STARTOVNÍ LISTINA; Australští fanoušci budou mít příští měsíc při domácí rally své želízko v ohni. Nathan Quinn totiž oznámil, že pojede s vozem Mini John Cooper Works WRC.
Nathan Quinn, 29 let, je prodejcem pneumatik v Coffs Harbour, hostitelském městě soutěže. Občas se sveze v Austraském, Asijsko-Pacifickém nebo Čínském mistrovství. Rally Australia si už v minulosti dvakrát vyzkoušel - v letech 2009 a 2011, vždy ho však zastavil nějaký mechanický problém.
"Tohle je největší šance mé kariéry. Podařilo se mi dát vše dohromady, abych byl na startu. Jsem odhodlaný dojet až do cíle soutěže a pokud se v neděli postavím na cílovou rampu, pak si docela věřím i na dobrý výsledek," říká jezdec.
Jeho Mini bude servisovat tým Motorsport Italia, tedy tým, který se staral o starty vozů Mini v MS v roce 2012. "Je to [Mini] důkladně prověřený vůz rally a tým mi doveze poslední specifikaci 01C s novým motorem od BMW. Bude to nejrychlejší auto, se kterým jsem kdy jezdil. Už se nemohu dočkat, až se s tímto autem svezu.
Očekávám, že po většinu prvního dne budu čistit trať. Chtěl bych se ale držet kolem TOP10, abych se pak během druhého a třetího dne mohl v klidu posunout do TOP10. Pokud bude vše sedět, rád bych zajel i nějaký čas v TOP5. Prvně si ale na vůz musím zvyknout a získat jistotu. Ať se stane cokoliv, je to skvělá příležitost. Dám do startu vše!"
V Austrálii čekají domácí fanoušci na svého pilota za volantem vozu WRC od roku 2006, kdy zde jel naposledy Chris Atkinson se Subaru Impreza WRC továrního týmu Subaru. Ve startovní listině Australské rally je celkem 10 vozů WRC. Bohůžel v ní nenajdeme Chrise Atkinsona, který doufal, že na domácí soutěž sežene potřebný rozpočet, aby mohl jet WRC. To se ale nepovedlo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.