Zajímavé zamyšlení nad přístupem Evgeny Novikova k soutěžení s Fordy Fiesta RS WRC se objevilo na serveru MAXRALLY.com. Přečtěte si jej.
V současnosti se Evgeny Novikov snaží více, než kdy jindy. Ovšem zatím to vypadá, že spíše zkouší nervy Malcolma Wilsona. Nehoda z Německa byla dalším příkladem toho, že Novikov jde vlastní cestou a úspěch chce za každou cenu. Pokud jste viděli záběry z nehody, všem bylo jasné, že se auto do zatáčky prostě poskládat nemůže.
Poslední tři soutěže ukázaly nevyzrálost mladého jezdce. Poslední dvě nehody byly dílem až moc optimistického rozpisu. Na Sardinii zkusil Novikov projet zatáčku s pedálem na podlaze, když ostatní jeli s pouze polovičně sešlápnutým plynem. Výsledná nehoda byla opravdu masivní.
Ve Finsku po jednom ze skoků Evgeny auto nezvládl, když zamířil doleva do stromů, i když cesta vedla vpravo. A v Německu? Ještě než se mu ohřály pneumatiky, zabrzdil do jedné ze zatáček tak pozdě, že vyletěl v tratě ven.
Přitom když Novikov udrží auto na trati, tak občas předvádí záblesky neuvěřitelné rychlosti. Vzpomínáte ještě na Rally Acropolis, kde po první RZ vedl o skvostních 20 vteřin? Poté, když se setmělo, jela se druhá zkouška a jezdec M-Sportu opět rozdrtil veškerou konkurenci.
Jenže šance na zisk titulu jsou při tomto podání mizivé. Je neoddiskutovatelné, že Evgeny má talent, ovšem je otázkou, zda-li má Ford/M-Sport dostatek Fiest RS WRC na další sezonu tohoto bouřliváka. Ironií je, že právě Malcolm Wilson je asi jediným, kdo by měl být schopný dokázat udržet na uzdě takového střelce, jakým Evgeny je.
Wilson to s mladými jezdci umí, avšak záleží na přístupu druhé strany...
Právě Wilson odstartovatl kariéry podobně mladých pilotů, jmenujme například Francoise Duvala, Jariho-Mattiho Latvalu nebo Markko Märtina. Letos však u M-Sportu jezdí jezdci, kteří na to mají. Wilsonovi se podařilo po odchodu Fordu Fiesty RS WRC na tratích světových soutěží udržet jen za cenu 'prodeje' sedaček.
Otázkou je, nakolik si Malcolm dovolí promlouvat do duše jezdci, který platí účty za starty jeho týmu v MS. Pokud by se však Evgeny byl schopný řídit radami svého šéfa, mohl by na tom být úplně jinak. Pro příklad nemusí chodit daleko, stačí se podívat na kolegu Neuvillea. Jeho hodnota neustále stoupá, zatímco Novikova po nesčetných demolicích spíše klesá. A být druhý na posledních třech soutěžích, to už slibuje světlou budnocnost...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?