O logistice týmu Volkswagen nejen mezi evropskými soutěžemi

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 3. září 2013 20:33
Sdílej:

Přečtěte si zajímavý článek o tom, jak kolem světa cestují auta, náhradní díly a celý tým se vším potřebným vybavením. Zvláště zámořské soutěže pro týmy představují výzvu. Před pro Evropany nejvzdálenější soutěží roku, Australskou Rally, se německý rallye-magazin.de podíval do logistického zákulisí týmu Volkswagen Motorsport.

Tovární tým Volkswagenu po evropských závodech přepravuje sedm plně naložených kamionů, které odvezou týmové vybavení včetně tří VW Polo R WRC, náhradních dílů a veškerého nářadí. Na zámořské závody se posílá 79 tun vybavení po moři a dalších 18 tun letadlem. Za celou logistikou týmu stojí promyšlená organizace. Během jedenáct měsíců trvající sezony se tak využívá dopravy po moři, po souši i vzduchem. 

Tým kolem Lutze Meyera, který je zodpovědný za logistiku závodního týmu, se stará o přepravu všeho, co je pro závody důležité, od tří závodnich Pol přes náhradní díly, materiál až po čistící prostředky. Nesmíme zapomínat také třeba na stojany pro gumy a 140 tyčí, ze kterých se postaví týmové stany, kanceláře pro týmové vedení a kompletní vybavení pro tým špionů kolem trojnásobného německého mistra, Dietera Deppinga, čítající také čtyři Golfy R. 

Pro tři zámořské závody (Mexiko, Argentina a Austrálie) příprava samozřejmě vypadá trošku jinak. Už na konci loňského roku Meyer zaknihoval takovou okružní jízdu z německého Bremerhavenu přes Léon, Villa Carlos Paz, Coffs Harbour a zpět do Evropy. V sedmi mořských kontejnerech je takřka vše, co se v rámci Evropy vozí v již zmiňovaných sedmi kamionech.

Tým tedy asi polovinu svého vybavení nevidí dlouhé měsíce, když jsou kontejnery na cestě do Mexika, pak do Argentiny a nakonec do Austrálie. Hmotnost sedmi prázdných kontejnerů je 48 tun, když pak tyto 40 stopé High-Cube contejnery naplníte veškerým potřebným vybavením, náhradními díly, tréninkovými auty, servisními stany, motorhomem pro vedení týmu a dalšími věcmi, tak váží 79 tun. 

Pouze tři Pola a několik málo vybraných dílů se na zámořské závody dopravuje letecky za účelem zkrácení času, který by tyto věci musely strávit mimo tým. Letadlem pak letí dalších 18 tun nákladu. 

Veškeré plánování logistiky závodního týmu se samozřejmě řídí kalendářem závodů. Od lednové Rally Monte Carlo až po listopadovou Wales Rally GB je mezi soutěžemi maximální pauza tři týdny. Po většině soutěží se celé vybavení vrací do týmové centrály v německém Hannoveru a zde se o něco později vše zase nakládá a pro další rally. Plánování logistiky si tak neodpočine ani po soutěži ve Walesu.

Čtyři až šest dní před startem soutěže se potká šestičlenný transportní tým v servisním parku a začne se stavbou servisního zázemí. Jakmile jsou servisní prostory pro tři Pola R WRC plně dokončené, tak se tito členové týmu stahují trochu do ústraní a přenechají prostor týmovým mechanikům a inženýrům.

Volkswagen vyhodnotil situaci tak, že tři vozy jsou nejideálnějším stavem i vzhledem k maximálně efektivnímu využití času na opravy během soutěží. Šest logistických expertů se mezitím stará o management gum a údržbu vybavení a po konci rally jsou ihned připraveni k rozebrání servisního zázemí. Při evropských závodech často vyražejí první kamiony směr centrála v Hannoveru už několik hodin po konci soutěže. 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.