Hyundai Motorsport promluvil o 10 denních testech ve Francii a ve Finsku. Zatímco ve Francii na asfaltu testovali Bryan Bouffier i Juho Hänninen, ve Finsku jezdil pouze Fin. Soudě podle twitteru Chrise Atkinsona, původně měl ve Finsku jezdit i on, avšak nakonec z testu sešlo a na svoji šanci si musí ještě počkat.
Novou i20 WRC začal tým testovat na asfaltu, v departmentu Vosges ve Francii v termínu 12. - 16. srpna. "Bylo to poprvé, co jsme s i20 WRC ve specifikaci 2014 testovali na asfaltu. Záměrně jsme si stanovili velmi nabitý testovací program, jehož cílem bylo nalezení základního nastavení pro tento povrch. Odjeli jsme velký počet kilometrů bez větších problémů.
Od Juhy i Bryana jsme získali cennou zpětnou vazbu, ta nám umožňuje soustředit se na finální vylaďování konkrétních částí auta. Celkově to byl velmi pozitivní asfaltový debut," říká k prvnímu ze dvou velkých testů Michel Nandan, šéf týmu. "Myslím, že nám tento test dal opravdu dobrý základ pro budoucí rozvoj. Charakter tratí v departmentu Vosges nám umožňoval použít několik klíčových komponent a rozpoznali jsme charakteristiky i20 WRC na asfaltu.
S chováním auta v rychlých pasážích, navíc když trať byla uskákaná, jsem byl velmi spokojený. Pochopitelně že budeme pokračovat v práci na určitých věcech, ale celkově nebylo obtížné najít správné nastavení a s autem se jezdilo snadlo," charakterizuje test Bryan Bouffier, testovací jezdec.
Ve Finsku tým Hyundai jezdil minulý týden a záměrně si vybral cesty s mnoha skoky. Za volantem byl Juho Hänninen a podle Nandana jezdil tým s rozdílným vozem, a to nejen díky šotolinovému nastavení (ve skutečnosti tým změnil přední i zadní nárazník a také použil nové zadní křídlo, odlišné od původní, na asfaltu použité verze ala Ford nebo VW, ve Finsku bylo na zádi i20 WRC křídlo ala DS3 WRC).
"Ve Finsku jsme použili evoluci vozu 2014, auto bylo jiné od toho z Francie. Během testu jsme změnili některé tvary karoserie - pracovali jsme s aerodynamikou. i20 WRC byla osazena novým aerodynamických balíčkem a snažili jsme se najít správné vyvážení. Chtěli jsme zjistit, jestli auto i ve vysokých rychlostech funguje, jak chceme. Také jsme poprvé zkoušely skoky, které kladou na vůz velké nároky.
Auto během skoků může létat velkou rychlostí, a tak je velmi důležité studovat, jak se chová. Musíte se podívat na všechny díly i během přistání. Zkoušeli jsme různé verze zavěšení a také tlumičů s ohledem na soutěž v příštím roce. Na každý test přivezeme něco nového, to vyžaduje odvedení velkého množství práce přímo v továrně, ne jen na testovací trati," vyjadřuje se k šotolinovým testům Nandan.
"Během prvního ježdění jsem byl pozitivně překvapen chováním i20 WRC. Když dojedete poprvé do Finska, tak nikdy nevíte, co očekávat. Občas je to těžké a na podvozku musíte obvykle odvést hodně práce. Tentokrát to ale bylo od prvního dne dobré a mohli jsme dělat jen malé změny. Auto reagovalo na všechny změny, které jsme během těch pěti dnů provedli. Hned od začátku jsem cítil, že mohu autu věřit. Má důvěra navíc rostla ze dne na den," zakončil povídání členů Hyundaie Juho Hänninen.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.