RallyLegend 10 – 13.10.2013 San Marino

Rally Legend (RSM)
Rally Legend (RSM), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Ondřej Krajča 17. září 2013 21:43
Sdílej:

Pomalu nastal čas,kdy je pro fanoušky historických rally aut a nejen jich samotných ,ale také bývalých špičkových pilotů,kteří spolu s těmito skvosty dosáhli na nespočet úspěchů, začít spřádat plány jak nejlépe si vytvořit program a naplánovat si podle něj dovolenou.

Pomalu nastal čas,kdy je pro fanoušky historických rally aut a nejen jich samotných ,ale také bývalých špičkových pilotů,kteří spolu s těmito skvosty dosáhli na nespočet úspěchů, začít spřádat plány jak nejlépe si vytvořit program a naplánovat si podle něj dovolenou.

Každý kdo už na tenhle svátek rally sportu zavítal mě jistě dá za pravdu, že atmosféra v San Marinu a jeho nejbližším okolí,kde se závod koná je fantastická a dřív či později jej okouzlí stejně jako mě a mé kamarády se kterými tuhle akci navštívíme již po několikáté v řadě za sebou.

Pokud bych mohl doporučit – tak vyjeďte s předstihem a po cestě navštivte aspoň jednu z možných zajímavostí , které se nabízejí. My jako první vždy zastavíme na Autogrilu na Croissant a Cappuccino.

Přímo se nabízí návštěva Venezie a prohlídka krásného historického města . Zde to ale chce spíš strávit celý den , jelikož zajímavostí je tolik,že je velmi obtížně stihnout za pár hodin vidět všechny.

Především se ale jedeme kochat auty,takže nepodívejte se do některého z četných muzeí italské designérské školy a především věhlasného Ferrari.Kdo řekne že jej tahle značka neosloví , ten nemá benzínové srdce. My jsme navštívili loni nově otevřené muzeum Ferrari v Modeně , které projektoval Jan Kaplický – jedná se o zajímavě architektonicky ztvárněnou budovu s mnoha nejnovějšími technologiemi v těsné blízkosti rodného domu slavného zakladatele Enza Ferrariho ve kterém je expozice jeho tvorby včetně původních artefaktů,jako jsou jeho brýle,vybavení pracovny,originální výkresy, nebo třeba všechny typy znaků vzpínajícího se koně. Tohle jistě stojí za shlédnutí a dá se to spojit i na jednu vstupenku spolu s návštěvou muzea v Maranellu , kde to vyjde i o nějaké to euro levněji než samostatně. Tohle ovšem také vyžaduje v podstatě „obětovat „ tomu celý den.

No ale to už jsme na dosah cíle,tedy samotného San Marina. I tady najdeme spoustu zajímavých cílů. Nejen překrásné historické centrum města na samotném vrcholu se třemi hrady,ale i možnost návštěvy spousty muzei. A to jak z historie samotné,tak samozřejmě s vůní benzínu. Na jedné straně hlavní silnice z Rimini do San Marina je ve stráni zasazeno muzeum letectví a na druhé je dělené muzeum Ferrari a Abarth,tady jsou vstupy samostatně a rozhodně kdo to miluje - nebude zklamaný.

Ale to nás již vítá hraniční brána města San Marino a my jsme už nažhaveni co nejdříve být v blízkosti nejen velmi zajímavých a mnohdy taky velmi vzácných rallycars jako je Lancia 037 ,Delta S4, Itegrale či Stratos. Audi S1 či Quattro. Spousta typů Porsche ,Fordů, Fiatů,Toyot,Opelů a to různých skupin ať už Group „B“ nebo „WRC“ a dalších zajímavých značek.

Mezi touhle směsicí plechových krasavců se pohybuje spousta různými tituly ověnčených Top Driver jako jsou již stálice této akce jak Sandro Munari , Juha Kankunen , Marcus Gronholm , Carlos Sainz , Bepe Volta díky kterému žije spousta kusů 037ček a jenž oživil Lancia Delta ECV. A samozřejmě i další spousta zajímavých osobností – Waldegard,Blomqvist,Alen,Rohrl nebo taky již pravidelně startující bratr Henriho Toivonena Harri který jede velmi atraktivně pro oko diváka. Ani na mistrovství světa se člověk mnohdy do tak bezprostřední blízkosti velkých jmen nedostane.

Velmi pohodový je také organizační tým RallyLegend

Nelze také zapomenout ani na velké šoumeny jako je Manrico Falleri s Lancii Delta, který neprodá jedinou zatáčku stejně jako Federico Ormezzano s Talbotem Lotus,nebo i u nás velmi populární Paolo Diana kteří jedou neuvěřitelnou střelbu a dveřma napřed což už se dnes moc nevidí.

V loňském roce zde dosáhla velkého a možná i největšího úspěchu česká posádka s Opelem Kadet Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem ,když dokončili na fantastickém druhém místě hned za legendárním Marku Alenem s Ilkou Kivimaki na Lancii 037

Již dnes je ve známosti,že účast bude opět hvězdná a svou účast potvrdili Carlos Sainz, Didier Auriol, Gianfranco Cunico, i u nás před lety startující" Lucky",Gigi Galli, MIKI Biasion , Sandro Munari,Juha Kankkunen, Gustavo Trelles, Jimmy Mc Rae . A to jistě nejsou všechny lákadla,která nás tam znovu táhnou.

Takže kdo jste vyšetřili nějaký ten den dovolené – neváhejte a vyrazte pohladit srdíčko do San Marína a ještě se stihnete možná i vykoupat v moři.

Aktuální informace najdete na www.rallylegend.com

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?