Hirvonen o Austrálii: Člověk potřebuje velkou odvahu

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: www.citroen-presse.com
iM2 10. září 2013 19:48
Sdílej:

Trojnásobný vítěz z Austrálie, Mikko Hirvonen, vzpomíná na svoje vítězství z let 2006, 2009 a 2011, tedy z posledních tří pořádaných soutěží na tomto kontinentu, a na charakteristiky tratí.

Od roku 2006 je Mikko Hirvonen v Austrálii neporazitelný. Proto je Fin horkým favoritem na vítězství i v tomto ročníku. Na minulé ročníky soutěže samozřejmě vzpomíná rád: "V sezoně 2006 se soutěž jela v okolí Perthu a já jsem po skvělém souboji s Petterem Solbergem získal svoje první vítězství ve WRC. V roce 2009 se soutěž poprvé jela na východním pobřeží. Tehdy jsem se zapletl do souboje se Sébastienem Loebem, který vyhrál, pak byl ale penalizován."

Všichni jezdci Citroënu tehdy obdrželi minutovou penalizaci. "Díky tomu jsem získal čtvrté vítězství v řadě a ujal se vedení v jezdeckém hodnocení. Po soutěži ve Walesu přede mnou Seb skončil o jeden bod a porazil mě tak. Před dvěma roky oba Citroëny po startu vypadly. Po prvním dni jsem vedl, pak jsem ale ztratil čas, díky čemuž mě můj týmový kolega předstihl. Nakonec jsem ale rally vyhrál já."

"Tyto cesty neznáme nijak zvlášť dobře, protože jsme zde jeli pouze v roce 2011. Tehdy bylo místy vlhko. Nicméně cesty se nacházely v zásadě v dobrém stavu. Etapy se jely na rychlých a plynulých cestách. Člověk se do toho rychle dostal, ale potřeboval velkou odvahu, aby v některých sekcích neztrácel tempo."

"Je pěkné, že na kraji trati nejsou žádné skály. Celkově vzato můžeme říci, že je to rovnější verze Rally Finland." Po vítězství v Německu se Citroën nachází v dobré náladě. "Byl to speciální moment pro každého v týmu Citroënu, nechali jsme to ale rychle za námi, abychom se mohli soustředit na nadcházející soutěž."

Po Sordově vítězství a třetím místě Hirvonena tak Citroën na VW ztrácí 26 bodů. "Náskok našeho konkurenta mezi značkami jsme řádně zmenšili. Titul je ještě v našich možnostech, na každé rally ale musíme odvést perfektní výkon, abychom měli šanci. Bojujeme proti dvěma velmi silným týmům, které budou v Austrálii velmi silné. To musíme mít na paměti."

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.