Zajímavé zamyšlení nad přístupem Evgeny Novikova k soutěžení s Fordy Fiesta RS WRC se objevilo na serveru MAXRALLY.com. Přečtěte si jej.
V současnosti se Evgeny Novikov snaží více, než kdy jindy. Ovšem zatím to vypadá, že spíše zkouší nervy Malcolma Wilsona. Nehoda z Německa byla dalším příkladem toho, že Novikov jde vlastní cestou a úspěch chce za každou cenu. Pokud jste viděli záběry z nehody, všem bylo jasné, že se auto do zatáčky prostě poskládat nemůže.
Poslední tři soutěže ukázaly nevyzrálost mladého jezdce. Poslední dvě nehody byly dílem až moc optimistického rozpisu. Na Sardinii zkusil Novikov projet zatáčku s pedálem na podlaze, když ostatní jeli s pouze polovičně sešlápnutým plynem. Výsledná nehoda byla opravdu masivní.
Ve Finsku po jednom ze skoků Evgeny auto nezvládl, když zamířil doleva do stromů, i když cesta vedla vpravo. A v Německu? Ještě než se mu ohřály pneumatiky, zabrzdil do jedné ze zatáček tak pozdě, že vyletěl v tratě ven.
Přitom když Novikov udrží auto na trati, tak občas předvádí záblesky neuvěřitelné rychlosti. Vzpomínáte ještě na Rally Acropolis, kde po první RZ vedl o skvostních 20 vteřin? Poté, když se setmělo, jela se druhá zkouška a jezdec M-Sportu opět rozdrtil veškerou konkurenci.
Jenže šance na zisk titulu jsou při tomto podání mizivé. Je neoddiskutovatelné, že Evgeny má talent, ovšem je otázkou, zda-li má Ford/M-Sport dostatek Fiest RS WRC na další sezonu tohoto bouřliváka. Ironií je, že právě Malcolm Wilson je asi jediným, kdo by měl být schopný dokázat udržet na uzdě takového střelce, jakým Evgeny je.
Wilson to s mladými jezdci umí, avšak záleží na přístupu druhé strany...
Právě Wilson odstartovatl kariéry podobně mladých pilotů, jmenujme například Francoise Duvala, Jariho-Mattiho Latvalu nebo Markko Märtina. Letos však u M-Sportu jezdí jezdci, kteří na to mají. Wilsonovi se podařilo po odchodu Fordu Fiesty RS WRC na tratích světových soutěží udržet jen za cenu 'prodeje' sedaček.
Otázkou je, nakolik si Malcolm dovolí promlouvat do duše jezdci, který platí účty za starty jeho týmu v MS. Pokud by se však Evgeny byl schopný řídit radami svého šéfa, mohl by na tom být úplně jinak. Pro příklad nemusí chodit daleko, stačí se podívat na kolegu Neuvillea. Jeho hodnota neustále stoupá, zatímco Novikova po nesčetných demolicích spíše klesá. A být druhý na posledních třech soutěžích, to už slibuje světlou budnocnost...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.