Žilinský KL Racing Team v rámci Global Oil V. Rally Lubeník reprezentovali celkovo tri súťažné posádky. V cieli sme však videli iba jednu z nich.
Už prvá rýchlostná skúška Global Oil V. Rally Lubeník sa stala osudnou pre posádku Tomáš Kukučka – Marek Podobník, ktorí svoj Mitsubishi Lancer EVO IX poslali mimo trať už v prvej zákrute Rally Lubeník. „Prešli sme naozaj iba nejakých štyristo metrov trate, neviem asi som mal ešte studené pneumatiky, ale skôr si myslím, že som bol v tej zákrute podstatne rýchlejší ako som mal byť. Našťastie si to odnieslo iba Mitsubishi a nám s Marekom sa nič nestalo. Škoda, nabudúce si musím na takéto veci dávať väčší pozor,“ vysvetlil dianie pred haváriou Tomáš Kukučka.
Druhou posádkou KL Racing Teamu, ktorá bola nútená zo súťaže predčasne odstúpiť bola dvojica Tomáš Fusko – Jakub Slovák. Tým začala najskôr na druhej rýchlostnej skúške horieť Škoda Felicia Kit Car a následne sa prejavila aj porucha motora. Neostávalo teda nič iné ako odovzdať jazdný výkaz a pobrať sa domov, do Dobšinej. „V prvom teste nám začal kvapkať olej z prevodovky na výfuk, čo sa samozrejme chytilo a horelo. V stopke sme tento požiar uhasili a išli sme ďalej. Druhá rýchlostná skúška išla super, len pred jej koncom nám zdrhlo kladku a roztrhlo remeň. Keďže sa táto porucha nedala opraviť na prejazde, odovzdali sme jazdný výkaz. Škoda, myslím si, že sme súťaž od začiatku dobre rozbehli a mohol z toho byť aj pekný výsledok, technike sa však niekedy nedá rozkázať,“ vysvetlil smutný Tomáš Fusko.
Česť Žilinského KL Racing Teamu tak musela zachraňovať posledná posádka Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik jazdiaca na Mitsubishi Lancer EVO IX. O tom, že sa im to darilo viac ako dobre svedčí aj druhé miesto v triede 3 a deviata priečka absolútneho poradia. „Som veľmi spokojný. Splnili sme cieľ, ktorý sme si dali pred súťažou. Na prvé miesto to dnes nestačilo, druhé miesto je pre nás perfektné. Jediné čo mrzí je, že v rámci KL Racing Teamu sa nepodarilo dôjsť až do cieľa aj našim kolegom,“ zhodnotil Global Oil V. Rally Lubeník Vlasto Majerčák.
„Lubenícka rally je pre náš tím asi naozaj zakliata. V minulom roku sme tu prišli o Vlasta s Marcelom, v tomto roku o oboch Tomášov aj s ich spolujazdcami. Rally je však už taká, nevyhýbajú sa jej ani havárie, ani technické poruchy. Som rád, že do cieľa prišli aspoň Vlasto s Marcelom, za čo im veľmi pekne ďakujem, rovnako ako v Tatrách, aj tu dokázali, že už patria vo svojej triede k najlepším. Poďakovanie samozrejme patrí aj organizátorovi za pekne pripravenú súťaž a našim partnerom za podporu,“ dokončil rozprávanie manažér KL Racing Teamu, Marek Lokaj.
Posádky Kl Racing Teamu budú mať ich priaznivci možnosť sledovať opäť o tri týždne na Rally Košice, ktoré budú zároveň aj posledným podujatím seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?