Trojnásobný vítěz z Austrálie, Mikko Hirvonen, vzpomíná na svoje vítězství z let 2006, 2009 a 2011, tedy z posledních tří pořádaných soutěží na tomto kontinentu, a na charakteristiky tratí.
Od roku 2006 je Mikko Hirvonen v Austrálii neporazitelný. Proto je Fin horkým favoritem na vítězství i v tomto ročníku. Na minulé ročníky soutěže samozřejmě vzpomíná rád: "V sezoně 2006 se soutěž jela v okolí Perthu a já jsem po skvělém souboji s Petterem Solbergem získal svoje první vítězství ve WRC. V roce 2009 se soutěž poprvé jela na východním pobřeží. Tehdy jsem se zapletl do souboje se Sébastienem Loebem, který vyhrál, pak byl ale penalizován."
Všichni jezdci Citroënu tehdy obdrželi minutovou penalizaci. "Díky tomu jsem získal čtvrté vítězství v řadě a ujal se vedení v jezdeckém hodnocení. Po soutěži ve Walesu přede mnou Seb skončil o jeden bod a porazil mě tak. Před dvěma roky oba Citroëny po startu vypadly. Po prvním dni jsem vedl, pak jsem ale ztratil čas, díky čemuž mě můj týmový kolega předstihl. Nakonec jsem ale rally vyhrál já."
"Tyto cesty neznáme nijak zvlášť dobře, protože jsme zde jeli pouze v roce 2011. Tehdy bylo místy vlhko. Nicméně cesty se nacházely v zásadě v dobrém stavu. Etapy se jely na rychlých a plynulých cestách. Člověk se do toho rychle dostal, ale potřeboval velkou odvahu, aby v některých sekcích neztrácel tempo."
"Je pěkné, že na kraji trati nejsou žádné skály. Celkově vzato můžeme říci, že je to rovnější verze Rally Finland." Po vítězství v Německu se Citroën nachází v dobré náladě. "Byl to speciální moment pro každého v týmu Citroënu, nechali jsme to ale rychle za námi, abychom se mohli soustředit na nadcházející soutěž."
Po Sordově vítězství a třetím místě Hirvonena tak Citroën na VW ztrácí 26 bodů. "Náskok našeho konkurenta mezi značkami jsme řádně zmenšili. Titul je ještě v našich možnostech, na každé rally ale musíme odvést perfektní výkon, abychom měli šanci. Bojujeme proti dvěma velmi silným týmům, které budou v Austrálii velmi silné. To musíme mít na paměti."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.