Francouzi si brousí zuby na Brita, jak dopadne jejich souboj?

Meeke, Kris - Patterson Chris
Meeke, Kris - Patterson Chris, foto: Archiv RallyZone.cz
iM2 10. září 2013 19:54
Sdílej:

Souboj o majetné zákazníky, kteří by byli schopni pořídit si vůz kategorie R5 se pomalu rozbíhá. Zatím se vyhřívá na trhu pouze Fiesta R5 od M-Sportu, Peugeot a Citroën už ale začínají s kampaní za svoje vozy. Francouzi jsou přesvědčeni, že jsou schopni poskytnout lepší nabídku.

Ford Fiesta nebo jedno z dvojčat DS3 R5 a 208 T16? Tuto otázku si brzy bude muset položit spousta potenciálních zákazníků. "Jsem přesvědčen o tom, že my máme lepší auto. Během přímého srovnání na Ypres jsme byli téměř rovnocení a to i přes fakt, že jsme zde jeli s vývojovým vozem, řekněme 0.0. Tehdy byla Fiesta lepší hlavně v motoru. S verzí 1.0 jsme udělali krok vpřed, teď máme verzi 2.0.

Díky designu vozů DS3 a 208 můžeme počítat s hodně otvory pro chlazení. To je lehká výhoda [oproti Fordu], protože v motorsportu se musíte vždy vypořádat s vysokými teplotami. V C2 R2 jsme použili elektrické řízení, to ale nikdy dobře nefungovalo, proto jsme se u verzí R5 rozhodli pro klasické hydraulické. Pravidla jsou skvělá, i když jsou hodně svazující, pořád nabízejí velké příležitosti," pochvaluje své produkty Alexis Avril, technický šéf zákaznického oddělení koncernu PSA.

Na podvozku ale razí oba francouzské vozy stejnou cestu jako konkurent z Velké Británie, který byl postaven pod vedením šéfkonstruktéra Chrise Williamse. "Chování auta je už teď prima. Teď už jde pouze o detaily. I když je R5 levnější než S2000, tak je o něco lepší. Pokud bych já měl volit, zvolil bych R5 už proto, že má turbomotor, který pracuje v rozmezí 4 500 až 6 500 otáček/minutu. U vozů S2000 bylo funkční okénko jen mezi 7 000 až 8 000 otáčky/minutu," přidává své postřehy Kris Meeke, testovací pilot.

Brit má náskok, po tratích už jezdí. Kdo ale vyhraje měření sil?

Jak DS3 R5 tak 208 T16 mají být homologovány až k 1. 1. 2014. Podkladové materiály pro homologaci musejí být zaslány FIA už k 15. listopadu 2013. "Máme hotových dobrých 85 % auta a od teď už budeme pracovat jen na vylepšení výkonu," říká Avril.

DS3 R5 by se mělo dočkat premiéry v soutěži jako předjezdec během Španělské rally. Sesterský 208 T16 zase pojede jako předjezdec v rámci Rally San Remo.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.