Budou stát dvě nehody v Austrálii Meekea místo u Citroënu v roce 2014?

Al-Qassimi, Khalid - Martin, Scott
Al-Qassimi, Khalid - Martin, Scott, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. září 2013 21:01
Sdílej:

Kris Meeke na sebe poutal pozornost i v Austrálii - zkraje soutěže zajížděl až překvapivě konkurenceschopné časy, které jej držely na dostřel vedoucího Ogiera, ale v druhé polovině dvakrát havaroval.

Jízda Krise Meekea skončila v neděli po druhé nehodě. Ta první ukončila v sobotu jeho snažení, když se pohyboval na pomezí podiového umístění. Přitom až do té doby zajížděl velmi zajímavé časy. Mechanici předvedli skvělou práci, když jeho DS3 WRC dali pro neděli dohromady, jenže do cíle Power Stage už Severní Ir dojel opět s vylomeným kolem.

34letý soutěžk navíc nemohl s autem o třech kolech dojet do cíle [servisního parku, kde soutěž formálně končí], a tak byl nucený vzdát. "V pátek jsem se pokusil vytěžit maximum z desáté startovní pozice. Byl to můj první den s tímto nastavením. Jelo se mi s ním skvěle, i když jsem se musel auto stále učit," říká bývalý pilot Mini, který vyhrál i kvalifikační zkoušku.

Na jedné RZ trefil velký kámen, který byl v cestě: "Myslel jsem, že je zničené řízení. Ale naštěstí Citroën je silné auto a my byli stále ve hře. Na startu závěrečné páteční speciálky nám zhasl motor DS3 WRC, což nás stálo asi 10 vteřin." A propad ze 3. na 4. místo.

I v IRC jezdil stylem "věnec nebo kotrmelec"

"V určitých částech tratě byl na horní vrstvě šotoliny prach, který dělal vložky extrémně klouzavé. I přes chybějící zkušenosti jsem nebyl daleko za Mikkem [Hirvonenem]. To je pro tým dobrá zpráva. 

Na zdejších tratích je celkem jednoduché udělat chybu. Já jsem také jednu udělal, brzdil jsem až moc pozdě. Sjeli jsme z tratě a ze spádu se skutálali na pole. Několikrát jsme se přetočili přes střechu. Poté bylo docela neuvěřitelné vidět auto opět opravené."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.