Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je s výkony svých mladých talentovaných jezdců spokojený. Bude však vystupovat se svoji 'školkou' v MS i v roce 2014?
M-Sport se rozhodl pro rok 2013 vsadit na mladíky a podle slov svého šéfa není tým z jejich výkonů, které jsou jako na houpačce, nikterak rozčarován. Malcolm Wilson by byl naopak velmi rád i v roce 2014 u dalšího rozvoje jezdců Thierryho Neuvillea, Madse Ostberga a Evgeny Novikova: "Bez debaty." Zároveň si však dělá starosti o budoucnost týmu: "Nejdůležitější ale pro nás je, abychom vůbec pořád v šampionátu WRC byli."
Setrvání v MS má teď u M-Sportu nejvyšší prioritu, zároveň Malcolm doufá, že mu pomohou zákaznické vozy: "Není to jen o M-Sportu. Rallyový obchod by také mohl pomoci. Věřím, že M-Sport by se mohl díky obchodu stát silnějším."
Ve Finsku zažila stáj konečně povedený víkend, v poslední etapě se však Neuville s Ostbergem museli postavit továrnímu jezdci Citroënu, Hirvonenovi. "Thierry si v sobotu ráno myslel, že může na Mikka ztratit zhruba deset vteřin. Ale já jsem mu řekl, že se to nesmí stát. Jinak by totiž byl schopný na domácí soutěži ještě více zrychlit.
S některými jinými vozy jsme měli problémy, ale většinou se jednalo o chyby jezdců. Ty problémy se v testech neobjevily, ale není to zároveň nic, co bychom nedokázali vyřešit. S vývojem vozu jsem spokojen."
Neuville pro letošek výrazně zapracoval na spolehlivosti, rychlost mu navíc nechybí
Wilsona ve Finsku zaujal kromě svých dvou mladíků ještě jeden pilot, ten, kterého chtěl v minulosti získat do svého Fordu - Sébastien Ogier: "Byl neskutečný. Počkal si na svoji šanci. Svoji rychlost využil na 100 %, vždy věděl, kde může zatlačit a kde ne. Jsem rád, že se nám ho podařilo na Power Stage porazit."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?