Zajímavé zamyšlení nad přístupem Evgeny Novikova k soutěžení s Fordy Fiesta RS WRC se objevilo na serveru MAXRALLY.com. Přečtěte si jej.
V současnosti se Evgeny Novikov snaží více, než kdy jindy. Ovšem zatím to vypadá, že spíše zkouší nervy Malcolma Wilsona. Nehoda z Německa byla dalším příkladem toho, že Novikov jde vlastní cestou a úspěch chce za každou cenu. Pokud jste viděli záběry z nehody, všem bylo jasné, že se auto do zatáčky prostě poskládat nemůže.
Poslední tři soutěže ukázaly nevyzrálost mladého jezdce. Poslední dvě nehody byly dílem až moc optimistického rozpisu. Na Sardinii zkusil Novikov projet zatáčku s pedálem na podlaze, když ostatní jeli s pouze polovičně sešlápnutým plynem. Výsledná nehoda byla opravdu masivní.
Ve Finsku po jednom ze skoků Evgeny auto nezvládl, když zamířil doleva do stromů, i když cesta vedla vpravo. A v Německu? Ještě než se mu ohřály pneumatiky, zabrzdil do jedné ze zatáček tak pozdě, že vyletěl v tratě ven.
Přitom když Novikov udrží auto na trati, tak občas předvádí záblesky neuvěřitelné rychlosti. Vzpomínáte ještě na Rally Acropolis, kde po první RZ vedl o skvostních 20 vteřin? Poté, když se setmělo, jela se druhá zkouška a jezdec M-Sportu opět rozdrtil veškerou konkurenci.
Jenže šance na zisk titulu jsou při tomto podání mizivé. Je neoddiskutovatelné, že Evgeny má talent, ovšem je otázkou, zda-li má Ford/M-Sport dostatek Fiest RS WRC na další sezonu tohoto bouřliváka. Ironií je, že právě Malcolm Wilson je asi jediným, kdo by měl být schopný dokázat udržet na uzdě takového střelce, jakým Evgeny je.
Wilson to s mladými jezdci umí, avšak záleží na přístupu druhé strany...
Právě Wilson odstartovatl kariéry podobně mladých pilotů, jmenujme například Francoise Duvala, Jariho-Mattiho Latvalu nebo Markko Märtina. Letos však u M-Sportu jezdí jezdci, kteří na to mají. Wilsonovi se podařilo po odchodu Fordu Fiesty RS WRC na tratích světových soutěží udržet jen za cenu 'prodeje' sedaček.
Otázkou je, nakolik si Malcolm dovolí promlouvat do duše jezdci, který platí účty za starty jeho týmu v MS. Pokud by se však Evgeny byl schopný řídit radami svého šéfa, mohl by na tom být úplně jinak. Pro příklad nemusí chodit daleko, stačí se podívat na kolegu Neuvillea. Jeho hodnota neustále stoupá, zatímco Novikova po nesčetných demolicích spíše klesá. A být druhý na posledních třech soutěžích, to už slibuje světlou budnocnost...
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?