Z koncernové centrály v Japonsku zatím nepřišlo oficiální svolení, ale evropská divize Toyota Motorsport GmbH (TMG) (sídlící v Německu) se připravuje na možný návrat do WRC. Hned zkraje roku by měl Yaris začít polykat první testovací kilometry se 'světovým motorem'.
Na tuto zprávu se čekalo hodně dlouho. Po dlouhých letech mimo nejvyšší patra rallysportu se může Toyota už brzy vrátit zpět do WRC. Oficiálně se tým Toyota Motorsport GmbH sice stále soustředí pouze na vytrvalostní závody série Le Mans, ale již brzy by měl začít jezdit prototyp Yarisu se světovým motorem. Alespoň podle zpráv z Německa.
Hned zkraje roku by měl vyjet Yaris S2000 s novým motorem postaveným podle světových regulí. Na něm by se měly testovat i komponenty jako zavěšení a nebo tlumiče. "Během testů nepůjde o žádný zákaznický program, ale o to připravit se na možný návrat do MS v automobilových soutěžích. Pokud bychom dostali z Japonska svolení, chceme být připraveni," potvrdil mluvčí TMG, Alastair Moffitt.
Koncept představený na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem
Hodně se spekulovalo, jestli konceptem představeným na probíhajícím IAA ve Frankfurtu nad Mohanem - Yarisem R Hybrid - chce automobilka něco nazanačit. Jisté je to, že by tento vůz se soutěžním speciálem nemá nic společného. Ve studii byl sice zabudován světový motor, zadní kola jsou však poháněna elektromotorem o výkonu 60 koňských sil. TGM by pochopitelně použilo pouze turbomotor.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?