Počas posledných dvoch rokov poznala Rally Lubeník iba jediné meno víťaza. Tým bol RUFA Šport a jeho posádka Grzegorz Grzyb – Robert Hundla. V rámci práve ukončenej Global Oil V. Rally Lubeník rovnako vyhrala posádka RUFA Šport Teamu.
Súboj o víťazstvo, ale aj lubenícky hetrik začal už od prvej rýchlostnej skúšky, ktorú Grzegorz s Robertom vyhrali. Postupne pridávali víťazstvá v každom meranom úseku, pričom dominovali a podarila sa im systémom štart – cieľ vyhrať všetkých deväť rýchlostných skúšok súťaže Global Oil V. Rally Lubeník. „Bol to super deň. Išli sme rýchle, bez chýb a auto teraz fungovalo perfektne. Som veľmi rád, že sa nám podarilo zavŕšiť hetrik v Lubeníku,“ rozhovoril sa po dojazde do cieľa Grzegorz Grzyb. „Čo sa samotnej súťaže týka, bola veľmi dobre pripravená, rýchlostné skúšky boli veľmi rýchle, ale aj technické a ťažké. Niektoré úseky sme si pamätali z minulosti, niektoré boli pre nás nové, alebo sme ich voľakedy jazdili opačným smerom. Všetci však mali rovnaké podmienky, iba my sme boli na každej rýchlostke o trochu rýchlejší a to rozhodovalo. Ďakujem RUFA Šport Teamu za podporu.“
Posádka RUFA Šport Teamu získala v rámci Global Oil V. Rally Lubeník plný počet, čiže tridsať bodov. Tento bodový zisk ich radí pred posledným podujatím seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska, ktoré bude začiatkom mesiaca september v Košiciach na druhé miesto priebežného poradia, avšak na vedúcu priečku Grzegorz s Robertom strácajú iba dva body a preto boj o absolútneho majstra aj naďalej pokračuje. „Grzegorz s Robertom urobili v Lubeníku veľký kus roboty. Suverénne vyhrali všetky rýchlostné skúšky, tým pádom vyhrali rally a dosiahli tak na lubenícky hetrik. Všetko fungovalo tak ako malo a my sme si vynahradili smolu z Popradu, kde nie celkom dobre fungoval Ford Focus WRC. V tomto prípade ho však vo Fruill Motors pripravili perfektne, za čo im samozrejme ďakujem. Samozrejme moja vďaka patrí aj všetkým partnerom tímu a známym, ktorí nám pomáhajú. Na Rally Košice sa musíme poriadne pripraviť, tu sa totiž bude rozhodovať o tohtoročnom absolútnom majstrovi Slovenska a my musíme byť pripravený. Dúfam, že v Košiciach bude rozhodovať technika a športový výkon a o majstrovi sa rozhodne na trati. Ďakujem za výborne pripravenú rally v Lubeníku, uvidíme sa v Košiciach,“ dodal manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.