Zajímavé zamyšlení nad přístupem Evgeny Novikova k soutěžení s Fordy Fiesta RS WRC se objevilo na serveru MAXRALLY.com. Přečtěte si jej.
V současnosti se Evgeny Novikov snaží více, než kdy jindy. Ovšem zatím to vypadá, že spíše zkouší nervy Malcolma Wilsona. Nehoda z Německa byla dalším příkladem toho, že Novikov jde vlastní cestou a úspěch chce za každou cenu. Pokud jste viděli záběry z nehody, všem bylo jasné, že se auto do zatáčky prostě poskládat nemůže.
Poslední tři soutěže ukázaly nevyzrálost mladého jezdce. Poslední dvě nehody byly dílem až moc optimistického rozpisu. Na Sardinii zkusil Novikov projet zatáčku s pedálem na podlaze, když ostatní jeli s pouze polovičně sešlápnutým plynem. Výsledná nehoda byla opravdu masivní.
Ve Finsku po jednom ze skoků Evgeny auto nezvládl, když zamířil doleva do stromů, i když cesta vedla vpravo. A v Německu? Ještě než se mu ohřály pneumatiky, zabrzdil do jedné ze zatáček tak pozdě, že vyletěl v tratě ven.
Přitom když Novikov udrží auto na trati, tak občas předvádí záblesky neuvěřitelné rychlosti. Vzpomínáte ještě na Rally Acropolis, kde po první RZ vedl o skvostních 20 vteřin? Poté, když se setmělo, jela se druhá zkouška a jezdec M-Sportu opět rozdrtil veškerou konkurenci.
Jenže šance na zisk titulu jsou při tomto podání mizivé. Je neoddiskutovatelné, že Evgeny má talent, ovšem je otázkou, zda-li má Ford/M-Sport dostatek Fiest RS WRC na další sezonu tohoto bouřliváka. Ironií je, že právě Malcolm Wilson je asi jediným, kdo by měl být schopný dokázat udržet na uzdě takového střelce, jakým Evgeny je.
Wilson to s mladými jezdci umí, avšak záleží na přístupu druhé strany...
Právě Wilson odstartovatl kariéry podobně mladých pilotů, jmenujme například Francoise Duvala, Jariho-Mattiho Latvalu nebo Markko Märtina. Letos však u M-Sportu jezdí jezdci, kteří na to mají. Wilsonovi se podařilo po odchodu Fordu Fiesty RS WRC na tratích světových soutěží udržet jen za cenu 'prodeje' sedaček.
Otázkou je, nakolik si Malcolm dovolí promlouvat do duše jezdci, který platí účty za starty jeho týmu v MS. Pokud by se však Evgeny byl schopný řídit radami svého šéfa, mohl by na tom být úplně jinak. Pro příklad nemusí chodit daleko, stačí se podívat na kolegu Neuvillea. Jeho hodnota neustále stoupá, zatímco Novikova po nesčetných demolicích spíše klesá. A být druhý na posledních třech soutěžích, to už slibuje světlou budnocnost...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?