Výborný výkon predviedla na 40. Rally Tatry maďarská posádka András Hadik – Krisztián Kertész, reprezentujúca slovenský XIQIO Rally Team. V cieli jej patrilo tretie miesto absolútneho poradia, ale aj druhé miesto v triede 2.
Pre Košický XIQIO Rally Team mala tohtoročná súťaž Rally Tatry trochu zvláštnu príchuť, keďže to pre tím bola premiérová súťaž pod slovenskými veľhorami. Pred piatimi rokmi, keď naposledy Rally Tatry v Poprade štartovali XIQIO Rally Team totiž ešte nefungoval. „Je to pravda, v Poprade sme ako XIQIO Rally team štartovali úplne prvý krát. Do slovenského šampionátu sme totiž vstúpili až v sezóne 2011. Napriek tomu som sa na túto súťaž veľmi tešil, scenéria našich veľhôr ma vždy uchvacovala a asi aj vždy bude. Navyše, ako som už pred súťažou spomínal, nemal som, z dôvodu pracovnej zaneprázdnenosti, čas byť s posádkou ani na jednej z tohtoročných súťaží a tak som si chcel atmosféru rally poriadne užiť,“ začal s rozprávaním Marián Mičák, manažér XIQIO Rally Teamu.
Začiatok súťaže v podaní Andrása s Krisztiánom znamenal piate miesto, to sa postupne zmenilo na štvrté a tretie v nasledujúcich testoch. Na konci prvej sekcie sobotnej časti súťaže už figurovala posádka XIQIO Rally teamu na treťom mieste priebežného poradia, no to po piatej rýchlostnej skúške na chvíľu opustili a padli na štvrté. Už v nasledujúcom teste však opäť poskočili na tretie miesto priebežného poradia, ktoré sa im podarilo udržať až do konca súťaže. „Snažili sme sa v závere stiahnuť náskok Jozefa Béreša, čo sa aj postupne darilo. Pred posledným testom nás od druhého miesta delilo ešte jedenásť sekúnd, no napriek výhre v poslednej rýchlostnej skúške nám k tejto méte chýbalo ešte päť a pol sekundy. Myslím, že na normálnych rýchlostných skúškach, ktoré sa konali v lese som šiel dobre, ale mestský okruh mne nikdy nesedel a práve tam sme dostávali. Nevadí, tretie miesto v takejto konkurencii je dobré, získali sme kopec bodov do priebežného hodnotenia seriálu, čo je super,“ vysvetlil András Hadik.
Po Rally Tatry už na posádku XIQIO Rally teamu čaká Rally Lubeník, súťaž zaradená ako piata v rámci seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska. Tá odštartuje už o tri týždne v Lubeníku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?