Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, je s výkony svých mladých talentovaných jezdců spokojený. Bude však vystupovat se svoji 'školkou' v MS i v roce 2014?
M-Sport se rozhodl pro rok 2013 vsadit na mladíky a podle slov svého šéfa není tým z jejich výkonů, které jsou jako na houpačce, nikterak rozčarován. Malcolm Wilson by byl naopak velmi rád i v roce 2014 u dalšího rozvoje jezdců Thierryho Neuvillea, Madse Ostberga a Evgeny Novikova: "Bez debaty." Zároveň si však dělá starosti o budoucnost týmu: "Nejdůležitější ale pro nás je, abychom vůbec pořád v šampionátu WRC byli."
Setrvání v MS má teď u M-Sportu nejvyšší prioritu, zároveň Malcolm doufá, že mu pomohou zákaznické vozy: "Není to jen o M-Sportu. Rallyový obchod by také mohl pomoci. Věřím, že M-Sport by se mohl díky obchodu stát silnějším."
Ve Finsku zažila stáj konečně povedený víkend, v poslední etapě se však Neuville s Ostbergem museli postavit továrnímu jezdci Citroënu, Hirvonenovi. "Thierry si v sobotu ráno myslel, že může na Mikka ztratit zhruba deset vteřin. Ale já jsem mu řekl, že se to nesmí stát. Jinak by totiž byl schopný na domácí soutěži ještě více zrychlit.
S některými jinými vozy jsme měli problémy, ale většinou se jednalo o chyby jezdců. Ty problémy se v testech neobjevily, ale není to zároveň nic, co bychom nedokázali vyřešit. S vývojem vozu jsem spokojen."
Neuville pro letošek výrazně zapracoval na spolehlivosti, rychlost mu navíc nechybí
Wilsona ve Finsku zaujal kromě svých dvou mladíků ještě jeden pilot, ten, kterého chtěl v minulosti získat do svého Fordu - Sébastien Ogier: "Byl neskutečný. Počkal si na svoji šanci. Svoji rychlost využil na 100 %, vždy věděl, kde může zatlačit a kde ne. Jsem rád, že se nám ho podařilo na Power Stage porazit."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.