O víkendu se jela další soutěž WRC, tentokrát v Austrálii. Soutěž opanoval vládce letošní sezony, Sébastien Ogier, s Volkswagenem Polo R WRC.
Francouz vyhrál většinu zkoušek a i když se většinou jednalo o vítězství v řádu desetin sekund nebo vteřin, v cíli měl náskok na druhého Neuvillea 1,5 minuty. Na druhé příčce se až do poslední zkoušky soutěže držel Mikko Hirvonen, jenže Fin měl smůlu. Na poslední vložce soutěže dostal defekt a propadl se až na místo 3.
Díky tomu postoupil na 2. pozici Neuville, který tak prodloužil svoji sérii druhých míst a podiových umístění (od Řecka!). Tento výsledek znamená, že Ogier s Volkswagenem ještě nemohl v Austrálii oslavit titul a bude si muset počkat, s největší pravdpodobností, až do Francie. Tam mu bude stačit k zisku vysněného triumfu pouhý bod.
S defekty se během soutěže potýkali také jezdci M-Sportu Mads Ostberg a Evgeny Novikov, rovněž na poslední zkoušce soutěže zbrzdil podobný problém Jariho-Mattiho Latvalu. Solidní výkon podala trojka Volkswagenu, Andreas Mikkelsen. Nor prakticky celou soutěž bojoval s Madsem Ostbergem o pátou příčku. Souboj sice nakonec prohrál, ale za svými zády dlouho držel z počátku nevýrazného kolegu Latvalu (stěžoval si na nastavení).
Jediným z předních jezdců, kdo udělal v Austrálii chybu, byl za Daniho Sorda zaskakující Kris Meeke. Severní Ir vyhrál kvalifikaci a první den jel parádně, držel se na stupních vítězů. Zkraje byl dokonce před Hirvonenem. Od Citroënu měl jasný příkaz dovést vůz do cíle a bodovat pro tým. Postupem času se sice propadl na 4. místo, ale v RZ13 neudržel vůz na trati a 7krát se přetočil přes střechu.
Solidně jel v šampionátu hostující Nathan Quinn, který si pronajal pro tuto soutěž vůz Mini JCW WRC od týmu Motorsport Italia. Australan porazil i Khalida Al-Quassimiho s třetí DS3 WRC týmu Citroën.
Výsledky Rally Australia:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:19:55,0
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:32,1
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+2:02,1
Citroën DS3 WRC
4.
J. - M. Latvala - M. Anttila
+2:57,4
Volkswagen Polo R WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+3:17,2
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - P. Nagle
+3:37,6
Volkswagen Polo R WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+7:31,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
N. Quinn - G. MacNeall
+13:10,2
Mini John Cooper Works WRC
9.
K. Al-Quassimi - S. Martin
+15:17,6
Citroën DS3 WRC
10.
A. Al-Kuwari - K. Duffy
+17:27,7
Ford Fiesta RRC
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?