O víkendu se jela další soutěž WRC, tentokrát v Austrálii. Soutěž opanoval vládce letošní sezony, Sébastien Ogier, s Volkswagenem Polo R WRC.
Francouz vyhrál většinu zkoušek a i když se většinou jednalo o vítězství v řádu desetin sekund nebo vteřin, v cíli měl náskok na druhého Neuvillea 1,5 minuty. Na druhé příčce se až do poslední zkoušky soutěže držel Mikko Hirvonen, jenže Fin měl smůlu. Na poslední vložce soutěže dostal defekt a propadl se až na místo 3.
Díky tomu postoupil na 2. pozici Neuville, který tak prodloužil svoji sérii druhých míst a podiových umístění (od Řecka!). Tento výsledek znamená, že Ogier s Volkswagenem ještě nemohl v Austrálii oslavit titul a bude si muset počkat, s největší pravdpodobností, až do Francie. Tam mu bude stačit k zisku vysněného triumfu pouhý bod.
S defekty se během soutěže potýkali také jezdci M-Sportu Mads Ostberg a Evgeny Novikov, rovněž na poslední zkoušce soutěže zbrzdil podobný problém Jariho-Mattiho Latvalu. Solidní výkon podala trojka Volkswagenu, Andreas Mikkelsen. Nor prakticky celou soutěž bojoval s Madsem Ostbergem o pátou příčku. Souboj sice nakonec prohrál, ale za svými zády dlouho držel z počátku nevýrazného kolegu Latvalu (stěžoval si na nastavení).
Jediným z předních jezdců, kdo udělal v Austrálii chybu, byl za Daniho Sorda zaskakující Kris Meeke. Severní Ir vyhrál kvalifikaci a první den jel parádně, držel se na stupních vítězů. Zkraje byl dokonce před Hirvonenem. Od Citroënu měl jasný příkaz dovést vůz do cíle a bodovat pro tým. Postupem času se sice propadl na 4. místo, ale v RZ13 neudržel vůz na trati a 7krát se přetočil přes střechu.
Solidně jel v šampionátu hostující Nathan Quinn, který si pronajal pro tuto soutěž vůz Mini JCW WRC od týmu Motorsport Italia. Australan porazil i Khalida Al-Quassimiho s třetí DS3 WRC týmu Citroën.
Výsledky Rally Australia:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:19:55,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:32,1
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+2:02,1
Citroën DS3 WRC
4.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+2:57,4
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+3:17,2
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+3:37,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+7:31,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
N. Quinn - G. MacNeall
+13:10,2
Mini John Cooper Works WRC
9.
K. Al-Quassimi - S. Martin
+15:17,6
Citroën DS3 WRC
10.
A. Al-Kuwari - K. Duffy
+17:27,7
Ford Fiesta RRC
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?