Kris Meeke - to nejlepší pro Citroën v éře po Loebovi?

Rally Sardinia (ITA)
Rally Sardinia (ITA), foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 18. srpna 2013 00:20
Sdílej:

Posledních několik let bylo pro Krise Meekea velmi rozporuplných. V roce 2011 se mu splnil sen, když se stal továrním pilotem značky Mini při jejím návratu do MS. Jenže poté se celý tento projekt stal noční můrou - chyběly finance.

Na začátku sezony 2012 se už chystal na Rally Monte Carlo, když mu zazvonil telefon a bylo mu oznámeno, že nikam nejde. Vše se najednou ve zlé otočilo. 

Dlouhých 20 měsíců musel čekat, než dostal další šanci - tou byl start s továrním Citroënem DS3 WRC ve Finsku. 3 nejrychlejší časy tedy jsou poměrně neuvěřitelným výsledkem. Kris Meeke mířil za 5. místem, ale na předposlední vložce havaroval...

Jenže po soutěži ve Finsku se objevila další možnost - nahradit v Austrálii na finské šotolině nevýrazného Daniho Sorda. To je jistě známka toho, jak moc si Krise v koncernu PSA, kde působí v roli testovacího jezdce, cení. 

"Testování je dobré, ale není to to, co byste chtěli dělat pořád. Nejlepší je soutěž. Já žiji pro soutěž," říká 34 letý soutěžák. Pokud se bavíme o zkušenostech, které Kris má, je tu jen několik jezdců na jeho úrovni: "Každý rok najedu tisíce kilometrů během testování. To je pravděpodobně více, než soutěžní jezdci.

Telefon od Prodrivu zkraje roku 2012 Meekeovi změnil život...

Jsem absolutně připraven vrátit se zpět, ať už to bude s Citroënem/Peugeotem nebo jinou značkou, která do MS vstoupí. Vím, co MS obnáší." Do MS vstupuje Hyundai, spekuluje se o dalších značkách. Meeke byl spojován snad s každou z nich a pochopitelně je velmi vysoko také na listu Citroënu pro příští rok. On je jedním z pilotů, kteří jsou schopni jet velmi rychle a také má spoustu zkušeností i přes fakt, že v MS odjel s Mini zatím pouze 6 soutěží v roce 2011 a letos 1 s Citroënem. 

"Během mých prvních 6 soutěží v MS jsem byl blíže špičce než kterýkoliv jiný jezdec, který do MS za posledních 10 let vstoupil. Zaostávali jsme v průměru o 0,6s na kilometr za nejrychlejšími časy zkoušek. Jediný, kdo dosáhl podobné ztráty ve svých prvních 6 soutěžích v MS, byl Sébastien Loeb. 

Navíc prvních 6 soutěží potřebujete, abyste si na vůz zvykli. Podívejte se na Sébastiena Ogiera, ve svých prvních 6 soutěžích ztrácel na nejrychlejší časy v jednotlivých zkouškách v průměru 1,4 vteřiny. Je to [být bez místa] nesmírně frustrující, myslím na to každý den. Rally ale není něco jako fotbal nebo tenis, kde Vám stačí výsledky.

...ten od Citroënu ze srpna 2013 Krisi může také změnit život.

V rally na to můžete mít, ale pak Vám zazvoní telefon a vše je pryč. Budu pokračovat v klepání na všechny možné dveře všech týmů. Vím, že na to mám." Poslední telefon Krise potěšil - Citroën jej angažoval pro Austrálii.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.