Pro jezdce Fordu, Thierryho Neuvilla, je Austrálie novou zemí, protože zde v minulosti nikdy nestartoval. Chtěl by dojet v TOP5 a udržet si svoje průběžné druhé místo v šampionátu.
Thierry Neuville jde do neznáma. Na poslední soutěži MS, Německé rally, bojoval o vítězství až do konce, kdy chyboval v Power Stage a byl rád, že RZ dojel a získal tak ceněnné druhé místo (už čtvrté v řadě). Tento výkon ho také vynesl na průběžné druhé místo mezi jezdci v hodnocení sezony. Jeho ztráta na Ogiera (75 bodů) je sice velká, jeho hlavní soupeři v čele s Jarim-Mattim Latvalou jsou však spíše za jeho zády. Teď na všechny čeká Austrálie, kde Neuville nikdy nebyl.
Belgičan sice platí hlavně za asfaltového specialistu, nicméně čtyři z jeho pěti podií získal na šotolině. O nadcházejícím víkendu by chtěl Neuville svoji sérii prodloužit. Jako obvykle ho však společně se spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem čekají prvně seznamovací jízdy. "V Austrálii pojedu poprvé, takže k seznamovacím jízdám budu muset přistoupit jinak než obvykle."
"Zkoušky uvidíme poprvé, ale věřím, že jsme dobře připravení. Nicolas i já jsme studovali hodně onboard videí z roku 2011," říká Thierry Neuville. "Snad jsme na seznamovačky dobře připravení. Z toho, co jsem slyšel, jsou cesty hodně rychlé. Člověk je může porovnávat s Finskem, i když tam není tolik skoků. Šotolina je ale volnější a měkčí. V našich dvou průjezdech tak budeme muset pozorovat hodně vyjeté koleje. Z tohoto důvodu bude startovní pozice, jako vždy, důležitá."
Austrálie bude nová pro Neuvilla, avšak ani tovární tým VW zde ještě nebyl. "Naše Fiesta byla ve Finsku hodně konkurenceschopná. Nevidím tedy žádný důvod, proč bychom neměli být konkurenceschopní také v Austrálii. Před touto rally jsme ale netestovali, takže budeme napřed během soutěže muset najít dobré nastavení. Toho, že jsem teď stál několikrát na podiu, bych chtěl samozřejmě dosáhnout znova. Ale upřímně řečeno by pro nás byl výsledek v TOP5 dobrým výsledkem. Zvláště pro mě je důležité, abych si mohl udržet průběžné druhé místo mezi jezdci do konce sezony."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.