Sébastien Ogier vidí všechny tři vozy aktivně zapojených značek do WRC na stejné úrovni. Podle druhého jezdce, Jariho-Mattiho Latvaly, má VW výhodu v motoru.
Volkswagen míří do neznáma. Australská rally bude pro německý tovární tým něčím novým, protože se zdejší šotolinou nemá žádné zkušenosti ani z testů. Sébastien Ogier to za tak velký problém nepokládá: "Není to nijak specifická soutěž. Nadmořská výška je normální, profil tratě také. Normálně je hodně rychlá a kluzká. Z dob Citroënu si vzpomínám, že jsme používali stejné nastavení, jako pro evrospké závody."
Nastavení by ale mělo být podobné jako ve Finsku, protože "i zde jsou tratě hodně rychlé. Opravdu je mi jedno, že z Austrálie nemáme zkušenosti." Ty mají ale konkurenti od Citroënu a M-Sportu. Přestože je Polo R WRC dominantním vozem letošní sezony, Ogier si nemyslí, že by měl mít někdo výhodu: "To je vždy těžké odhadnout. V současné chvíli si opravdu nemyslím, že by byl mezi vozy nějaký velký rozdíl.
Když se podíváte na časy, které zajíždějí jezdci Fordu, tak si jsem jistý, že i jejich auto je konkurenceschopné. A pokud není, pak jsou opravdu dobří, občas jsou dokonce pekelně dobří. Ale já jezdím jen s Polem, takže těžko soudit. V současnosti je konkurence podle mě dobrá."
Kolegovi Latvalovi stále chybí zkušenosti s Polem R WRC, do kterého přesedl z Fiesty RS WRC: "Před soutěží jsme sice najeli asi 530 kilometrů, ale pořád to bylo jen na dvou úsecích. A to je problém testů. Jezdíte pořád stejnou trať dokola, už znáte každou zatáčku. Asi bychom měli v budoucnu testovat na více různorodých rychlých tratích.
V nastavení jsem snad našel cestu, kterou bych se chtěl ubírat. Zkoušeli jsme dvě verze tlumičů, já jsem si myslel, že je lepší ta starší, ale nakonec se ukázalo, že je to naopak. Před Austrálii jsme se zaměřili právě na tlumiče.
Na Polu se mi nejvíc líbí motor. Má opravdu velký kroutící moment. S autem je pak zábava jet. Také zavěšení je skvělé. Abych byl upřímný, zatím se mi v autě nejvíc líbí na asfaltu. Není žádným tajemstvím, že jsme u Fordu v letech 2008, 2009 a 2010 měli na asfaltu problémy. To se na konci roku 2010 zlepšilo a v letech 2011 a 2012 už to bylo lepší. Stálo za tím ale hodně práce. Když jsem ale usedl poprvé do Pola na asfaltu, bylo to hned dobré."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.