V jakém týmu pojede Neuville příští rok?

Neuville, Thierry
Neuville, Thierry, foto: www.worldrallypics.com
iM2 3. září 2013 17:27
Sdílej:

Vycházející hvězda světových soutěží, Thierry Neuville, v jednom z rozhovorů s novináři řekl, že nutně nemusí zůstat u M-Sportu i pro příští rok. Že by vyjednával s Citroënem o návratu?

Díky druhému místu z Německa se Thierry Neuville pasoval do role nejbližšího pronásledovatele Sébastiena Ogiera v tabulce MS. Belgičan ve službách Fordu ztrácí na jezdce Volkswagenu 75 bodů, do konce roku zbývají 4 soutěže.

Mladík sice ještě v MS nikdy nevyhrál, ale například v posledních čtyřech soutěžích byl vždy na podium. V Německu propásl svoji zatím asi největší šanci na vítězství, když vyjel z tratě na závěrečné Power Stage. Cílem pro zbytek sezony je určitě získat svoje první vítězství ve WRC, jezdec už ale také přemýšlí nad svoji budoucností. 

Zatím není jisté, zda-li zůstane i pro příští rok u privátního M-Sportu, který nasazuje Fordy. "Ve svém současném týmu se cítím dobře. Nasser [Al-Attiyah] a Malcolm [Wilson] mi poskytli pro tento rok skvělou příležitost. Myslím, že s M-Sportem mohu zažít skvělou budoucnost. Na druhou stranu, zatím jsem stále nevyhrál, zajel jsem několik podiových umístění," říká soutěžká.

Zdá se, že Neuville může vybírat mezi M-Sportem/Fordem, Citroënem a Hyundaiem

Také konkurence jeho výkony dobře sleduje. Yves Matton, šéf Citroënu, by určitě rád získal svého bývalého svěřence zpět do týmu Citroën. Belgičan Matton chtěl počkat se začátkem rozhodování o jezdecké sestavě až po Německé rally. Tu, jak dobře známo, vyhrál Dani Sordo, který si tak řekl o další spolupráci. Jenže zároveň na stejné soutěži zářil také Neuville ve Fordu Fiesta RS WRC.

"Já jsem otevřený všemu. Pokud by byl tým nebo výrobce, který by měl o mě zájem, tak si samozřejmě jejich nabídku vyposlechneme a nakonci se nějak rozhodneme," dodává 25 letý mistr IRC. Kromě M-Sportu a Citroënu je ve hře samozřejmě i Hyundai. Jediný tým, který se zdá být pro příští rok již obsazený, je Volkswagen.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.