AKTUALIZOVÁNO; Kris Meeke opět usedne do továrního speciálu DS3 WRC stáje Citroën. Ir nahradí v Austrálii, která se jede v září, Daniho Sorda. Meeke očividně svým výkonem na uplynulé Rally Finland velice zaujal.
Bývalý tovární jezdec Mini a mistr IRC z roku 2009 jel na 5. místě s náskokem 3 minut na Daniho Sorda, když v předposlední zkoušce havaroval. Citroën se přitom letos, po odchodu devítinásobného mistra světa Sébastiena Loeba, rozhodl vsadit na dvojici zkušených jezdců Mikko Hirvonen - Dani Sordo.
Jediným, kdo dokázal letos s DS3 WRC vyhrát soutěž MS zůstává Sébastien Loeb, který absolvuje omezený program. Jak Sordo tak Hirovnen mají problém s rychlostí vozů Volkswagen, které se nedokáží vyrovnat. V celkovém hodnocení jsou oba stabilní zástupci Citroënu nejen za posádkami VW, ale také za Neuvillem z týmu M-Sport.
Podle sdělení týmu se Matton se Sordem na přepuštění španělovy pozice ve prospěch Krise Meekea domluvili. "Musíme si přiznat, že jsme měli lepší sezony. Je těžké učinit takové rozhodnutí. Ale občas musíte něco změnit, abyste vrátili tým na vítěznou vlnu.
Jak symbolické - Meeke byl původně u Mini jedničkou, posléze jeho pozici převzal Sordo. Teď se situace otáčí a Sordovu sedačku u Citroënu přebírá Meeke.
Rozhodnutí, které jsme učinili společně s Danim, nám pomůže posunout se dál v naších problémech. Kris ve Finsku ukázal, čeho je schopný - byl velmi rychlý a také motivovaný. Proto jsme se na něj rozhodli obrátit s dotazem na start v Austrálii."
Meeke po Finské rally řekl: "Byla to moje první rally za 20 měsíců. Spoustě jezdců byl dán rok na to, aby prokázali, co v sobě mají. Mně pouze jedna soutěž. Jasně, mohl jsem jet na jistotu a dojet kolem 10. místa, ale rally je o rychlosti a spolehlivosti.
Věřím, že rychlost jsem prokázal, spolehlivost příjde s časem stráveným v autě. V 99 % jsem jel správně, vím, že ceny se rozdělují až v cíli. Nepochybuji o tom, že mám na souboje s těmito hochy. Potřebuji jen dostat správnou příležitost."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?