Na konci léta 2011 nastal zvrat - Sébastien Loeb se rozhodl prodloužit smlouvu s továrním Citroënem. Tím se na vedlejší kolej dostal Sébastien Ogier, mladší z obou Francouzů odmítl zůstat v jednom týmu s Loebem. Proto se poohlédl i jinde. Dokonce byl jen kousek od podpisu smlouvy s Fordem. Kim Vatanen, manažer Sébastiena Ogiera, a Malcolm Wilson, šéf M-Sportu, jsou přesvědčeni, že kdyby k podpisu došlo, mohlo to zajistit skvělou budoucnost oběma stranám.
Spolupráce Loeba s Ogierem v jednom týmu prostě nefungovala. Na jedné straně byl nejúspěšnější jezdec automobilových soutěží všech dob a na druhé straně továrního stanu mladík, který Loeba asi jako první dokázal opravdu seriózně ohrožovat. Během Akropolis 2011 upřednostnil Citroën Ogiera, který díky tomuto rozhodnutí dokázal porazit Loeba.
Tehdejší šéf Citroënu, Olivier Quesnel, chtěl k oběma Sébastienům přistopovat stejně. Jenže s tím se Loeb nehodlal smířit a vyjednal si v nové smlouvě pozici jasné jedničky týmu. Svoje setrvání u Citroënu oznámil legendární Francouz krátce před startem Rally Deutschland 2011, pak už se čekalo, jak se k celé situaci postaví Ogier.
V Německu se tým rozhodl týmovou režijí upřednostnit Loeba, což Ogier nesl dost nelibě a dal to veřejně na vědomí. "Postěžoval si [Loeb] u šéfů a já teď musím zpomalit a pustit ho," prohlásil tehdy Seb mladší. Seb starší ale ihned kontroval: "Bylo by lepší, kdyby si našel jiný tým."
To také Ogier o pár týdnů později udělal. I když měl ještě pro rok 2012 platnou smlouvu u Citroënu, jenže "nehodlám hrát druhé housle za Loebem v Citroënu. S touto politikou nesouhlasím. Chcí mít možnost bojovat fair a prokázat svoji rychlost." Ogierovi zbyly dvě možnosti: Ford a Volkswagen.
Šéfové Fordu mohou litovat promarněné šance, jinak by vloni slavili titul. To je názor Wilsona a Vatanena.
"Na svoje rozhodnutí jsem si vzal dost času," říká Ogier. U Fordu nebyly schopni potvrdit svoje dlouhodobější plány ve WRC (jak to nakonec dopadlo víme všichni), ovšem ve Fiestě RS WRC by měl okamžitě k dispozici konkurenceschopné auto. "Nejednali jsme tehdy pouze s Malcolmem Wilsonem, jeli jsme přímo do ústředí Ford Europe a jednali s vice-prezidentem. Kdyby měl Ford v roce 2012 ve svém voze Sébastiena, tak by vyhráli titul mistra světa," říká Tim Vatanen.
Také Malcolm Wilson lituje nevyužívé příležitosti, kdyby měl Ogiera u Fordu, vysledky by byly asi lepší: "Teď nechci, aby to, co řeknu, vyznělo špatně. A také by nebylo fair dávat 100% vinu jezdcům, ale přirozeně je část odpovědnosti také na nich. Ale nakonec je vždy za výsledky odpovědný celý tým.
Ale myslím, že vloni to nabralo špatný směr. Jsem přesvědčený o tom, že kdyby vloni ve Fordu seděl Sébastien Ogier, tak by měl velmi dobrou šanci stát se mistrem světa."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?