Na konci léta 2011 nastal zvrat - Sébastien Loeb se rozhodl prodloužit smlouvu s továrním Citroënem. Tím se na vedlejší kolej dostal Sébastien Ogier, mladší z obou Francouzů odmítl zůstat v jednom týmu s Loebem. Proto se poohlédl i jinde. Dokonce byl jen kousek od podpisu smlouvy s Fordem. Kim Vatanen, manažer Sébastiena Ogiera, a Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, jsou přesvědčeni, že kdyby k podpisu došlo, mohlo to zajistit skvělou budoucnost oběma stranám.
Spolupráce Loeba s Ogierem v jednom týmu prostě nefungovala. Na jedné straně byl nejúspěšnější jezdec automobilových soutěží všech dob a na druhé straně továrního stanu mladík, který Loeba asi jako první dokázal opravdu seriózně ohrožovat. Během Akropolis 2011 upřednostnil Citroën Ogiera, který díky tomuto rozhodnutí dokázal porazit Loeba.
Tehdejší šéf Citroënu, Olivier Quesnel, chtěl k oběma Sébastienům přistopovat stejně. Jenže s tím se Loeb nehodlal smířit a vyjednal si v nové smlouvě pozici jasné jedničky týmu. Svoje setrvání u Citroënu oznámil legendární Francouz krátce před startem Rally Deutschland 2011, pak už se čekalo, jak se k celé situaci postaví Ogier.
V Německu se tým rozhodl týmovou režijí upřednostnit Loeba, což Ogier nesl dost nelibě a dal to veřejně na vědomí. "Postěžoval si [Loeb] u šéfů a já teď musím zpomalit a pustit ho," prohlásil tehdy Seb mladší. Seb starší ale ihned kontroval: "Bylo by lepší, kdyby si našel jiný tým."
To také Ogier o pár týdnů později udělal. I když měl ještě pro rok 2012 platnou smlouvu u Citroënu, jenže "nehodlám hrát druhé housle za Loebem v Citroënu. S touto politikou nesouhlasím. Chcí mít možnost bojovat fair a prokázat svoji rychlost." Ogierovi zbyly dvě možnosti: Ford a Volkswagen.
Šéfové Fordu mohou litovat promarněné šance, jinak by vloni slavili titul. To je názor Wilsona a Vatanena.
"Na svoje rozhodnutí jsem si vzal dost času," říká Ogier. U Fordu nebyly schopni potvrdit svoje dlouhodobější plány ve WRC (jak to nakonec dopadlo víme všichni), ovšem ve Fiestě RS WRC by měl okamžitě k dispozici konkurenceschopné auto. "Nejednali jsme tehdy pouze s Malcolmem Wilsonem, jeli jsme přímo do ústředí Ford Europe a jednali s vice-prezidentem. Kdyby měl Ford v roce 2012 ve svém voze Sébastiena, tak by vyhráli titul mistra světa," říká Tim Vatanen.
Také Malcolm Wilson lituje nevyužívé příležitosti, kdyby měl Ogiera u Fordu, vysledky by byly asi lepší: "Teď nechci, aby to, co řeknu, vyznělo špatně. A také by nebylo fair dávat 100% vinu jezdcům, ale přirozeně je část odpovědnosti také na nich. Ale nakonec je vždy za výsledky odpovědný celý tým.
Ale myslím, že vloni to nabralo špatný směr. Jsem přesvědčený o tom, že kdyby vloni ve Fordu seděl Sébastien Ogier, tak by měl velmi dobrou šanci stát se mistrem světa."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.