ROZHOVOR; Po svém německém vítězství promluvil v servisním parku Dani Sordo pro server wrc.com o tom, jaké to je získat svoje první vítězství ve WRC.
O: Dani, gratulace! Jaké to je získat konečně výsledek, o kterém jste takovou dobu snil?Dani Sordo: Po mém prvním vítězství se cítím opravdu dobře. Start se nám docela povedl, ale věci se zlepšily poté, co jsme změnili nastavení. V těžkých podmínkách jsme museli bojovat o něco více a nakonec jsme konečně zvítězili.
O: Byla to skvělá bitva, zvláště dnes, když jste do dne vstupoval s vedením 0,8s. Byl jste ráno před startem etapy nervózní? DS: Ne, bylo to docela OK. V první zkoušce jsme byli o trošku rychlejší než Thierry. Poté jsme museli čekat hodinu nicneděláním před startem dalšího testu [drůhý průjezd stejné vložky]. Abych byl upřímný, bylo to trošku dlouho. Během té poslední zkoušky to bylo zajímavé, ale zároveň skvělé.
Za dob Loeba musel být Dani týmovou dvojkou...
O: Většinu své kariéry jste strávil u Citroënu, je to o to lepší, když jste poprvé vyhrál právě s tímto týmem?DS: Bylo to plné emocí, pochopitelně. Bylo zde hodně lidí, blízcí přátelé, rodina. Hodně lidí se se mnou radovalo z vítězství. Vím, že i tým a Mikko [Hirvonen] mě podporovali. Když cítíte, že Vás lidé podporují, že to krásný pocit.
O: Jaký jste měl pocit, když jste přejel přes cílovou čáru a uvědomil si, že jste udělal maximum pro vítězství?DS: Byl to velmi dobrý pocit. V polovině zkoušky Thierry jel jako ďábel, ale nebyl jsem nervózní. Bylo to hodně těsné. Až jsme dojeli do cíle, dostali jsme do auta zprávu, že jede pomalu. Poté už to vypadalo opravdu dobře, ale jistí jsme si nebyli. Museli jsme si počkat na potvrzení a byla to opravdu úleva, když to přišlo.
...u Mini se sice propracoval na pozici jedničky, ale tým neměl peníze na pravidelné starty...
O: Byl na Vás vyvíjen tlak, abyste zde vyhrál?DS: Ne, necítil jsem žádný velký tlak. Na asfaltu jsme si věřili, že můžeme jet dobře. Více jsme se obávali o nastavení, protože jsme zde před soutěží moc netestovali. Museli jsme provést pár změn, ale poté už auto bylo perfektní.
...až konečně přišlo druhé angažmá u Citroënu a s vozem DS3 WRC i první vítězství.
O: Jak moc tento výsledek pomůže ve snaze zajistit si místo pro příští rok?DS: Nevím, ale z vítězství mám obrovskou radost. Pokud mi to pro příští rok pomůže, pak to bude dobře, pokud ne, bude to tak. Získat vítězství je ale prostě skvělé.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.