Zatímco Volkswagen v MS testoval s Fabií S2000, tak Hyundai bude první sezonu testovat hned s i20 WRC. V roce 2015 však hodlají oba výrobci vyrukovat s novými auty.
Vokswagen ukázal, jak se také dá připravit na vstup do WRC. Společně s vývojovým programem pracovali wolfsburgští také na projektu nasazení Fabií S2000 do každého závodu WRC. Cílem tohoto projektu bylo zvyknutí si na postupy ve WRC a řádné proškolení týmu.
To Korejci na to jdou jinak, už do první sezony se zapíší jako tým a budou nasazovat i20 WRC. Díky svému zapsání mezi týmy tak budou muset dodržovat omezení v oblasti testování platící pro zapsané týmy. Pro šéfa týmu, Michela Nandana, to ale není žádný problém. i20 WRC, jejíž vývoj momentálně nabírá na obrátkách, je totiž jen přechodným autem. Po zmražení pravidel budou muset pro rok 2015 všichni výrobci přijít s novými vozy.
"Na bázi dalšího Hyundaie ze segmetu B vyvíjíme naše nové WRC," potvrdil Michel Nandan. Aktuální model tak bude pouze jakýmsi přechodným vozem na jeden rok. "Bude to konzervativní a jednoduché auto," míní Nandan o prvním výtvoru svého nově vybudovaného týmu.
Avšak rozdíly mezi aktuálními vozy specifikace World Rally Cars a i20 WRC, který bude postaven dle pravidel pro rok 2014 budou dle Nandana jen malé. "Z technického pohledu to bude to samé. Velkým rozdílem je, že už k homologaci nebudete potřebovat auto specifikace RRC a můžete rovnou vyvíjet vůz kategorie WRC. Proto už nemusíme vyvíjet žádné specifické díly pro RRC. To nám opravdu pomáhá."
Žádné experimenty neočekávejte ani v oblasti pneumatik. Hyundai si pro svoji debutovou sezonu navzdory všem spekulacím vybral za svého partnera společnost Michelin. "Když někdo nově přichází jako teď my, tak by neměl experimentovat, ale vybrat si aktuálně nejlepší materiál a ne si pravděpodobně přidělávat ještě další starosti."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?