Přečtěte si zajímavý článek o tom, jak kolem světa cestují auta, náhradní díly a celý tým se vším potřebným vybavením. Zvláště zámořské soutěže pro týmy představují výzvu. Před pro Evropany nejvzdálenější soutěží roku, Australskou Rally, se německý rallye-magazin.de podíval do logistického zákulisí týmu Volkswagen Motorsport.
Tovární tým Volkswagenu po evropských závodech přepravuje sedm plně naložených kamionů, které odvezou týmové vybavení včetně tří VW Polo R WRC, náhradních dílů a veškerého nářadí. Na zámořské závody se posílá 79 tun vybavení po moři a dalších 18 tun letadlem. Za celou logistikou týmu stojí promyšlená organizace. Během jedenáct měsíců trvající sezony se tak využívá dopravy po moři, po souši i vzduchem.
Tým kolem Lutze Meyera, který je zodpovědný za logistiku závodního týmu, se stará o přepravu všeho, co je pro závody důležité, od tří závodnich Pol přes náhradní díly, materiál až po čistící prostředky. Nesmíme zapomínat také třeba na stojany pro gumy a 140 tyčí, ze kterých se postaví týmové stany, kanceláře pro týmové vedení a kompletní vybavení pro tým špionů kolem trojnásobného německého mistra, Dietera Deppinga, čítající také čtyři Golfy R.
Pro tři zámořské závody (Mexiko, Argentina a Austrálie) příprava samozřejmě vypadá trošku jinak. Už na konci loňského roku Meyer zaknihoval takovou okružní jízdu z německého Bremerhavenu přes Léon, Villa Carlos Paz, Coffs Harbour a zpět do Evropy. V sedmi mořských kontejnerech je takřka vše, co se v rámci Evropy vozí v již zmiňovaných sedmi kamionech.
Tým tedy asi polovinu svého vybavení nevidí dlouhé měsíce, když jsou kontejnery na cestě do Mexika, pak do Argentiny a nakonec do Austrálie. Hmotnost sedmi prázdných kontejnerů je 48 tun, když pak tyto 40 stopé High-Cube contejnery naplníte veškerým potřebným vybavením, náhradními díly, tréninkovými auty, servisními stany, motorhomem pro vedení týmu a dalšími věcmi, tak váží 79 tun.
Pouze tři Pola a několik málo vybraných dílů se na zámořské závody dopravuje letecky za účelem zkrácení času, který by tyto věci musely strávit mimo tým. Letadlem pak letí dalších 18 tun nákladu.
Veškeré plánování logistiky závodního týmu se samozřejmě řídí kalendářem závodů. Od lednové Rally Monte Carlo až po listopadovou Wales Rally GB je mezi soutěžemi maximální pauza tři týdny. Po většině soutěží se celé vybavení vrací do týmové centrály v německém Hannoveru a zde se o něco později vše zase nakládá a pro další rally. Plánování logistiky si tak neodpočine ani po soutěži ve Walesu.
Čtyři až šest dní před startem soutěže se potká šestičlenný transportní tým v servisním parku a začne se stavbou servisního zázemí. Jakmile jsou servisní prostory pro tři Pola R WRC plně dokončené, tak se tito členové týmu stahují trochu do ústraní a přenechají prostor týmovým mechanikům a inženýrům.
Volkswagen vyhodnotil situaci tak, že tři vozy jsou nejideálnějším stavem i vzhledem k maximálně efektivnímu využití času na opravy během soutěží. Šest logistických expertů se mezitím stará o management gum a údržbu vybavení a po konci rally jsou ihned připraveni k rozebrání servisního zázemí. Při evropských závodech často vyražejí první kamiony směr centrála v Hannoveru už několik hodin po konci soutěže.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.