Posledních několik let bylo pro Krise Meekea velmi rozporuplných. V roce 2011 se mu splnil sen, když se stal továrním pilotem značky Mini při jejím návratu do MS. Jenže poté se celý tento projekt stal noční můrou - chyběly finance.
Na začátku sezony 2012 se už chystal na Rally Monte Carlo, když mu zazvonil telefon a bylo mu oznámeno, že nikam nejde. Vše se najednou ve zlé otočilo.
Dlouhých 20 měsíců musel čekat, než dostal další šanci - tou byl start s továrním Citroënem DS3 WRC ve Finsku. 3 nejrychlejší časy tedy jsou poměrně neuvěřitelným výsledkem. Kris Meeke mířil za 5. místem, ale na předposlední vložce havaroval...
Jenže po soutěži ve Finsku se objevila další možnost - nahradit v Austrálii na finské šotolině nevýrazného Daniho Sorda. To je jistě známka toho, jak moc si Krise v koncernu PSA, kde působí v roli testovacího jezdce, cení.
"Testování je dobré, ale není to to, co byste chtěli dělat pořád. Nejlepší je soutěž. Já žiji pro soutěž," říká 34 letý soutěžák. Pokud se bavíme o zkušenostech, které Kris má, je tu jen několik jezdců na jeho úrovni: "Každý rok najedu tisíce kilometrů během testování. To je pravděpodobně více, než soutěžní jezdci.
Telefon od Prodrivu zkraje roku 2012 Meekeovi změnil život...
Jsem absolutně připraven vrátit se zpět, ať už to bude s Citroënem/Peugeotem nebo jinou značkou, která do MS vstoupí. Vím, co MS obnáší." Do MS vstupuje Hyundai, spekuluje se o dalších značkách. Meeke byl spojován snad s každou z nich a pochopitelně je velmi vysoko také na listu Citroënu pro příští rok. On je jedním z pilotů, kteří jsou schopni jet velmi rychle a také má spoustu zkušeností i přes fakt, že v MS odjel s Mini zatím pouze 6 soutěží v roce 2011 a letos 1 s Citroënem.
"Během mých prvních 6 soutěží v MS jsem byl blíže špičce než kterýkoliv jiný jezdec, který do MS za posledních 10 let vstoupil. Zaostávali jsme v průměru o 0,6s na kilometr za nejrychlejšími časy zkoušek. Jediný, kdo dosáhl podobné ztráty ve svých prvních 6 soutěžích v MS, byl Sébastien Loeb.
Navíc prvních 6 soutěží potřebujete, abyste si na vůz zvykli. Podívejte se na Sébastiena Ogiera, ve svých prvních 6 soutěžích ztrácel na nejrychlejší časy v jednotlivých zkouškách v průměru 1,4 vteřiny. Je to [být bez místa] nesmírně frustrující, myslím na to každý den. Rally ale není něco jako fotbal nebo tenis, kde Vám stačí výsledky.
...ten od Citroënu ze srpna 2013 Krisi může také změnit život.
V rally na to můžete mít, ale pak Vám zazvoní telefon a vše je pryč. Budu pokračovat v klepání na všechny možné dveře všech týmů. Vím, že na to mám." Poslední telefon Krise potěšil - Citroën jej angažoval pro Austrálii.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?