Souboj o majetné zákazníky, kteří by byli schopni pořídit si vůz kategorie R5 se pomalu rozbíhá. Zatím se vyhřívá na trhu pouze Fiesta R5 od M-Sportu, Peugeot a Citroën už ale začínají s kampaní za svoje vozy. Francouzi jsou přesvědčeni, že jsou schopni poskytnout lepší nabídku.
Ford Fiesta nebo jedno z dvojčat DS3 R5 a 208 T16? Tuto otázku si brzy bude muset položit spousta potenciálních zákazníků. "Jsem přesvědčen o tom, že my máme lepší auto. Během přímého srovnání na Ypres jsme byli téměř rovnocení a to i přes fakt, že jsme zde jeli s vývojovým vozem, řekněme 0.0. Tehdy byla Fiesta lepší hlavně v motoru. S verzí 1.0 jsme udělali krok vpřed, teď máme verzi 2.0.
Díky designu vozů DS3 a 208 můžeme počítat s hodně otvory pro chlazení. To je lehká výhoda [oproti Fordu], protože v motorsportu se musíte vždy vypořádat s vysokými teplotami. V C2 R2 jsme použili elektrické řízení, to ale nikdy dobře nefungovalo, proto jsme se u verzí R5 rozhodli pro klasické hydraulické. Pravidla jsou skvělá, i když jsou hodně svazující, pořád nabízejí velké příležitosti," pochvaluje své produkty Alexis Avril, technický šéf zákaznického oddělení koncernu PSA.
Na podvozku ale razí oba francouzské vozy stejnou cestu jako konkurent z Velké Británie, který byl postaven pod vedením šéfkonstruktéra Chrise Williamse. "Chování auta je už teď prima. Teď už jde pouze o detaily. I když je R5 levnější než S2000, tak je o něco lepší. Pokud bych já měl volit, zvolil bych R5 už proto, že má turbomotor, který pracuje v rozmezí 4 500 až 6 500 otáček/minutu. U vozů S2000 bylo funkční okénko jen mezi 7 000 až 8 000 otáčky/minutu," přidává své postřehy Kris Meeke, testovací pilot.
Brit má náskok, po tratích už jezdí. Kdo ale vyhraje měření sil?
Jak DS3 R5 tak 208 T16 mají být homologovány až k 1. 1. 2014. Podkladové materiály pro homologaci musejí být zaslány FIA už k 15. listopadu 2013. "Máme hotových dobrých 85 % auta a od teď už budeme pracovat jen na vylepšení výkonu," říká Avril.
DS3 R5 by se mělo dočkat premiéry v soutěži jako předjezdec během Španělské rally. Sesterský 208 T16 zase pojede jako předjezdec v rámci Rally San Remo.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.