Zatímco Volkswagen v MS testoval s Fabií S2000, tak Hyundai bude první sezonu testovat hned s i20 WRC. V roce 2015 však hodlají oba výrobci vyrukovat s novými auty.
Vokswagen ukázal, jak se také dá připravit na vstup do WRC. Společně s vývojovým programem pracovali wolfsburgští také na projektu nasazení Fabií S2000 do každého závodu WRC. Cílem tohoto projektu bylo zvyknutí si na postupy ve WRC a řádné proškolení týmu.
To Korejci na to jdou jinak, už do první sezony se zapíší jako tým a budou nasazovat i20 WRC. Díky svému zapsání mezi týmy tak budou muset dodržovat omezení v oblasti testování platící pro zapsané týmy. Pro šéfa týmu, Michela Nandana, to ale není žádný problém. i20 WRC, jejíž vývoj momentálně nabírá na obrátkách, je totiž jen přechodným autem. Po zmražení pravidel budou muset pro rok 2015 všichni výrobci přijít s novými vozy.
"Na bázi dalšího Hyundaie ze segmetu B vyvíjíme naše nové WRC," potvrdil Michel Nandan. Aktuální model tak bude pouze jakýmsi přechodným vozem na jeden rok. "Bude to konzervativní a jednoduché auto," míní Nandan o prvním výtvoru svého nově vybudovaného týmu.
Avšak rozdíly mezi aktuálními vozy specifikace World Rally Cars a i20 WRC, který bude postaven dle pravidel pro rok 2014 budou dle Nandana jen malé. "Z technického pohledu to bude to samé. Velkým rozdílem je, že už k homologaci nebudete potřebovat auto specifikace RRC a můžete rovnou vyvíjet vůz kategorie WRC. Proto už nemusíme vyvíjet žádné specifické díly pro RRC. To nám opravdu pomáhá."
Žádné experimenty neočekávejte ani v oblasti pneumatik. Hyundai si pro svoji debutovou sezonu navzdory všem spekulacím vybral za svého partnera společnost Michelin. "Když někdo nově přichází jako teď my, tak by neměl experimentovat, ale vybrat si aktuálně nejlepší materiál a ne si pravděpodobně přidělávat ještě další starosti."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.