Hyundai promluvil o testech, jak se mu zatím daří?

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: Facebook (Hyundai i20 WRC)
iM2 5. září 2013 21:23
Sdílej:

Hyundai Motorsport promluvil o 10 denních testech ve Francii a ve Finsku. Zatímco ve Francii na asfaltu testovali Bryan Bouffier i Juho Hänninen, ve Finsku jezdil pouze Fin. Soudě podle twitteru Chrise Atkinsona, původně měl ve Finsku jezdit i on, avšak nakonec z testu sešlo a na svoji šanci si musí ještě počkat.

Novou i20 WRC začal tým testovat na asfaltu, v departmentu Vosges ve Francii v termínu 12. - 16. srpna. "Bylo to poprvé, co jsme s i20 WRC ve specifikaci 2014 testovali na asfaltu. Záměrně jsme si stanovili velmi nabitý testovací program, jehož cílem bylo nalezení základního nastavení pro tento povrch. Odjeli jsme velký počet kilometrů bez větších problémů.

Od Juhy i Bryana jsme získali cennou zpětnou vazbu, ta nám umožňuje soustředit se na finální vylaďování konkrétních částí auta. Celkově to byl velmi pozitivní asfaltový debut," říká k prvnímu ze dvou velkých testů Michel Nandan, šéf týmu. "Myslím, že nám tento test dal opravdu dobrý základ pro budoucí rozvoj. Charakter tratí v departmentu Vosges nám umožňoval použít několik klíčových komponent a rozpoznali jsme charakteristiky i20 WRC na asfaltu.

S chováním auta v rychlých pasážích, navíc když trať byla uskákaná, jsem byl velmi spokojený. Pochopitelně že budeme pokračovat v práci na určitých věcech, ale celkově nebylo obtížné najít správné nastavení a s autem se jezdilo snadlo," charakterizuje test Bryan Bouffier, testovací jezdec. 

Ve Finsku tým Hyundai jezdil minulý týden a záměrně si vybral cesty s mnoha skoky. Za volantem byl Juho Hänninen a podle Nandana jezdil tým s rozdílným vozem, a to nejen díky šotolinovému nastavení (ve skutečnosti tým změnil přední i zadní nárazník a také použil nové zadní křídlo, odlišné od původní, na asfaltu použité verze ala Ford nebo VW, ve Finsku bylo na zádi i20 WRC křídlo ala DS3 WRC).

"Ve Finsku jsme použili evoluci vozu 2014, auto bylo jiné od toho z Francie. Během testu jsme změnili některé tvary karoserie - pracovali jsme s aerodynamikou. i20 WRC byla osazena novým aerodynamických balíčkem a snažili jsme se najít správné vyvážení. Chtěli jsme zjistit, jestli auto i ve vysokých rychlostech funguje, jak chceme. Také jsme poprvé zkoušely skoky, které kladou na vůz velké nároky.

Auto během skoků může létat velkou rychlostí, a tak je velmi důležité studovat, jak se chová. Musíte se podívat na všechny díly i během přistání. Zkoušeli jsme různé verze zavěšení a také tlumičů s ohledem na soutěž v příštím roce. Na každý test přivezeme něco nového, to vyžaduje odvedení velkého množství práce přímo v továrně, ne jen na testovací trati," vyjadřuje se k šotolinovým testům Nandan.

"Během prvního ježdění jsem byl pozitivně překvapen chováním i20 WRC. Když dojedete poprvé do Finska, tak nikdy nevíte, co očekávat. Občas je to těžké a na podvozku musíte obvykle odvést hodně práce. Tentokrát to ale bylo od prvního dne dobré a mohli jsme dělat jen malé změny. Auto reagovalo na všechny změny, které jsme během těch pěti dnů provedli. Hned od začátku jsem cítil, že mohu autu věřit. Má důvěra navíc rostla ze dne na den," zakončil povídání členů Hyundaie Juho Hänninen.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.