Souboj o majetné zákazníky, kteří by byli schopni pořídit si vůz kategorie R5 se pomalu rozbíhá. Zatím se vyhřívá na trhu pouze Fiesta R5 od M-Sportu, Peugeot a Citroën už ale začínají s kampaní za svoje vozy. Francouzi jsou přesvědčeni, že jsou schopni poskytnout lepší nabídku.
Ford Fiesta nebo jedno z dvojčat DS3 R5 a 208 T16? Tuto otázku si brzy bude muset položit spousta potenciálních zákazníků. "Jsem přesvědčen o tom, že my máme lepší auto. Během přímého srovnání na Ypres jsme byli téměř rovnocení a to i přes fakt, že jsme zde jeli s vývojovým vozem, řekněme 0.0. Tehdy byla Fiesta lepší hlavně v motoru. S verzí 1.0 jsme udělali krok vpřed, teď máme verzi 2.0.
Díky designu vozů DS3 a 208 můžeme počítat s hodně otvory pro chlazení. To je lehká výhoda [oproti Fordu], protože v motorsportu se musíte vždy vypořádat s vysokými teplotami. V C2 R2 jsme použili elektrické řízení, to ale nikdy dobře nefungovalo, proto jsme se u verzí R5 rozhodli pro klasické hydraulické. Pravidla jsou skvělá, i když jsou hodně svazující, pořád nabízejí velké příležitosti," pochvaluje své produkty Alexis Avril, technický šéf zákaznického oddělení koncernu PSA.
Na podvozku ale razí oba francouzské vozy stejnou cestu jako konkurent z Velké Británie, který byl postaven pod vedením šéfkonstruktéra Chrise Williamse. "Chování auta je už teď prima. Teď už jde pouze o detaily. I když je R5 levnější než S2000, tak je o něco lepší. Pokud bych já měl volit, zvolil bych R5 už proto, že má turbomotor, který pracuje v rozmezí 4 500 až 6 500 otáček/minutu. U vozů S2000 bylo funkční okénko jen mezi 7 000 až 8 000 otáčky/minutu," přidává své postřehy Kris Meeke, testovací pilot.
Brit má náskok, po tratích už jezdí. Kdo ale vyhraje měření sil?
Jak DS3 R5 tak 208 T16 mají být homologovány až k 1. 1. 2014. Podkladové materiály pro homologaci musejí být zaslány FIA už k 15. listopadu 2013. "Máme hotových dobrých 85 % auta a od teď už budeme pracovat jen na vylepšení výkonu," říká Avril.
DS3 R5 by se mělo dočkat premiéry v soutěži jako předjezdec během Španělské rally. Sesterský 208 T16 zase pojede jako předjezdec v rámci Rally San Remo.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.