XIQIO Rally Team s Hadikom bronzoví po Tatrami

Hadik, András - Juhász, István
Hadik, András - Juhász, István, foto: Archiv RallyZone.cz
Miroslav Majláth 31. července 2013 18:24
Sdílej:

Výborný výkon predviedla na 40. Rally Tatry maďarská posádka András Hadik – Krisztián Kertész, reprezentujúca slovenský XIQIO Rally Team. V cieli jej patrilo tretie miesto absolútneho poradia, ale aj druhé miesto v triede 2.

Pre Košický XIQIO Rally Team mala tohtoročná súťaž Rally Tatry trochu zvláštnu príchuť, keďže to pre tím bola premiérová súťaž pod slovenskými veľhorami. Pred piatimi rokmi, keď naposledy Rally Tatry v Poprade štartovali XIQIO Rally Team totiž ešte nefungoval. „Je to pravda, v Poprade sme ako XIQIO Rally team štartovali úplne prvý krát. Do slovenského šampionátu sme totiž vstúpili až v sezóne 2011. Napriek tomu som sa na túto súťaž veľmi tešil, scenéria našich veľhôr ma vždy uchvacovala a asi aj vždy bude. Navyše, ako som už pred súťažou spomínal, nemal som, z dôvodu pracovnej zaneprázdnenosti, čas byť s posádkou ani na jednej z tohtoročných súťaží a tak som si chcel atmosféru rally poriadne užiť,“ začal s rozprávaním Marián Mičák, manažér XIQIO Rally Teamu.

Začiatok súťaže v podaní Andrása s Krisztiánom znamenal piate miesto, to sa postupne zmenilo na štvrté a tretie v nasledujúcich testoch. Na konci prvej sekcie sobotnej časti súťaže už figurovala posádka XIQIO Rally teamu na treťom mieste priebežného poradia, no to po piatej rýchlostnej skúške na chvíľu opustili a padli na štvrté. Už v nasledujúcom teste však opäť poskočili na tretie miesto priebežného poradia, ktoré sa im podarilo udržať až do konca súťaže. „Snažili sme sa v závere stiahnuť náskok Jozefa Béreša, čo sa aj postupne darilo. Pred posledným testom nás od druhého miesta delilo ešte jedenásť sekúnd, no napriek výhre v poslednej rýchlostnej skúške nám k tejto méte chýbalo ešte päť a pol sekundy. Myslím, že na normálnych rýchlostných skúškach, ktoré sa konali v lese som šiel dobre, ale mestský okruh mne nikdy nesedel a práve tam sme dostávali. Nevadí, tretie miesto v takejto konkurencii je dobré, získali sme kopec bodov do priebežného hodnotenia seriálu, čo je super,“ vysvetlil András Hadik.

Po Rally Tatry už na posádku XIQIO Rally teamu čaká Rally Lubeník, súťaž zaradená ako piata v rámci seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska. Tá odštartuje už o tri týždne v Lubeníku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.