže nepodívejte se do některého z četných muzeí italské designérské školy a především věhlasného Ferrari.Kdo řekne že jej tahle značka neosloví , ten nemá benzínové srdce. My jsme navštívili loni nově otevřené muzeum Ferrari v Modeně , které projektoval Jan Kaplický – jedná se o zajímavě architektonicky ztvárněnou budovu s mnoha nejnovějšími technologiemi v těsné blízkosti rodného domu slavného zakladatele Enza Ferrariho ve kterém je expozice jeho tvorby včetně původních artefaktů,jako jsou jeho brýle,vybavení pracovny,originální výkresy, nebo třeba všechny typy znaků vzpínajícího se koně. Tohle jistě stojí za shlédnutí a dá se to spojit i na jednu vstupenku spolu s návštěvou muzea v Maranellu , kde to vyjde i o nějaké to euro levněji než samostatně. Tohle ovšem také vyžaduje v podstatě „obětovat „ tomu celý den.
No ale to už jsme na dosah cíle,tedy samotného San Marina. I tady najdeme spoustu zajímavých cílů. Nejen překrásné historické centrum města na samotném vrcholu se třemi hrady,ale i možnost návštěvy spousty muzei. A to jak z historie samotné,tak samozřejmě s vůní benzínu. Na jedné straně hlavní silnice z Rimini do San Marina je ve stráni zasazeno muzeum letectví a na druhé je dělené muzeum Ferrari a Abarth,tady jsou vstupy samostatně a rozhodně kdo to miluje - nebude zklamaný.
Ale to nás již vítá hraniční brána města San Marino a my jsme už nažhaveni co nejdříve být v blízkosti nejen velmi zajímavých a mnohdy taky velmi vzácných rallycars jako je Lancia 037 ,Delta S4, Itegrale či Stratos. Audi S1 či Quattro. Spousta typů Porsche ,Fordů, Fiatů,Toyot,Opelů a to různých skupin ať už Group „B“ nebo „WRC“ a dalších zajímavých značek.
Mezi touhle směsicí plechových krasavců se pohybuje spousta různými tituly ověnčených Top Driver jako jsou již stálice této akce jak Sandro Munari , Juha Kankunen , Marcus Gronholm , Carlos Sainz , Bepe Volta díky kterému žije spousta kusů 037ček a jenž oživil Lancia Delta ECV. A samozřejmě i další spousta zajímavých osobností – Waldegard,Blomqvist,Alen,Rohrl nebo taky již pravidelně startující bratr Henriho Toivonena Harri který jede velmi atraktivně pro oko diváka. Ani na mistrovství světa se člověk mnohdy do tak bezprostřední blízkosti velkých jmen nedostane.
Velmi pohodový je také organizační tým RallyLegend
Nelze také zapomenout ani na velké šoumeny jako je Manrico Falleri s Lancii Delta, který neprodá jedinou zatáčku stejně jako Federico Ormezzano s Talbotem Lotus,nebo i u nás velmi populární Paolo Diana kteří jedou neuvěřitelnou střelbu a dveřma napřed což už se dnes moc nevidí.
V loňském roce zde dosáhla velkého a možná i největšího úspěchu česká posádka s Opelem Kadet Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem ,když dokončili na fantastickém druhém místě hned za legendárním Marku Alenem s Ilkou Kivimaki na Lancii 037
Již dnes je ve známosti,že účast bude opět hvězdná a svou účast potvrdili Carlos Sainz, Didier Auriol, Gianfranco Cunico, i u nás před lety startující" Lucky",Gigi Galli, MIKI Biasion , Sandro Munari,Juha Kankkunen, Gustavo Trelles, Jimmy Mc Rae . A to jistě nejsou všechny lákadla,která nás tam znovu táhnou.
Takže kdo jste vyšetřili nějaký ten den dovolené – neváhejte a vyrazte pohladit srdíčko do San Marína a ještě se stihnete možná i vykoupat v moři.
Aktuální informace najdete na www.rallylegend.com
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.