Hirvonen o Austrálii: Člověk potřebuje velkou odvahu

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: www.citroen-presse.com
iM2 10. září 2013 19:48
Sdílej:

Trojnásobný vítěz z Austrálie, Mikko Hirvonen, vzpomíná na svoje vítězství z let 2006, 2009 a 2011, tedy z posledních tří pořádaných soutěží na tomto kontinentu, a na charakteristiky tratí.

Od roku 2006 je Mikko Hirvonen v Austrálii neporazitelný. Proto je Fin horkým favoritem na vítězství i v tomto ročníku. Na minulé ročníky soutěže samozřejmě vzpomíná rád: "V sezoně 2006 se soutěž jela v okolí Perthu a já jsem po skvělém souboji s Petterem Solbergem získal svoje první vítězství ve WRC. V roce 2009 se soutěž poprvé jela na východním pobřeží. Tehdy jsem se zapletl do souboje se Sébastienem Loebem, který vyhrál, pak byl ale penalizován."

Všichni jezdci Citroënu tehdy obdrželi minutovou penalizaci. "Díky tomu jsem získal čtvrté vítězství v řadě a ujal se vedení v jezdeckém hodnocení. Po soutěži ve Walesu přede mnou Seb skončil o jeden bod a porazil mě tak. Před dvěma roky oba Citroëny po startu vypadly. Po prvním dni jsem vedl, pak jsem ale ztratil čas, díky čemuž mě můj týmový kolega předstihl. Nakonec jsem ale rally vyhrál já."

"Tyto cesty neznáme nijak zvlášť dobře, protože jsme zde jeli pouze v roce 2011. Tehdy bylo místy vlhko. Nicméně cesty se nacházely v zásadě v dobrém stavu. Etapy se jely na rychlých a plynulých cestách. Člověk se do toho rychle dostal, ale potřeboval velkou odvahu, aby v některých sekcích neztrácel tempo."

"Je pěkné, že na kraji trati nejsou žádné skály. Celkově vzato můžeme říci, že je to rovnější verze Rally Finland." Po vítězství v Německu se Citroën nachází v dobré náladě. "Byl to speciální moment pro každého v týmu Citroënu, nechali jsme to ale rychle za námi, abychom se mohli soustředit na nadcházející soutěž."

Po Sordově vítězství a třetím místě Hirvonena tak Citroën na VW ztrácí 26 bodů. "Náskok našeho konkurenta mezi značkami jsme řádně zmenšili. Titul je ještě v našich možnostech, na každé rally ale musíme odvést perfektní výkon, abychom měli šanci. Bojujeme proti dvěma velmi silným týmům, které budou v Austrálii velmi silné. To musíme mít na paměti."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.