Souboj o majetné zákazníky, kteří by byli schopni pořídit si vůz kategorie R5 se pomalu rozbíhá. Zatím se vyhřívá na trhu pouze Fiesta R5 od M-Sportu, Peugeot a Citroën už ale začínají s kampaní za svoje vozy. Francouzi jsou přesvědčeni, že jsou schopni poskytnout lepší nabídku.
Ford Fiesta nebo jedno z dvojčat DS3 R5 a 208 T16? Tuto otázku si brzy bude muset položit spousta potenciálních zákazníků. "Jsem přesvědčen o tom, že my máme lepší auto. Během přímého srovnání na Ypres jsme byli téměř rovnocení a to i přes fakt, že jsme zde jeli s vývojovým vozem, řekněme 0.0. Tehdy byla Fiesta lepší hlavně v motoru. S verzí 1.0 jsme udělali krok vpřed, teď máme verzi 2.0.
Díky designu vozů DS3 a 208 můžeme počítat s hodně otvory pro chlazení. To je lehká výhoda [oproti Fordu], protože v motorsportu se musíte vždy vypořádat s vysokými teplotami. V C2 R2 jsme použili elektrické řízení, to ale nikdy dobře nefungovalo, proto jsme se u verzí R5 rozhodli pro klasické hydraulické. Pravidla jsou skvělá, i když jsou hodně svazující, pořád nabízejí velké příležitosti," pochvaluje své produkty Alexis Avril, technický šéf zákaznického oddělení koncernu PSA.
Na podvozku ale razí oba francouzské vozy stejnou cestu jako konkurent z Velké Británie, který byl postaven pod vedením šéfkonstruktéra Chrise Williamse. "Chování auta je už teď prima. Teď už jde pouze o detaily. I když je R5 levnější než S2000, tak je o něco lepší. Pokud bych já měl volit, zvolil bych R5 už proto, že má turbomotor, který pracuje v rozmezí 4 500 až 6 500 otáček/minutu. U vozů S2000 bylo funkční okénko jen mezi 7 000 až 8 000 otáčky/minutu," přidává své postřehy Kris Meeke, testovací pilot.
Brit má náskok, po tratích už jezdí. Kdo ale vyhraje měření sil?
Jak DS3 R5 tak 208 T16 mají být homologovány až k 1. 1. 2014. Podkladové materiály pro homologaci musejí být zaslány FIA už k 15. listopadu 2013. "Máme hotových dobrých 85 % auta a od teď už budeme pracovat jen na vylepšení výkonu," říká Avril.
DS3 R5 by se mělo dočkat premiéry v soutěži jako předjezdec během Španělské rally. Sesterský 208 T16 zase pojede jako předjezdec v rámci Rally San Remo.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?