Přijde rally ve Švédsku o svůj status světové rally? Její šéf, Glenn Olsson, teď vyjádřil obavy. Důvodem jeho obav je zvýšení poplatků za pořádání soutěže.
Glenn Olsson, šéf Rally Sweden, varuje před tím, že nebude schopen podepsat nový tříletý kontrakt na pořádání této klasické zimní soutěže a její budoucnost je tak v ohrožení. Nejde však jen o zvýšení poplatků ve výši asi 100 tisíc eur, ale i o výhrady vůči právům na reklamu.
"Těch pár zemí, ve kterých vlády soutěž MS nepodporují, možná od roku 2014 z kalendáře zmizí. Obecně se to týká Švédska, Finska a Německa. Ve všech ostatních účty platí stát," říká Glenn Olsson. "Nemůžeme podstoupit žádné riziko a nemáme zdroje na to, abychom podepsali dlouhodobý kontrakt. Nejde jen o dodatečné poplatky, promotér chce zkrátit také naše komerční práva."
Jan Kopecký ve Švédsku 2007
Do konce srpna by měl být na stole návrh kalendáře na rok 2014 a dlouhodobé kontrakty mají být podepsány do začátku sezony. Pro švédskou soutěž tak vyvstal velký problém. Před několika lety se už jelo v Norsku, kde soutěž sklidila velký ohlas. Pokud by zde byly lepší finanční podmínky, tak by se klasická zimní soutěž mohla jet tam.
Olsson už své krajany připravuje na dobu bez WRC. "Momentálně to vidíme tak, že se ve Švédsku MS v rally nepojede. Stojíme a padáme nejen se statusem MS. Místo toho můžeme investovat do jiných oblastí jako jsou historické nebo noční rally."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.