O víkendu se jela další soutěž WRC, tentokrát v Austrálii. Soutěž opanoval vládce letošní sezony, Sébastien Ogier, s Volkswagenem Polo R WRC.
Francouz vyhrál většinu zkoušek a i když se většinou jednalo o vítězství v řádu desetin sekund nebo vteřin, v cíli měl náskok na druhého Neuvillea 1,5 minuty. Na druhé příčce se až do poslední zkoušky soutěže držel Mikko Hirvonen, jenže Fin měl smůlu. Na poslední vložce soutěže dostal defekt a propadl se až na místo 3.
Díky tomu postoupil na 2. pozici Neuville, který tak prodloužil svoji sérii druhých míst a podiových umístění (od Řecka!). Tento výsledek znamená, že Ogier s Volkswagenem ještě nemohl v Austrálii oslavit titul a bude si muset počkat, s největší pravdpodobností, až do Francie. Tam mu bude stačit k zisku vysněného triumfu pouhý bod.
S defekty se během soutěže potýkali také jezdci M-Sportu Mads Ostberg a Evgeny Novikov, rovněž na poslední zkoušce soutěže zbrzdil podobný problém Jariho-Mattiho Latvalu. Solidní výkon podala trojka Volkswagenu, Andreas Mikkelsen. Nor prakticky celou soutěž bojoval s Madsem Ostbergem o pátou příčku. Souboj sice nakonec prohrál, ale za svými zády dlouho držel z počátku nevýrazného kolegu Latvalu (stěžoval si na nastavení).
Jediným z předních jezdců, kdo udělal v Austrálii chybu, byl za Daniho Sorda zaskakující Kris Meeke. Severní Ir vyhrál kvalifikaci a první den jel parádně, držel se na stupních vítězů. Zkraje byl dokonce před Hirvonenem. Od Citroënu měl jasný příkaz dovést vůz do cíle a bodovat pro tým. Postupem času se sice propadl na 4. místo, ale v RZ13 neudržel vůz na trati a 7krát se přetočil přes střechu.
Solidně jel v šampionátu hostující Nathan Quinn, který si pronajal pro tuto soutěž vůz Mini JCW WRC od týmu Motorsport Italia. Australan porazil i Khalida Al-Quassimiho s třetí DS3 WRC týmu Citroën.
Výsledky Rally Australia:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:19:55,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:32,1
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+2:02,1
Citroën DS3 WRC
4.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+2:57,4
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+3:17,2
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+3:37,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+7:31,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
N. Quinn - G. MacNeall
+13:10,2
Mini John Cooper Works WRC
9.
K. Al-Quassimi - S. Martin
+15:17,6
Citroën DS3 WRC
10.
A. Al-Kuwari - K. Duffy
+17:27,7
Ford Fiesta RRC
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.