i20 WRC testovala poprvé na šotolině

Hyundai
Hyundai, foto: HaJ
iM2 8. srpna 2013 20:48
Sdílej:

Hyundai začal s vývojovým programem nové i20 WRC. Na jihu Francie se nový speciál proháněl po šotolinových cestách. Týmový šéf, Michel Nandan, navíc oznámil, že doposud byly splněny všechny cíle.

Po prvních testech na asfaltu se teď tování tým Hyundaie vydal na šotolinu. Juho Hänninen, Bryan Bouffier a Chris Atkinson mohli vyzkoušet i20 WRC na šotolinových cestách v Chateau Lastours a v Mazametu. "Tato dvě místa nám nabízejí docela rozdílné podmínky. Pro nás je důležité, že jsme mohli posbírat data na tvrdých, ale také rychlých cestách," říká týmový šéf, Michel Nandan. 

Na testu se objevila modifikovaná verze připravovaného speciálu, která byla zatím zkoušena jen na asfaltu. Ve Francii chtěl Hyundai vyzkoušet hlavně komponenty jako jsou převodovka a podvozek. "Máme za sebou velmi solidní testovací měsíc, ve kterém jsme se toho mohli hodně dozvědět o poteciálu Hyundaie i20 WRC za rozdílných podmínek. Na každém prvním testu jsme měli několik problémů, ale proto se testuje. Vzali jsme si čas na to, abychom problémy zanalyzovali a porozuměli jim."

V testu šlo nejen o vyzkoušení auta, ale také to byla jedna z prvních možností, jak se mohli lépe poznat členové týmu. "Vyřídili jsme hodně velké množství práce v hodně krátkém čase, ale cítím, že jednáme jako jednotka. První šotolinový test je dalším důležitým mezikrokem, ale v měsících před Rally Monte Carlo toho máme ještě hodně na práci. Do té doby můžeme dosáhnout každého cíle a já jsem hrdý na týmovou práci," zakončil Francouz Nandan. 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.