Pro jezdce Fordu, Thierryho Neuvilla, je Austrálie novou zemí, protože zde v minulosti nikdy nestartoval. Chtěl by dojet v TOP5 a udržet si svoje průběžné druhé místo v šampionátu.
Thierry Neuville jde do neznáma. Na poslední soutěži MS, Německé rally, bojoval o vítězství až do konce, kdy chyboval v Power Stage a byl rád, že RZ dojel a získal tak ceněnné druhé místo (už čtvrté v řadě). Tento výkon ho také vynesl na průběžné druhé místo mezi jezdci v hodnocení sezony. Jeho ztráta na Ogiera (75 bodů) je sice velká, jeho hlavní soupeři v čele s Jarim-Mattim Latvalou jsou však spíše za jeho zády. Teď na všechny čeká Austrálie, kde Neuville nikdy nebyl.
Belgičan sice platí hlavně za asfaltového specialistu, nicméně čtyři z jeho pěti podií získal na šotolině. O nadcházejícím víkendu by chtěl Neuville svoji sérii prodloužit. Jako obvykle ho však společně se spolujezdcem Nicolasem Gilsoulem čekají prvně seznamovací jízdy. "V Austrálii pojedu poprvé, takže k seznamovacím jízdám budu muset přistoupit jinak než obvykle."
"Zkoušky uvidíme poprvé, ale věřím, že jsme dobře připravení. Nicolas i já jsme studovali hodně onboard videí z roku 2011," říká Thierry Neuville. "Snad jsme na seznamovačky dobře připravení. Z toho, co jsem slyšel, jsou cesty hodně rychlé. Člověk je může porovnávat s Finskem, i když tam není tolik skoků. Šotolina je ale volnější a měkčí. V našich dvou průjezdech tak budeme muset pozorovat hodně vyjeté koleje. Z tohoto důvodu bude startovní pozice, jako vždy, důležitá."
Austrálie bude nová pro Neuvilla, avšak ani tovární tým VW zde ještě nebyl. "Naše Fiesta byla ve Finsku hodně konkurenceschopná. Nevidím tedy žádný důvod, proč bychom neměli být konkurenceschopní také v Austrálii. Před touto rally jsme ale netestovali, takže budeme napřed během soutěže muset najít dobré nastavení. Toho, že jsem teď stál několikrát na podiu, bych chtěl samozřejmě dosáhnout znova. Ale upřímně řečeno by pro nás byl výsledek v TOP5 dobrým výsledkem. Zvláště pro mě je důležité, abych si mohl udržet průběžné druhé místo mezi jezdci do konce sezony."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.