Žilinský KL Racing Team v rámci Global Oil V. Rally Lubeník reprezentovali celkovo tri súťažné posádky. V cieli sme však videli iba jednu z nich.
Už prvá rýchlostná skúška Global Oil V. Rally Lubeník sa stala osudnou pre posádku Tomáš Kukučka – Marek Podobník, ktorí svoj Mitsubishi Lancer EVO IX poslali mimo trať už v prvej zákrute Rally Lubeník. „Prešli sme naozaj iba nejakých štyristo metrov trate, neviem asi som mal ešte studené pneumatiky, ale skôr si myslím, že som bol v tej zákrute podstatne rýchlejší ako som mal byť. Našťastie si to odnieslo iba Mitsubishi a nám s Marekom sa nič nestalo. Škoda, nabudúce si musím na takéto veci dávať väčší pozor,“ vysvetlil dianie pred haváriou Tomáš Kukučka.
Druhou posádkou KL Racing Teamu, ktorá bola nútená zo súťaže predčasne odstúpiť bola dvojica Tomáš Fusko – Jakub Slovák. Tým začala najskôr na druhej rýchlostnej skúške horieť Škoda Felicia Kit Car a následne sa prejavila aj porucha motora. Neostávalo teda nič iné ako odovzdať jazdný výkaz a pobrať sa domov, do Dobšinej. „V prvom teste nám začal kvapkať olej z prevodovky na výfuk, čo sa samozrejme chytilo a horelo. V stopke sme tento požiar uhasili a išli sme ďalej. Druhá rýchlostná skúška išla super, len pred jej koncom nám zdrhlo kladku a roztrhlo remeň. Keďže sa táto porucha nedala opraviť na prejazde, odovzdali sme jazdný výkaz. Škoda, myslím si, že sme súťaž od začiatku dobre rozbehli a mohol z toho byť aj pekný výsledok, technike sa však niekedy nedá rozkázať,“ vysvetlil smutný Tomáš Fusko.
Česť Žilinského KL Racing Teamu tak musela zachraňovať posledná posádka Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik jazdiaca na Mitsubishi Lancer EVO IX. O tom, že sa im to darilo viac ako dobre svedčí aj druhé miesto v triede 3 a deviata priečka absolútneho poradia. „Som veľmi spokojný. Splnili sme cieľ, ktorý sme si dali pred súťažou. Na prvé miesto to dnes nestačilo, druhé miesto je pre nás perfektné. Jediné čo mrzí je, že v rámci KL Racing Teamu sa nepodarilo dôjsť až do cieľa aj našim kolegom,“ zhodnotil Global Oil V. Rally Lubeník Vlasto Majerčák.
„Lubenícka rally je pre náš tím asi naozaj zakliata. V minulom roku sme tu prišli o Vlasta s Marcelom, v tomto roku o oboch Tomášov aj s ich spolujazdcami. Rally je však už taká, nevyhýbajú sa jej ani havárie, ani technické poruchy. Som rád, že do cieľa prišli aspoň Vlasto s Marcelom, za čo im veľmi pekne ďakujem, rovnako ako v Tatrách, aj tu dokázali, že už patria vo svojej triede k najlepším. Poďakovanie samozrejme patrí aj organizátorovi za pekne pripravenú súťaž a našim partnerom za podporu,“ dokončil rozprávanie manažér KL Racing Teamu, Marek Lokaj.
Posádky Kl Racing Teamu budú mať ich priaznivci možnosť sledovať opäť o tri týždne na Rally Košice, ktoré budú zároveň aj posledným podujatím seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.