Sébastien Ogier vidí všechny tři vozy aktivně zapojených značek do WRC na stejné úrovni. Podle druhého jezdce, Jariho-Mattiho Latvaly, má VW výhodu v motoru.
Volkswagen míří do neznáma. Australská rally bude pro německý tovární tým něčím novým, protože se zdejší šotolinou nemá žádné zkušenosti ani z testů. Sébastien Ogier to za tak velký problém nepokládá: "Není to nijak specifická soutěž. Nadmořská výška je normální, profil tratě také. Normálně je hodně rychlá a kluzká. Z dob Citroënu si vzpomínám, že jsme používali stejné nastavení, jako pro evrospké závody."
Nastavení by ale mělo být podobné jako ve Finsku, protože "i zde jsou tratě hodně rychlé. Opravdu je mi jedno, že z Austrálie nemáme zkušenosti." Ty mají ale konkurenti od Citroënu a M-Sportu. Přestože je Polo R WRC dominantním vozem letošní sezony, Ogier si nemyslí, že by měl mít někdo výhodu: "To je vždy těžké odhadnout. V současné chvíli si opravdu nemyslím, že by byl mezi vozy nějaký velký rozdíl.
Když se podíváte na časy, které zajíždějí jezdci Fordu, tak si jsem jistý, že i jejich auto je konkurenceschopné. A pokud není, pak jsou opravdu dobří, občas jsou dokonce pekelně dobří. Ale já jezdím jen s Polem, takže těžko soudit. V současnosti je konkurence podle mě dobrá."
Kolegovi Latvalovi stále chybí zkušenosti s Polem R WRC, do kterého přesedl z Fiesty RS WRC: "Před soutěží jsme sice najeli asi 530 kilometrů, ale pořád to bylo jen na dvou úsecích. A to je problém testů. Jezdíte pořád stejnou trať dokola, už znáte každou zatáčku. Asi bychom měli v budoucnu testovat na více různorodých rychlých tratích.
V nastavení jsem snad našel cestu, kterou bych se chtěl ubírat. Zkoušeli jsme dvě verze tlumičů, já jsem si myslel, že je lepší ta starší, ale nakonec se ukázalo, že je to naopak. Před Austrálii jsme se zaměřili právě na tlumiče.
Na Polu se mi nejvíc líbí motor. Má opravdu velký kroutící moment. S autem je pak zábava jet. Také zavěšení je skvělé. Abych byl upřímný, zatím se mi v autě nejvíc líbí na asfaltu. Není žádným tajemstvím, že jsme u Fordu v letech 2008, 2009 a 2010 měli na asfaltu problémy. To se na konci roku 2010 zlepšilo a v letech 2011 a 2012 už to bylo lepší. Stálo za tím ale hodně práce. Když jsem ale usedl poprvé do Pola na asfaltu, bylo to hned dobré."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.