Hyundai v roce 2015 přijde s úplně novým autem a bude používat pneumatiky Michelin

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: HaJ
iM2 19. srpna 2013 18:22
Sdílej:

Zatímco Volkswagen v MS testoval s Fabií S2000, tak Hyundai bude první sezonu testovat hned s i20 WRC. V roce 2015 však hodlají oba výrobci vyrukovat s novými auty.

Vokswagen ukázal, jak se také dá připravit na vstup do WRC. Společně s vývojovým programem pracovali wolfsburgští také na projektu nasazení Fabií S2000 do každého závodu WRC. Cílem tohoto projektu bylo zvyknutí si na postupy ve WRC a řádné proškolení týmu. 

To Korejci na to jdou jinak, už do první sezony se zapíší jako tým a budou nasazovat i20 WRC. Díky svému zapsání mezi týmy tak budou muset dodržovat omezení v oblasti testování platící pro zapsané týmy. Pro šéfa týmu, Michela Nandana, to ale není žádný problém. i20 WRC, jejíž vývoj momentálně nabírá na obrátkách, je totiž jen přechodným autem. Po zmražení pravidel budou muset pro rok 2015 všichni výrobci přijít s novými vozy. 

"Na bázi dalšího Hyundaie ze segmetu B vyvíjíme naše nové WRC," potvrdil Michel Nandan. Aktuální model tak bude pouze jakýmsi přechodným vozem na jeden rok. "Bude to konzervativní a jednoduché auto," míní Nandan o prvním výtvoru svého nově vybudovaného týmu. 

Avšak rozdíly mezi aktuálními vozy specifikace World Rally Cars a i20 WRC, který bude postaven dle pravidel pro rok 2014 budou dle Nandana jen malé. "Z technického pohledu to bude to samé. Velkým rozdílem je, že už k homologaci nebudete potřebovat auto specifikace RRC a můžete rovnou vyvíjet vůz kategorie WRC. Proto už nemusíme vyvíjet žádné specifické díly pro RRC. To nám opravdu pomáhá." 

Žádné experimenty neočekávejte ani v oblasti pneumatik. Hyundai si pro svoji debutovou sezonu navzdory všem spekulacím vybral za svého partnera společnost Michelin. "Když někdo nově přichází jako teď my, tak by neměl experimentovat, ale vybrat si aktuálně nejlepší materiál a ne si pravděpodobně přidělávat ještě další starosti."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.