Rally Australia: Ogier slaví vítězství, titul ještě ne

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 15. září 2013 22:53
Sdílej:

O víkendu se jela další soutěž WRC, tentokrát v Austrálii. Soutěž opanoval vládce letošní sezony, Sébastien Ogier, s Volkswagenem Polo R WRC.

Francouz vyhrál většinu zkoušek a i když se většinou jednalo o vítězství v řádu desetin sekund nebo vteřin, v cíli měl náskok na druhého Neuvillea 1,5 minuty. Na druhé příčce se až do poslední zkoušky soutěže držel Mikko Hirvonen, jenže Fin měl smůlu. Na poslední vložce soutěže dostal defekt a propadl se až na místo 3. 

Díky tomu postoupil na 2. pozici Neuville, který tak prodloužil svoji sérii druhých míst a podiových umístění (od Řecka!). Tento výsledek znamená, že Ogier s Volkswagenem ještě nemohl v Austrálii oslavit titul a bude si muset počkat, s největší pravdpodobností, až do Francie. Tam mu bude stačit k zisku vysněného triumfu pouhý bod.

S defekty se během soutěže potýkali také jezdci M-Sportu Mads Ostberg a Evgeny Novikov, rovněž na poslední zkoušce soutěže zbrzdil podobný problém Jariho-Mattiho Latvalu. Solidní výkon podala trojka Volkswagenu, Andreas Mikkelsen. Nor prakticky celou soutěž bojoval s Madsem Ostbergem o pátou příčku. Souboj sice nakonec prohrál, ale za svými zády dlouho držel z počátku nevýrazného kolegu Latvalu (stěžoval si na nastavení).

Jediným z předních jezdců, kdo udělal v Austrálii chybu, byl za Daniho Sorda zaskakující Kris Meeke. Severní Ir vyhrál kvalifikaci a první den jel parádně, držel se na stupních vítězů. Zkraje byl dokonce před Hirvonenem. Od Citroënu měl jasný příkaz dovést vůz do cíle a bodovat pro tým. Postupem času se sice propadl na 4. místo, ale v RZ13 neudržel vůz na trati a 7krát se přetočil přes střechu. 

Solidně jel v šampionátu hostující Nathan Quinn, který si pronajal pro tuto soutěž vůz Mini JCW WRC od týmu Motorsport Italia. Australan porazil i Khalida Al-Quassimiho s třetí DS3 WRC týmu Citroën.

Výsledky Rally Australia:  

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  S. Ogier - J. Ingrassia

3:19:55,0

 ---

  Volkswagen Polo R WRC

    2.

  T. Neuville - N. Gilsoul

 

+1:32,1

  Ford Fiesta RS WRC

    3.

  M. Hirovnen - J. Lehtinen

 

+2:02,1

  Citroën DS3 WRC

    4.

  J. - M. Latvala - M. Anttila

 

+2:57,4

  Volkswagen Polo R WRC

    5.

  M. Ostberg - J. Andersson

 

+3:17,2

  Ford Fiesta RS WRC

    6.

  A. Mikkelsen - P. Nagle

 

+3:37,6

  Volkswagen Polo R WRC

    7.

  E. Novikov - I. Minor

 

+7:31,2

  Ford Fiesta RS WRC

    8.

  N. Quinn - G. MacNeall

  

+13:10,2

  Mini John Cooper Works WRC

    9.

  K. Al-Quassimi - S. Martin

 

+15:17,6

  Citroën DS3 WRC

   10.

  A. Al-Kuwari - K. Duffy

 

+17:27,7

  Ford Fiesta RRC

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.