Hyundai promluvil o testech, jak se mu zatím daří?

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)
iM2 5. září 2013 21:23
Sdílej:

Hyundai Motorsport promluvil o 10 denních testech ve Francii a ve Finsku. Zatímco ve Francii na asfaltu testovali Bryan Bouffier i Juho Hänninen, ve Finsku jezdil pouze Fin. Soudě podle twitteru Chrise Atkinsona, původně měl ve Finsku jezdit i on, avšak nakonec z testu sešlo a na svoji šanci si musí ještě počkat.

Novou i20 WRC začal tým testovat na asfaltu, v departmentu Vosges ve Francii v termínu 12. - 16. srpna. "Bylo to poprvé, co jsme s i20 WRC ve specifikaci 2014 testovali na asfaltu. Záměrně jsme si stanovili velmi nabitý testovací program, jehož cílem bylo nalezení základního nastavení pro tento povrch. Odjeli jsme velký počet kilometrů bez větších problémů.

Od Juhy i Bryana jsme získali cennou zpětnou vazbu, ta nám umožňuje soustředit se na finální vylaďování konkrétních částí auta. Celkově to byl velmi pozitivní asfaltový debut," říká k prvnímu ze dvou velkých testů Michel Nandan, šéf týmu. "Myslím, že nám tento test dal opravdu dobrý základ pro budoucí rozvoj. Charakter tratí v departmentu Vosges nám umožňoval použít několik klíčových komponent a rozpoznali jsme charakteristiky i20 WRC na asfaltu.

S chováním auta v rychlých pasážích, navíc když trať byla uskákaná, jsem byl velmi spokojený. Pochopitelně že budeme pokračovat v práci na určitých věcech, ale celkově nebylo obtížné najít správné nastavení a s autem se jezdilo snadlo," charakterizuje test Bryan Bouffier, testovací jezdec. 

Ve Finsku tým Hyundai jezdil minulý týden a záměrně si vybral cesty s mnoha skoky. Za volantem byl Juho Hänninen a podle Nandana jezdil tým s rozdílným vozem, a to nejen díky šotolinovému nastavení (ve skutečnosti tým změnil přední i zadní nárazník a také použil nové zadní křídlo, odlišné od původní, na asfaltu použité verze ala Ford nebo VW, ve Finsku bylo na zádi i20 WRC křídlo ala DS3 WRC).

"Ve Finsku jsme použili evoluci vozu 2014, auto bylo jiné od toho z Francie. Během testu jsme změnili některé tvary karoserie - pracovali jsme s aerodynamikou. i20 WRC byla osazena novým aerodynamických balíčkem a snažili jsme se najít správné vyvážení. Chtěli jsme zjistit, jestli auto i ve vysokých rychlostech funguje, jak chceme. Také jsme poprvé zkoušely skoky, které kladou na vůz velké nároky.

Auto během skoků může létat velkou rychlostí, a tak je velmi důležité studovat, jak se chová. Musíte se podívat na všechny díly i během přistání. Zkoušeli jsme různé verze zavěšení a také tlumičů s ohledem na soutěž v příštím roce. Na každý test přivezeme něco nového, to vyžaduje odvedení velkého množství práce přímo v továrně, ne jen na testovací trati," vyjadřuje se k šotolinovým testům Nandan.

"Během prvního ježdění jsem byl pozitivně překvapen chováním i20 WRC. Když dojedete poprvé do Finska, tak nikdy nevíte, co očekávat. Občas je to těžké a na podvozku musíte obvykle odvést hodně práce. Tentokrát to ale bylo od prvního dne dobré a mohli jsme dělat jen malé změny. Auto reagovalo na všechny změny, které jsme během těch pěti dnů provedli. Hned od začátku jsem cítil, že mohu autu věřit. Má důvěra navíc rostla ze dne na den," zakončil povídání členů Hyundaie Juho Hänninen.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.