Pro jezdce Fordu, Thierryho Neuvilla, je Austrálie novou zemí, protože zde v minulosti nikdy nestartoval. Chtěl by dojet v TOP5 a udržet si svoje průběžné druhé místo v šampionátu.
Thierry Neuville jde do neznáma. Na poslední soutěži MS, Německé rally, bojoval o vítězství až do konce, kdy chyboval v Power Stage a byl rád, že RZ dojel a získal tak ceněnné druhé místo (už čtvrté v řadě). Tento výkon ho také vynesl na průběžné druhé místo mezi jezdci v hodnocení sezony. Jeho ztráta na Ogiera (75 bodů) je sice velká, jeho hlavní soupeři v čele s Jarim-Mattim Latvalou jsou však spíše za jeho zády. Teď na všechny čeká Austrálie, kde Neuville nikdy nebyl.
Belgičan sice platí hlavně za asfaltového specialistu, nicméně čtyři z jeho pěti podií získal na šotolině. O nadcházejícím víkendu by chtěl Neuville svoji sérii prodloužit. Jako obvykle ho však společně se spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem čekají prvně seznamovací jízdy. "V Austrálii pojedu poprvé, takže k seznamovacím jízdám budu muset přistoupit jinak než obvykle."
"Zkoušky uvidíme poprvé, ale věřím, že jsme dobře připravení. Nicolas i já jsme studovali hodně onboard videí z roku 2011," říká Thierry Neuville. "Snad jsme na seznamovačky dobře připravení. Z toho, co jsem slyšel, jsou cesty hodně rychlé. Člověk je může porovnávat s Finskem, i když tam není tolik skoků. Šotolina je ale volnější a měkčí. V našich dvou průjezdech tak budeme muset pozorovat hodně vyjeté koleje. Z tohoto důvodu bude startovní pozice, jako vždy, důležitá."
Austrálie bude nová pro Neuvilla, avšak ani tovární tým VW zde ještě nebyl. "Naše Fiesta byla ve Finsku hodně konkurenceschopná. Nevidím tedy žádný důvod, proč bychom neměli být konkurenceschopní také v Austrálii. Před touto rally jsme ale netestovali, takže budeme napřed během soutěže muset najít dobré nastavení. Toho, že jsem teď stál několikrát na podiu, bych chtěl samozřejmě dosáhnout znova. Ale upřímně řečeno by pro nás byl výsledek v TOP5 dobrým výsledkem. Zvláště pro mě je důležité, abych si mohl udržet průběžné druhé místo mezi jezdci do konce sezony."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?