Posledních několik let bylo pro Krise Meekea velmi rozporuplných. V roce 2011 se mu splnil sen, když se stal továrním pilotem značky Mini při jejím návratu do MS. Jenže poté se celý tento projekt stal noční můrou - chyběly finance.
Na začátku sezony 2012 se už chystal na Rally Monte Carlo, když mu zazvonil telefon a bylo mu oznámeno, že nikam nejde. Vše se najednou ve zlé otočilo.
Dlouhých 20 měsíců musel čekat, než dostal další šanci - tou byl start s továrním Citroënem DS3 WRC ve Finsku. 3 nejrychlejší časy tedy jsou poměrně neuvěřitelným výsledkem. Kris Meeke mířil za 5. místem, ale na předposlední vložce havaroval...
Jenže po soutěži ve Finsku se objevila další možnost - nahradit v Austrálii na finské šotolině nevýrazného Daniho Sorda. To je jistě známka toho, jak moc si Krise v koncernu PSA, kde působí v roli testovacího jezdce, cení.
"Testování je dobré, ale není to to, co byste chtěli dělat pořád. Nejlepší je soutěž. Já žiji pro soutěž," říká 34 letý soutěžák. Pokud se bavíme o zkušenostech, které Kris má, je tu jen několik jezdců na jeho úrovni: "Každý rok najedu tisíce kilometrů během testování. To je pravděpodobně více, než soutěžní jezdci.
Telefon od Prodrivu zkraje roku 2012 Meekeovi změnil život...
Jsem absolutně připraven vrátit se zpět, ať už to bude s Citroënem/Peugeotem nebo jinou značkou, která do MS vstoupí. Vím, co MS obnáší." Do MS vstupuje Hyundai, spekuluje se o dalších značkách. Meeke byl spojován snad s každou z nich a pochopitelně je velmi vysoko také na listu Citroënu pro příští rok. On je jedním z pilotů, kteří jsou schopni jet velmi rychle a také má spoustu zkušeností i přes fakt, že v MS odjel s Mini zatím pouze 6 soutěží v roce 2011 a letos 1 s Citroënem.
"Během mých prvních 6 soutěží v MS jsem byl blíže špičce než kterýkoliv jiný jezdec, který do MS za posledních 10 let vstoupil. Zaostávali jsme v průměru o 0,6s na kilometr za nejrychlejšími časy zkoušek. Jediný, kdo dosáhl podobné ztráty ve svých prvních 6 soutěžích v MS, byl Sébastien Loeb.
Navíc prvních 6 soutěží potřebujete, abyste si na vůz zvykli. Podívejte se na Sébastiena Ogiera, ve svých prvních 6 soutěžích ztrácel na nejrychlejší časy v jednotlivých zkouškách v průměru 1,4 vteřiny. Je to [být bez místa] nesmírně frustrující, myslím na to každý den. Rally ale není něco jako fotbal nebo tenis, kde Vám stačí výsledky.
...ten od Citroënu ze srpna 2013 Krisi může také změnit život.
V rally na to můžete mít, ale pak Vám zazvoní telefon a vše je pryč. Budu pokračovat v klepání na všechny možné dveře všech týmů. Vím, že na to mám." Poslední telefon Krise potěšil - Citroën jej angažoval pro Austrálii.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.