Zajímavé zamyšlení nad přístupem Evgeny Novikova k soutěžení s Fordy Fiesta RS WRC se objevilo na serveru MAXRALLY.com. Přečtěte si jej.
V současnosti se Evgeny Novikov snaží více, než kdy jindy. Ovšem zatím to vypadá, že spíše zkouší nervy Malcolma Wilsona. Nehoda z Německa byla dalším příkladem toho, že Novikov jde vlastní cestou a úspěch chce za každou cenu. Pokud jste viděli záběry z nehody, všem bylo jasné, že se auto do zatáčky prostě poskládat nemůže.
Poslední tři soutěže ukázaly nevyzrálost mladého jezdce. Poslední dvě nehody byly dílem až moc optimistického rozpisu. Na Sardinii zkusil Novikov projet zatáčku s pedálem na podlaze, když ostatní jeli s pouze polovičně sešlápnutým plynem. Výsledná nehoda byla opravdu masivní.
Ve Finsku po jednom ze skoků Evgeny auto nezvládl, když zamířil doleva do stromů, i když cesta vedla vpravo. A v Německu? Ještě než se mu ohřály pneumatiky, zabrzdil do jedné ze zatáček tak pozdě, že vyletěl v tratě ven.
Přitom když Novikov udrží auto na trati, tak občas předvádí záblesky neuvěřitelné rychlosti. Vzpomínáte ještě na Rally Acropolis, kde po první RZ vedl o skvostních 20 vteřin? Poté, když se setmělo, jela se druhá zkouška a jezdec M-Sportu opět rozdrtil veškerou konkurenci.
Jenže šance na zisk titulu jsou při tomto podání mizivé. Je neoddiskutovatelné, že Evgeny má talent, ovšem je otázkou, zda-li má Ford/M-Sport dostatek Fiest RS WRC na další sezonu tohoto bouřliváka. Ironií je, že právě Malcolm Wilson je asi jediným, kdo by měl být schopný dokázat udržet na uzdě takového střelce, jakým Evgeny je.
Wilson to s mladými jezdci umí, avšak záleží na přístupu druhé strany...
Právě Wilson odstartovatl kariéry podobně mladých pilotů, jmenujme například Francoise Duvala, Jariho-Mattiho Latvalu nebo Markko Märtina. Letos však u M-Sportu jezdí jezdci, kteří na to mají. Wilsonovi se podařilo po odchodu Fordu Fiesty RS WRC na tratích světových soutěží udržet jen za cenu 'prodeje' sedaček.
Otázkou je, nakolik si Malcolm dovolí promlouvat do duše jezdci, který platí účty za starty jeho týmu v MS. Pokud by se však Evgeny byl schopný řídit radami svého šéfa, mohl by na tom být úplně jinak. Pro příklad nemusí chodit daleko, stačí se podívat na kolegu Neuvillea. Jeho hodnota neustále stoupá, zatímco Novikova po nesčetných demolicích spíše klesá. A být druhý na posledních třech soutěžích, to už slibuje světlou budnocnost...
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?