Sportovní šéf Pirelli, Paul Hembery, promluvil o důvodech návratu společnosti do rally a také o tom, jaké výzvy na rally scéně na výrobce pneumatik čekají.
V MS v rally jsou momentálně zastoupeni Michelin, DMACK a Hankook (v J-WRC). Od roku 2014 se jim dostane konkurence v podobě společnosti Pirelli, která byla v letech 2008 a 2010 jediným dodavatelem gum pro týmy ve WRC. Po tříleté odmlce, během které se Italové stali výhradními dodavateli gum pro F1, se od příští sezony vrací do rally sportu.
Jaké důvody je k návratu do rally přiměly? "Určitě se nevracíme s tím, že hned budeme bojovat o vítězství," řekl sportovní šéf Pirelli, Paul Hembery, v rozhovoru pro iRallylive.com a zdůvodnil to tím, že v roce 2014 nehodlají spolupracovat s žádným továrním týmem. V dlouhodobém horizontu však u Pirelli spolupráci s nějakým výrobcem mají v plánu. "Pro budoucnost o tomto kroku uvažujeme."
V prvním roce po tříleté pauze by u italského výrobce chtěli "nejdříve porozumět tomu, co se v těch třech letech událo: Jak fungují auta? Jak dnes probíhají rally?" První partnerské týmy, které vyrazí do lednové Rally Monte Carlo na gumách od Pirelli, budou oznámeny později.
V době souboje s Michelinem dodávalo Pirelli pneumatiky továrnímu týmu Subaru
Pokud by byly poznatky z roku 2014 pozitivní a společnosti se v rallysportu opět zalíbilo, tak potom Hembery nevylučuje také vstup do Mistrovství Evropy (ERC). "Doufáme, že v budoucnosti bude užší spojení mezi WRC a ERC," dodal Paul, který je také "napjatý, jak se rallysport v následujícím roce vyvine."
Největší výzvu ve srovnání se šampionáty, které se jezdí pouze na asfaltu, jako například Formule 1, pro Pirelli budou "rozdílné povrchy a rozdílné scénáře počasí." Kromě asfaltu se totiž musí přípravit na šotolinu, sníh a led. "Je to enormní výzva."
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.