ROZHOVOR; Po svém německém vítězství promluvil v servisním parku Dani Sordo pro server wrc.com o tom, jaké to je získat svoje první vítězství ve WRC.
O: Dani, gratulace! Jaké to je získat konečně výsledek, o kterém jste takovou dobu snil?Dani Sordo: Po mém prvním vítězství se cítím opravdu dobře. Start se nám docela povedl, ale věci se zlepšily poté, co jsme změnili nastavení. V těžkých podmínkách jsme museli bojovat o něco více a nakonec jsme konečně zvítězili.
O: Byla to skvělá bitva, zvláště dnes, když jste do dne vstupoval s vedením 0,8s. Byl jste ráno před startem etapy nervózní? DS: Ne, bylo to docela OK. V první zkoušce jsme byli o trošku rychlejší než Thierry. Poté jsme museli čekat hodinu nicneděláním před startem dalšího testu [drůhý průjezd stejné vložky]. Abych byl upřímný, bylo to trošku dlouho. Během té poslední zkoušky to bylo zajímavé, ale zároveň skvělé.
Za dob Loeba musel být Dani týmovou dvojkou...
O: Většinu své kariéry jste strávil u Citroënu, je to o to lepší, když jste poprvé vyhrál právě s tímto týmem?DS: Bylo to plné emocí, pochopitelně. Bylo zde hodně lidí, blízcí přátelé, rodina. Hodně lidí se se mnou radovalo z vítězství. Vím, že i tým a Mikko [Hirvonen] mě podporovali. Když cítíte, že Vás lidé podporují, že to krásný pocit.
O: Jaký jste měl pocit, když jste přejel přes cílovou čáru a uvědomil si, že jste udělal maximum pro vítězství?DS: Byl to velmi dobrý pocit. V polovině zkoušky Thierry jel jako ďábel, ale nebyl jsem nervózní. Bylo to hodně těsné. Až jsme dojeli do cíle, dostali jsme do auta zprávu, že jede pomalu. Poté už to vypadalo opravdu dobře, ale jistí jsme si nebyli. Museli jsme si počkat na potvrzení a byla to opravdu úleva, když to přišlo.
...u Mini se sice propracoval na pozici jedničky, ale tým neměl peníze na pravidelné starty...
O: Byl na Vás vyvíjen tlak, abyste zde vyhrál?DS: Ne, necítil jsem žádný velký tlak. Na asfaltu jsme si věřili, že můžeme jet dobře. Více jsme se obávali o nastavení, protože jsme zde před soutěží moc netestovali. Museli jsme provést pár změn, ale poté už auto bylo perfektní.
...až konečně přišlo druhé angažmá u Citroënu a s vozem DS3 WRC i první vítězství.
O: Jak moc tento výsledek pomůže ve snaze zajistit si místo pro příští rok?DS: Nevím, ale z vítězství mám obrovskou radost. Pokud mi to pro příští rok pomůže, pak to bude dobře, pokud ne, bude to tak. Získat vítězství je ale prostě skvělé.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?