ROZHOVOR; Po svém německém vítězství promluvil v servisním parku Dani Sordo pro server wrc.com o tom, jaké to je získat svoje první vítězství ve WRC.
O: Dani, gratulace! Jaké to je získat konečně výsledek, o kterém jste takovou dobu snil?Dani Sordo: Po mém prvním vítězství se cítím opravdu dobře. Start se nám docela povedl, ale věci se zlepšily poté, co jsme změnili nastavení. V těžkých podmínkách jsme museli bojovat o něco více a nakonec jsme konečně zvítězili.
O: Byla to skvělá bitva, zvláště dnes, když jste do dne vstupoval s vedením 0,8s. Byl jste ráno před startem etapy nervózní? DS: Ne, bylo to docela OK. V první zkoušce jsme byli o trošku rychlejší než Thierry. Poté jsme museli čekat hodinu nicneděláním před startem dalšího testu [drůhý průjezd stejné vložky]. Abych byl upřímný, bylo to trošku dlouho. Během té poslední zkoušky to bylo zajímavé, ale zároveň skvělé.
Za dob Loeba musel být Dani týmovou dvojkou...
O: Většinu své kariéry jste strávil u Citroënu, je to o to lepší, když jste poprvé vyhrál právě s tímto týmem?DS: Bylo to plné emocí, pochopitelně. Bylo zde hodně lidí, blízcí přátelé, rodina. Hodně lidí se se mnou radovalo z vítězství. Vím, že i tým a Mikko [Hirvonen] mě podporovali. Když cítíte, že Vás lidé podporují, že to krásný pocit.
O: Jaký jste měl pocit, když jste přejel přes cílovou čáru a uvědomil si, že jste udělal maximum pro vítězství?DS: Byl to velmi dobrý pocit. V polovině zkoušky Thierry jel jako ďábel, ale nebyl jsem nervózní. Bylo to hodně těsné. Až jsme dojeli do cíle, dostali jsme do auta zprávu, že jede pomalu. Poté už to vypadalo opravdu dobře, ale jistí jsme si nebyli. Museli jsme si počkat na potvrzení a byla to opravdu úleva, když to přišlo.
...u Mini se sice propracoval na pozici jedničky, ale tým neměl peníze na pravidelné starty...
O: Byl na Vás vyvíjen tlak, abyste zde vyhrál?DS: Ne, necítil jsem žádný velký tlak. Na asfaltu jsme si věřili, že můžeme jet dobře. Více jsme se obávali o nastavení, protože jsme zde před soutěží moc netestovali. Museli jsme provést pár změn, ale poté už auto bylo perfektní.
...až konečně přišlo druhé angažmá u Citroënu a s vozem DS3 WRC i první vítězství.
O: Jak moc tento výsledek pomůže ve snaze zajistit si místo pro příští rok?DS: Nevím, ale z vítězství mám obrovskou radost. Pokud mi to pro příští rok pomůže, pak to bude dobře, pokud ne, bude to tak. Získat vítězství je ale prostě skvělé.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.