Přijde rally ve Švédsku o svůj status světové rally? Její šéf, Glenn Olsson, teď vyjádřil obavy. Důvodem jeho obav je zvýšení poplatků za pořádání soutěže.
Glenn Olsson, šéf Rally Sweden, varuje před tím, že nebude schopen podepsat nový tříletý kontrakt na pořádání této klasické zimní soutěže a její budoucnost je tak v ohrožení. Nejde však jen o zvýšení poplatků ve výši asi 100 tisíc eur, ale i o výhrady vůči právům na reklamu.
"Těch pár zemí, ve kterých vlády soutěž MS nepodporují, možná od roku 2014 z kalendáře zmizí. Obecně se to týká Švédska, Finska a Německa. Ve všech ostatních účty platí stát," říká Glenn Olsson. "Nemůžeme podstoupit žádné riziko a nemáme zdroje na to, abychom podepsali dlouhodobý kontrakt. Nejde jen o dodatečné poplatky, promotér chce zkrátit také naše komerční práva."
Jan Kopecký ve Švédsku 2007
Do konce srpna by měl být na stole návrh kalendáře na rok 2014 a dlouhodobé kontrakty mají být podepsány do začátku sezony. Pro švédskou soutěž tak vyvstal velký problém. Před několika lety se už jelo v Norsku, kde soutěž sklidila velký ohlas. Pokud by zde byly lepší finanční podmínky, tak by se klasická zimní soutěž mohla jet tam.
Olsson už své krajany připravuje na dobu bez WRC. "Momentálně to vidíme tak, že se ve Švédsku MS v rally nepojede. Stojíme a padáme nejen se statusem MS. Místo toho můžeme investovat do jiných oblastí jako jsou historické nebo noční rally."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?