ROZHOVOR; Po svém německém vítězství promluvil v servisním parku Dani Sordo pro server wrc.com o tom, jaké to je získat svoje první vítězství ve WRC.
O: Dani, gratulace! Jaké to je získat konečně výsledek, o kterém jste takovou dobu snil?Dani Sordo: Po mém prvním vítězství se cítím opravdu dobře. Start se nám docela povedl, ale věci se zlepšily poté, co jsme změnili nastavení. V těžkých podmínkách jsme museli bojovat o něco více a nakonec jsme konečně zvítězili.
O: Byla to skvělá bitva, zvláště dnes, když jste do dne vstupoval s vedením 0,8s. Byl jste ráno před startem etapy nervózní? DS: Ne, bylo to docela OK. V první zkoušce jsme byli o trošku rychlejší než Thierry. Poté jsme museli čekat hodinu nicneděláním před startem dalšího testu [drůhý průjezd stejné vložky]. Abych byl upřímný, bylo to trošku dlouho. Během té poslední zkoušky to bylo zajímavé, ale zároveň skvělé.
Za dob Loeba musel být Dani týmovou dvojkou...
O: Většinu své kariéry jste strávil u Citroënu, je to o to lepší, když jste poprvé vyhrál právě s tímto týmem?DS: Bylo to plné emocí, pochopitelně. Bylo zde hodně lidí, blízcí přátelé, rodina. Hodně lidí se se mnou radovalo z vítězství. Vím, že i tým a Mikko [Hirvonen] mě podporovali. Když cítíte, že Vás lidé podporují, že to krásný pocit.
O: Jaký jste měl pocit, když jste přejel přes cílovou čáru a uvědomil si, že jste udělal maximum pro vítězství?DS: Byl to velmi dobrý pocit. V polovině zkoušky Thierry jel jako ďábel, ale nebyl jsem nervózní. Bylo to hodně těsné. Až jsme dojeli do cíle, dostali jsme do auta zprávu, že jede pomalu. Poté už to vypadalo opravdu dobře, ale jistí jsme si nebyli. Museli jsme si počkat na potvrzení a byla to opravdu úleva, když to přišlo.
...u Mini se sice propracoval na pozici jedničky, ale tým neměl peníze na pravidelné starty...
O: Byl na Vás vyvíjen tlak, abyste zde vyhrál?DS: Ne, necítil jsem žádný velký tlak. Na asfaltu jsme si věřili, že můžeme jet dobře. Více jsme se obávali o nastavení, protože jsme zde před soutěží moc netestovali. Museli jsme provést pár změn, ale poté už auto bylo perfektní.
...až konečně přišlo druhé angažmá u Citroënu a s vozem DS3 WRC i první vítězství.
O: Jak moc tento výsledek pomůže ve snaze zajistit si místo pro příští rok?DS: Nevím, ale z vítězství mám obrovskou radost. Pokud mi to pro příští rok pomůže, pak to bude dobře, pokud ne, bude to tak. Získat vítězství je ale prostě skvělé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.