Hyundai v roce 2015 přijde s úplně novým autem a bude používat pneumatiky Michelin

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: HaJ
iM2 19. srpna 2013 18:22
Sdílej:

Zatímco Volkswagen v MS testoval s Fabií S2000, tak Hyundai bude první sezonu testovat hned s i20 WRC. V roce 2015 však hodlají oba výrobci vyrukovat s novými auty.

Vokswagen ukázal, jak se také dá připravit na vstup do WRC. Společně s vývojovým programem pracovali wolfsburgští také na projektu nasazení Fabií S2000 do každého závodu WRC. Cílem tohoto projektu bylo zvyknutí si na postupy ve WRC a řádné proškolení týmu. 

To Korejci na to jdou jinak, už do první sezony se zapíší jako tým a budou nasazovat i20 WRC. Díky svému zapsání mezi týmy tak budou muset dodržovat omezení v oblasti testování platící pro zapsané týmy. Pro šéfa týmu, Michela Nandana, to ale není žádný problém. i20 WRC, jejíž vývoj momentálně nabírá na obrátkách, je totiž jen přechodným autem. Po zmražení pravidel budou muset pro rok 2015 všichni výrobci přijít s novými vozy. 

"Na bázi dalšího Hyundaie ze segmetu B vyvíjíme naše nové WRC," potvrdil Michel Nandan. Aktuální model tak bude pouze jakýmsi přechodným vozem na jeden rok. "Bude to konzervativní a jednoduché auto," míní Nandan o prvním výtvoru svého nově vybudovaného týmu. 

Avšak rozdíly mezi aktuálními vozy specifikace World Rally Cars a i20 WRC, který bude postaven dle pravidel pro rok 2014 budou dle Nandana jen malé. "Z technického pohledu to bude to samé. Velkým rozdílem je, že už k homologaci nebudete potřebovat auto specifikace RRC a můžete rovnou vyvíjet vůz kategorie WRC. Proto už nemusíme vyvíjet žádné specifické díly pro RRC. To nám opravdu pomáhá." 

Žádné experimenty neočekávejte ani v oblasti pneumatik. Hyundai si pro svoji debutovou sezonu navzdory všem spekulacím vybral za svého partnera společnost Michelin. "Když někdo nově přichází jako teď my, tak by neměl experimentovat, ale vybrat si aktuálně nejlepší materiál a ne si pravděpodobně přidělávat ještě další starosti."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.