Hyundai začal s vývojovým programem nové i20 WRC. Na jihu Francie se nový speciál proháněl po šotolinových cestách. Týmový šéf, Michel Nandan, navíc oznámil, že doposud byly splněny všechny cíle.
Po prvních testech na asfaltu se teď tování tým Hyundaie vydal na šotolinu. Juho Hänninen, Bryan Bouffier a Chris Atkinson mohli vyzkoušet i20 WRC na šotolinových cestách v Chateau Lastours a v Mazametu. "Tato dvě místa nám nabízejí docela rozdílné podmínky. Pro nás je důležité, že jsme mohli posbírat data na tvrdých, ale také rychlých cestách," říká týmový šéf, Michel Nandan.
Na testu se objevila modifikovaná verze připravovaného speciálu, která byla zatím zkoušena jen na asfaltu. Ve Francii chtěl Hyundai vyzkoušet hlavně komponenty jako jsou převodovka a podvozek. "Máme za sebou velmi solidní testovací měsíc, ve kterém jsme se toho mohli hodně dozvědět o poteciálu Hyundaie i20 WRC za rozdílných podmínek. Na každém prvním testu jsme měli několik problémů, ale proto se testuje. Vzali jsme si čas na to, abychom problémy zanalyzovali a porozuměli jim."
V testu šlo nejen o vyzkoušení auta, ale také to byla jedna z prvních možností, jak se mohli lépe poznat členové týmu. "Vyřídili jsme hodně velké množství práce v hodně krátkém čase, ale cítím, že jednáme jako jednotka. První šotolinový test je dalším důležitým mezikrokem, ale v měsících před Rally Monte Carlo toho máme ještě hodně na práci. Do té doby můžeme dosáhnout každého cíle a já jsem hrdý na týmovou práci," zakončil Francouz Nandan.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?