Pro jezdce Fordu, Thierryho Neuvilla, je Austrálie novou zemí, protože zde v minulosti nikdy nestartoval. Chtěl by dojet v TOP5 a udržet si svoje průběžné druhé místo v šampionátu.
Thierry Neuville jde do neznáma. Na poslední soutěži MS, Německé rally, bojoval o vítězství až do konce, kdy chyboval v Power Stage a byl rád, že RZ dojel a získal tak ceněnné druhé místo (už čtvrté v řadě). Tento výkon ho také vynesl na průběžné druhé místo mezi jezdci v hodnocení sezony. Jeho ztráta na Ogiera (75 bodů) je sice velká, jeho hlavní soupeři v čele s Jarim-Mattim Latvalou jsou však spíše za jeho zády. Teď na všechny čeká Austrálie, kde Neuville nikdy nebyl.
Belgičan sice platí hlavně za asfaltového specialistu, nicméně čtyři z jeho pěti podií získal na šotolině. O nadcházejícím víkendu by chtěl Neuville svoji sérii prodloužit. Jako obvykle ho však společně se spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem čekají prvně seznamovací jízdy. "V Austrálii pojedu poprvé, takže k seznamovacím jízdám budu muset přistoupit jinak než obvykle."
"Zkoušky uvidíme poprvé, ale věřím, že jsme dobře připravení. Nicolas i já jsme studovali hodně onboard videí z roku 2011," říká Thierry Neuville. "Snad jsme na seznamovačky dobře připravení. Z toho, co jsem slyšel, jsou cesty hodně rychlé. Člověk je může porovnávat s Finskem, i když tam není tolik skoků. Šotolina je ale volnější a měkčí. V našich dvou průjezdech tak budeme muset pozorovat hodně vyjeté koleje. Z tohoto důvodu bude startovní pozice, jako vždy, důležitá."
Austrálie bude nová pro Neuvilla, avšak ani tovární tým VW zde ještě nebyl. "Naše Fiesta byla ve Finsku hodně konkurenceschopná. Nevidím tedy žádný důvod, proč bychom neměli být konkurenceschopní také v Austrálii. Před touto rally jsme ale netestovali, takže budeme napřed během soutěže muset najít dobré nastavení. Toho, že jsem teď stál několikrát na podiu, bych chtěl samozřejmě dosáhnout znova. Ale upřímně řečeno by pro nás byl výsledek v TOP5 dobrým výsledkem. Zvláště pro mě je důležité, abych si mohl udržet průběžné druhé místo mezi jezdci do konce sezony."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?