Kris Meeke na sebe poutal pozornost i v Austrálii - zkraje soutěže zajížděl až překvapivě konkurenceschopné časy, které jej držely na dostřel vedoucího Ogiera, ale v druhé polovině dvakrát havaroval.
Jízda Krise Meekea skončila v neděli po druhé nehodě. Ta první ukončila v sobotu jeho snažení, když se pohyboval na pomezí podiového umístění. Přitom až do té doby zajížděl velmi zajímavé časy. Mechanici předvedli skvělou práci, když jeho DS3 WRC dali pro neděli dohromady, jenže do cíle Power Stage už Severní Ir dojel opět s vylomeným kolem.
34letý soutěžk navíc nemohl s autem o třech kolech dojet do cíle [servisního parku, kde soutěž formálně končí], a tak byl nucený vzdát. "V pátek jsem se pokusil vytěžit maximum z desáté startovní pozice. Byl to můj první den s tímto nastavením. Jelo se mi s ním skvěle, i když jsem se musel auto stále učit," říká bývalý pilot Mini, který vyhrál i kvalifikační zkoušku.
Na jedné RZ trefil velký kámen, který byl v cestě: "Myslel jsem, že je zničené řízení. Ale naštěstí Citroën je silné auto a my byli stále ve hře. Na startu závěrečné páteční speciálky nám zhasl motor DS3 WRC, což nás stálo asi 10 vteřin." A propad ze 3. na 4. místo.
I v IRC jezdil stylem "věnec nebo kotrmelec"
"V určitých částech tratě byl na horní vrstvě šotoliny prach, který dělal vložky extrémně klouzavé. I přes chybějící zkušenosti jsem nebyl daleko za Mikkem [Hirvonenem]. To je pro tým dobrá zpráva.
Na zdejších tratích je celkem jednoduché udělat chybu. Já jsem také jednu udělal, brzdil jsem až moc pozdě. Sjeli jsme z tratě a ze spádu se skutálali na pole. Několikrát jsme se přetočili přes střechu. Poté bylo docela neuvěřitelné vidět auto opět opravené."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?