Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je s výkony svých mladých talentovaných jezdců spokojený. Bude však vystupovat se svoji 'školkou' v MS i v roce 2014?
M-Sport se rozhodl pro rok 2013 vsadit na mladíky a podle slov svého šéfa není tým z jejich výkonů, které jsou jako na houpačce, nikterak rozčarován. Malcolm Wilson by byl naopak velmi rád i v roce 2014 u dalšího rozvoje jezdců Thierryho Neuvillea, Madse Ostberga a Evgeny Novikova: "Bez debaty." Zároveň si však dělá starosti o budoucnost týmu: "Nejdůležitější ale pro nás je, abychom vůbec pořád v šampionátu WRC byli."
Setrvání v MS má teď u M-Sportu nejvyšší prioritu, zároveň Malcolm doufá, že mu pomohou zákaznické vozy: "Není to jen o M-Sportu. Rallyový obchod by také mohl pomoci. Věřím, že M-Sport by se mohl díky obchodu stát silnějším."
Ve Finsku zažila stáj konečně povedený víkend, v poslední etapě se však Neuville s Ostbergem museli postavit továrnímu jezdci Citroënu, Hirvonenovi. "Thierry si v sobotu ráno myslel, že může na Mikka ztratit zhruba deset vteřin. Ale já jsem mu řekl, že se to nesmí stát. Jinak by totiž byl schopný na domácí soutěži ještě více zrychlit.
S některými jinými vozy jsme měli problémy, ale většinou se jednalo o chyby jezdců. Ty problémy se v testech neobjevily, ale není to zároveň nic, co bychom nedokázali vyřešit. S vývojem vozu jsem spokojen."
Neuville pro letošek výrazně zapracoval na spolehlivosti, rychlost mu navíc nechybí
Wilsona ve Finsku zaujal kromě svých dvou mladíků ještě jeden pilot, ten, kterého chtěl v minulosti získat do svého Fordu - Sébastien Ogier: "Byl neskutečný. Počkal si na svoji šanci. Svoji rychlost využil na 100 %, vždy věděl, kde může zatlačit a kde ne. Jsem rád, že se nám ho podařilo na Power Stage porazit."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.