Hyundai Motorsport promluvil o 10 denních testech ve Francii a ve Finsku. Zatímco ve Francii na asfaltu testovali Bryan Bouffier i Juho Hänninen, ve Finsku jezdil pouze Fin. Soudě podle twitteru Chrise Atkinsona, původně měl ve Finsku jezdit i on, avšak nakonec z testu sešlo a na svoji šanci si musí ještě počkat.
Novou i20 WRC začal tým testovat na asfaltu, v departmentu Vosges ve Francii v termínu 12. - 16. srpna. "Bylo to poprvé, co jsme s i20 WRC ve specifikaci 2014 testovali na asfaltu. Záměrně jsme si stanovili velmi nabitý testovací program, jehož cílem bylo nalezení základního nastavení pro tento povrch. Odjeli jsme velký počet kilometrů bez větších problémů.
Od Juhy i Bryana jsme získali cennou zpětnou vazbu, ta nám umožňuje soustředit se na finální vylaďování konkrétních částí auta. Celkově to byl velmi pozitivní asfaltový debut," říká k prvnímu ze dvou velkých testů Michel Nandan, šéf týmu. "Myslím, že nám tento test dal opravdu dobrý základ pro budoucí rozvoj. Charakter tratí v departmentu Vosges nám umožňoval použít několik klíčových komponent a rozpoznali jsme charakteristiky i20 WRC na asfaltu.
S chováním auta v rychlých pasážích, navíc když trať byla uskákaná, jsem byl velmi spokojený. Pochopitelně že budeme pokračovat v práci na určitých věcech, ale celkově nebylo obtížné najít správné nastavení a s autem se jezdilo snadlo," charakterizuje test Bryan Bouffier, testovací jezdec.
Ve Finsku tým Hyundai jezdil minulý týden a záměrně si vybral cesty s mnoha skoky. Za volantem byl Juho Hänninen a podle Nandana jezdil tým s rozdílným vozem, a to nejen díky šotolinovému nastavení (ve skutečnosti tým změnil přední i zadní nárazník a také použil nové zadní křídlo, odlišné od původní, na asfaltu použité verze ala Ford nebo VW, ve Finsku bylo na zádi i20 WRC křídlo ala DS3 WRC).
"Ve Finsku jsme použili evoluci vozu 2014, auto bylo jiné od toho z Francie. Během testu jsme změnili některé tvary karoserie - pracovali jsme s aerodynamikou. i20 WRC byla osazena novým aerodynamických balíčkem a snažili jsme se najít správné vyvážení. Chtěli jsme zjistit, jestli auto i ve vysokých rychlostech funguje, jak chceme. Také jsme poprvé zkoušely skoky, které kladou na vůz velké nároky.
Auto během skoků může létat velkou rychlostí, a tak je velmi důležité studovat, jak se chová. Musíte se podívat na všechny díly i během přistání. Zkoušeli jsme různé verze zavěšení a také tlumičů s ohledem na soutěž v příštím roce. Na každý test přivezeme něco nového, to vyžaduje odvedení velkého množství práce přímo v továrně, ne jen na testovací trati," vyjadřuje se k šotolinovým testům Nandan.
"Během prvního ježdění jsem byl pozitivně překvapen chováním i20 WRC. Když dojedete poprvé do Finska, tak nikdy nevíte, co očekávat. Občas je to těžké a na podvozku musíte obvykle odvést hodně práce. Tentokrát to ale bylo od prvního dne dobré a mohli jsme dělat jen malé změny. Auto reagovalo na všechny změny, které jsme během těch pěti dnů provedli. Hned od začátku jsem cítil, že mohu autu věřit. Má důvěra navíc rostla ze dne na den," zakončil povídání členů Hyundaie Juho Hänninen.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?