Evgeny Novikov není s 6. místem z Finské rally spokojený. Spousta rychlostních zkoušek byla pro 22 letého jezdce nových.
Evgeny Novikov už letos ve Fiestě RS WRC několikrát ukázal záblesky svého talentu - například v Řecku se po první etapě ujal vedení v soutěži. Ve Finsku to však bylo z jeho strany jenom 'decentní představení'. Už od začátku nebyl schopný zajíždět časy s úplnou špičkou, navíc na RZ8 narazil do klád a byl rád, že mohl v soutěži pokračovat, nakonec vybojoval 6. místo, které mu zajistilo důležité body.
"Bohužel, tohle nebyla naše nejlepší soutěž. Vždy si ale bereme z odjeté soutěže něco pozitivního, zkraje jsme byli schopni jet v dobrém tempu. Po nehodě během druhé etapy jsme byli schopni se dostat opět do tempa. Na příští rok bychom měli být dobře připraveni.
Vloni si Denis [Giraudet] poranil záda, proto jsem nemohl odjet všechny zkoušky. Zkoušky jako Ouninpohja jsem jel letos v tempu poprvé. Bylo dobré odjet celou soutěž a šesté místo není nakonec špatný výsledek."
Řecko bylo zatím největší šancí Novikova v letošní sezoně, kterou však nedokázal využít
Co však stálo za nehodou, neví pořádně ani sám jezdec: "Nejsem si úplně jistý, co se stalo. Po jednom z horizontů jsme ztratili kontrolu nad vozem a narazili jsme do klád, které stály kolem cesty." Ford byl sice v přední části hodně poškozený, avšak Novikov mohl pokračovat. Jeho tempo bylo natolik pomalé, že jej dojel za ním startující Meeke s Citroënem DS3 WRC.
Evgeny jej neviděl a podle jeho slov mu tým dal zprávu pozdě, a tak Krise hodně zdržel. Ten to pochopitelně nesl nelibě. Komisaři se poté rozhodli dát Novikovovi napomenutí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.