Kdyby Ogier v roce 2012 seděl ve Fordu, vyhrál by titul

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 1. září 2013 22:34
Sdílej:

Na konci léta 2011 nastal zvrat - Sébastien Loeb se rozhodl prodloužit smlouvu s továrním Citroënem. Tím se na vedlejší kolej dostal Sébastien Ogier, mladší z obou Francouzů odmítl zůstat v jednom týmu s Loebem. Proto se poohlédl i jinde. Dokonce byl jen kousek od podpisu smlouvy s Fordem. Kim Vatanen, manažer Sébastiena Ogiera, a Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, jsou přesvědčeni, že kdyby k podpisu došlo, mohlo to zajistit skvělou budoucnost oběma stranám.

Spolupráce Loeba s Ogierem v jednom týmu prostě nefungovala. Na jedné straně byl nejúspěšnější jezdec automobilových soutěží všech dob a na druhé straně továrního stanu mladík, který Loeba asi jako první dokázal opravdu seriózně ohrožovat. Během Akropolis 2011 upřednostnil Citroën Ogiera, který díky tomuto rozhodnutí dokázal porazit Loeba. 

Tehdejší šéf Citroënu, Olivier Quesnel, chtěl k oběma Sébastienům přistopovat stejně. Jenže s tím se Loeb nehodlal smířit a vyjednal si v nové smlouvě pozici jasné jedničky týmu. Svoje setrvání u Citroënu oznámil legendární Francouz krátce před startem Rally Deutschland 2011, pak už se čekalo, jak se k celé situaci postaví Ogier.

V Německu se tým rozhodl týmovou režijí upřednostnit Loeba, což Ogier nesl dost nelibě a dal to veřejně na vědomí. "Postěžoval si [Loeb] u šéfů a já teď musím zpomalit a pustit ho," prohlásil tehdy Seb mladší. Seb starší ale ihned kontroval: "Bylo by lepší, kdyby si našel jiný tým."

To také Ogier o pár týdnů později udělal. I když měl ještě pro rok 2012 platnou smlouvu u Citroënu, jenže "nehodlám hrát druhé housle za Loebem v Citroënu. S touto politikou nesouhlasím. Chcí mít možnost bojovat fair a prokázat svoji rychlost." Ogierovi zbyly dvě možnosti: Ford a Volkswagen.

Šéfové Fordu mohou litovat promarněné šance, jinak by vloni slavili titul. To je názor Wilsona a Vatanena.

"Na svoje rozhodnutí jsem si vzal dost času," říká Ogier. U Fordu nebyly schopni potvrdit svoje dlouhodobější plány ve WRC (jak to nakonec dopadlo víme všichni), ovšem ve Fiestě RS WRC by měl okamžitě k dispozici konkurenceschopné auto. "Nejednali jsme tehdy pouze s Malcolmem Wilsonem, jeli jsme přímo do ústředí Ford Europe a jednali s vice-prezidentem. Kdyby měl Ford v roce 2012 ve svém voze Sébastiena, tak by vyhráli titul mistra světa," říká Tim Vatanen.

Také Malcolm Wilson lituje nevyužívé příležitosti, kdyby měl Ogiera u Fordu, vysledky by byly asi lepší: "Teď nechci, aby to, co řeknu, vyznělo špatně. A také by nebylo fair dávat 100% vinu jezdcům, ale přirozeně je část odpovědnosti také na nich. Ale nakonec je vždy za výsledky odpovědný celý tým.

Ale myslím, že vloni to nabralo špatný směr. Jsem přesvědčený o tom, že kdyby vloni ve Fordu seděl Sébastien Ogier, tak by měl velmi dobrou šanci stát se mistrem světa."

Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.