Ogier: Můj titul by měl stejnou hodnotu jako kterýkoliv titul Loeba

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 11. září 2013 18:24
Sdílej:

Sébastien Ogier by svůj první titul raději získal po souboji s krajanem Sébastienem Loebem, ale nepohrdl by ani titulem z letošního roku.

Teoreticky mohl Sébastien Ogier vyhrát titul již v minulé soutěži v Německu, ale pouhé tři body, které na domácím 'hřišti' Volkswagenu získal, na předčasné rozhodnutí nestačily. Obecně ale můžeme vzhledem k náskoku, který 4 soutěže před koncem roku má, říci, že je jen otázkou času, kdy bude korunován jako nový šampion WRC. Ogier se tak s největší pravděpodobností stane prvním šampionem v éře po Loebovi, který kraloval od roku 2004 nepřetržitě.

Posledním, kdo vyhrál titul před nástupem legendárního Francouze, byl Petter Solberg v roce 2003. Prvním bude s největší pravděpodobností Sébastien Ogier. Sportovní úspěch značky Volkswagen a Sébastiena Ogiera by byl podle mnohých ještě hodnotnější, kdyby Loeb odjel všech 13 soutěží: "Spousta lidí to tak vnímá a já musím přiznat, že mají pravdu.

Pochopitelně by případný titul měl jinou hodnotu, pokud bych na všech soutěžích nastupoval proti němu. Já na tom ale nemohu nic změnit. Už se tak rozhodl a my s tím musíme žít. Myslím ale, že můj titul by měl stejnou hodnotu, jako kterýkoliv titul Loeba. Nakonec on musel porazit stejné protivníky jako letos já," říká hvězda VW.

V sezoně 2011 byl v přímém souboji ještě lepší Loeb, změnil by se letos tento poměr?

Pro spoustu historiků je ale Loeb tím nejúspěšnějším a pravděpodobně nejlepším jezdcem rally v moderní éře. To uznává i Ogier, který ale dodává, že "by to bylo velmi těsné [kdyby letos Loeb jezdil]." A statistiky to potvrzují. Při letošních třech soutěžích, kdy se oba Sébastienové potkali, spolu vždy svedli těsný souboj o vítězství.

Fakt, že oba nejsou žádní velcí kamarádi, je dobře známý, jenže: "V médiích to bylo podáno tak, jako bychom se nenáviděli. To ale není pravda. Měli jsme nějaké rozpory, to ano. Ale jinak jsme spolu po profesionální stránce vycházeli a respektovali se."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.