STARTOVNÍ LISTINA; Australští fanoušci budou mít příští měsíc při domácí rally své želízko v ohni. Nathan Quinn totiž oznámil, že pojede s vozem Mini John Cooper Works WRC.
Nathan Quinn, 29 let, je prodejcem pneumatik v Coffs Harbour, hostitelském městě soutěže. Občas se sveze v Austraském, Asijsko-Pacifickém nebo Čínském mistrovství. Rally Australia si už v minulosti dvakrát vyzkoušel - v letech 2009 a 2011, vždy ho však zastavil nějaký mechanický problém.
"Tohle je největší šance mé kariéry. Podařilo se mi dát vše dohromady, abych byl na startu. Jsem odhodlaný dojet až do cíle soutěže a pokud se v neděli postavím na cílovou rampu, pak si docela věřím i na dobrý výsledek," říká jezdec.
Jeho Mini bude servisovat tým Motorsport Italia, tedy tým, který se staral o starty vozů Mini v MS v roce 2012. "Je to [Mini] důkladně prověřený vůz rally a tým mi doveze poslední specifikaci 01C s novým motorem od BMW. Bude to nejrychlejší auto, se kterým jsem kdy jezdil. Už se nemohu dočkat, až se s tímto autem svezu.
Očekávám, že po většinu prvního dne budu čistit trať. Chtěl bych se ale držet kolem TOP10, abych se pak během druhého a třetího dne mohl v klidu posunout do TOP10. Pokud bude vše sedět, rád bych zajel i nějaký čas v TOP5. Prvně si ale na vůz musím zvyknout a získat jistotu. Ať se stane cokoliv, je to skvělá příležitost. Dám do startu vše!"
V Austrálii čekají domácí fanoušci na svého pilota za volantem vozu WRC od roku 2006, kdy zde jel naposledy Chris Atkinson se Subaru Impreza WRC továrního týmu Subaru. Ve startovní listině Australské rally je celkem 10 vozů WRC. Bohůžel v ní nenajdeme Chrise Atkinsona, který doufal, že na domácí soutěž sežene potřebný rozpočet, aby mohl jet WRC. To se ale nepovedlo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?