Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je s výkony svých mladých talentovaných jezdců spokojený. Bude však vystupovat se svoji 'školkou' v MS i v roce 2014?
M-Sport se rozhodl pro rok 2013 vsadit na mladíky a podle slov svého šéfa není tým z jejich výkonů, které jsou jako na houpačce, nikterak rozčarován. Malcolm Wilson by byl naopak velmi rád i v roce 2014 u dalšího rozvoje jezdců Thierryho Neuvillea, Madse Ostberga a Evgeny Novikova: "Bez debaty." Zároveň si však dělá starosti o budoucnost týmu: "Nejdůležitější ale pro nás je, abychom vůbec pořád v šampionátu WRC byli."
Setrvání v MS má teď u M-Sportu nejvyšší prioritu, zároveň Malcolm doufá, že mu pomohou zákaznické vozy: "Není to jen o M-Sportu. Rallyový obchod by také mohl pomoci. Věřím, že M-Sport by se mohl díky obchodu stát silnějším."
Ve Finsku zažila stáj konečně povedený víkend, v poslední etapě se však Neuville s Ostbergem museli postavit továrnímu jezdci Citroënu, Hirvonenovi. "Thierry si v sobotu ráno myslel, že může na Mikka ztratit zhruba deset vteřin. Ale já jsem mu řekl, že se to nesmí stát. Jinak by totiž byl schopný na domácí soutěži ještě více zrychlit.
S některými jinými vozy jsme měli problémy, ale většinou se jednalo o chyby jezdců. Ty problémy se v testech neobjevily, ale není to zároveň nic, co bychom nedokázali vyřešit. S vývojem vozu jsem spokojen."
Neuville pro letošek výrazně zapracoval na spolehlivosti, rychlost mu navíc nechybí
Wilsona ve Finsku zaujal kromě svých dvou mladíků ještě jeden pilot, ten, kterého chtěl v minulosti získat do svého Fordu - Sébastien Ogier: "Byl neskutečný. Počkal si na svoji šanci. Svoji rychlost využil na 100 %, vždy věděl, kde může zatlačit a kde ne. Jsem rád, že se nám ho podařilo na Power Stage porazit."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.