Ogier: Latvala je mým nejtěžším rivalem, bude silný i na asfaltu

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 1. srpna 2013 00:34
Sdílej:

I přes svůj vysoký náskok v bodování jezdců se Sébastien Ogier ještě nepovažuje za mistra světa. V boji o titul počítá hlavně se svým týmovým kolegou, Jarim-Mattim Latvalou.

Ve Finsku čeká na celý tovární tým Volkswagen další těžká zkouška – tým zde vloni jel s vozy Škoda Fabia S2000, letos se však nad velkými a pověstnými skoky poprvé objeví i Pola R WRC. I přesto by Ogier s Latvalou chtěli zabojovat o vítězství. Vloni tým testoval ve Finsku Polo R WRC hned dvakrát, letos v červnu opět vyrazil na zdejší šotolinu. 

„Nešlo o nové díly. Šlo hlavně o to najít optimální nastavení tlumičů a k nim odpovídající nastavení podvozku. Na nastavení tlumičů, pružin a diferenciálů můžete pracovat pořád,“ odhaluje smysl testu Seb. Není bez zajímavosti, že ve Finsku Ogier ještě nikdy nevyhrál. To jeho kolega se radoval na domácích tratích v roce 2010 (v barvách Fordu). Možná i proto bude podle lídra tabulky potřeba dát si na Latvalu pozor.

Situace v tabulce je pro hvězdu VW více než působivá, náskok 64 bodů je na kolegu Latvalu, Neuville s Fordem zaostává o 84 bodů. „Ještě však není  dobojováno. Na konci vyhrává ten, kdo má nejvíc bodů, takže ještě nějaké musím vyjet. Také mezi týmy je to otevřené. Mým cílem je vítězství, už zde ve Finsku.“ Ve Finsku se přitom neskandinávským jezdcům tradičně moc nedaří – mimo ně zde zvítězili pouze Carlos Sainz (1990), Didier Auriol (1992) a Sébastien Loeb (2008, 2011 a 2012).

Ogier však například s Hirvonenem moc nepočítá, podle něj jde hlavně o Latvalu: „Jariho-Mattiho Latvalu bychom rozhodně neměli podceňovat a to nejenom zde ve Finsku ale také na dalších asfaltových podnicích. Pokud bude mít i on šanci na titul, tak ve Volkswagenu neuvidíme žádnou týmovou režii. Jari-Matti je mým nejtěžším rivalem a musím si od něj držet odstup. Upřímně, tuto situaci upřednostňuji.“

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.