Trojnásobný vítěz z Austrálie, Mikko Hirvonen, vzpomíná na svoje vítězství z let 2006, 2009 a 2011, tedy z posledních tří pořádaných soutěží na tomto kontinentu, a na charakteristiky tratí.
Od roku 2006 je Mikko Hirvonen v Austrálii neporazitelný. Proto je Fin horkým favoritem na vítězství i v tomto ročníku. Na minulé ročníky soutěže samozřejmě vzpomíná rád: "V sezoně 2006 se soutěž jela v okolí Perthu a já jsem po skvělém souboji s Petterem Solbergem získal svoje první vítězství ve WRC. V roce 2009 se soutěž poprvé jela na východním pobřeží. Tehdy jsem se zapletl do souboje se Sébastienem Loebem, který vyhrál, pak byl ale penalizován."
Všichni jezdci Citroënu tehdy obdrželi minutovou penalizaci. "Díky tomu jsem získal čtvrté vítězství v řadě a ujal se vedení v jezdeckém hodnocení. Po soutěži ve Walesu přede mnou Seb skončil o jeden bod a porazil mě tak. Před dvěma roky oba Citroëny po startu vypadly. Po prvním dni jsem vedl, pak jsem ale ztratil čas, díky čemuž mě můj týmový kolega předstihl. Nakonec jsem ale rally vyhrál já."
"Tyto cesty neznáme nijak zvlášť dobře, protože jsme zde jeli pouze v roce 2011. Tehdy bylo místy vlhko. Nicméně cesty se nacházely v zásadě v dobrém stavu. Etapy se jely na rychlých a plynulých cestách. Člověk se do toho rychle dostal, ale potřeboval velkou odvahu, aby v některých sekcích neztrácel tempo."
"Je pěkné, že na kraji trati nejsou žádné skály. Celkově vzato můžeme říci, že je to rovnější verze Rally Finland." Po vítězství v Německu se Citroën nachází v dobré náladě. "Byl to speciální moment pro každého v týmu Citroënu, nechali jsme to ale rychle za námi, abychom se mohli soustředit na nadcházející soutěž."
Po Sordově vítězství a třetím místě Hirvonena tak Citroën na VW ztrácí 26 bodů. "Náskok našeho konkurenta mezi značkami jsme řádně zmenšili. Titul je ještě v našich možnostech, na každé rally ale musíme odvést perfektní výkon, abychom měli šanci. Bojujeme proti dvěma velmi silným týmům, které budou v Austrálii velmi silné. To musíme mít na paměti."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.