Výborný výkon predviedla na 40. Rally Tatry maďarská posádka András Hadik – Krisztián Kertész, reprezentujúca slovenský XIQIO Rally Team. V cieli jej patrilo tretie miesto absolútneho poradia, ale aj druhé miesto v triede 2.
Pre Košický XIQIO Rally Team mala tohtoročná súťaž Rally Tatry trochu zvláštnu príchuť, keďže to pre tím bola premiérová súťaž pod slovenskými veľhorami. Pred piatimi rokmi, keď naposledy Rally Tatry v Poprade štartovali XIQIO Rally Team totiž ešte nefungoval. „Je to pravda, v Poprade sme ako XIQIO Rally team štartovali úplne prvý krát. Do slovenského šampionátu sme totiž vstúpili až v sezóne 2011. Napriek tomu som sa na túto súťaž veľmi tešil, scenéria našich veľhôr ma vždy uchvacovala a asi aj vždy bude. Navyše, ako som už pred súťažou spomínal, nemal som, z dôvodu pracovnej zaneprázdnenosti, čas byť s posádkou ani na jednej z tohtoročných súťaží a tak som si chcel atmosféru rally poriadne užiť,“ začal s rozprávaním Marián Mičák, manažér XIQIO Rally Teamu.
Začiatok súťaže v podaní Andrása s Krisztiánom znamenal piate miesto, to sa postupne zmenilo na štvrté a tretie v nasledujúcich testoch. Na konci prvej sekcie sobotnej časti súťaže už figurovala posádka XIQIO Rally teamu na treťom mieste priebežného poradia, no to po piatej rýchlostnej skúške na chvíľu opustili a padli na štvrté. Už v nasledujúcom teste však opäť poskočili na tretie miesto priebežného poradia, ktoré sa im podarilo udržať až do konca súťaže. „Snažili sme sa v závere stiahnuť náskok Jozefa Béreša, čo sa aj postupne darilo. Pred posledným testom nás od druhého miesta delilo ešte jedenásť sekúnd, no napriek výhre v poslednej rýchlostnej skúške nám k tejto méte chýbalo ešte päť a pol sekundy. Myslím, že na normálnych rýchlostných skúškach, ktoré sa konali v lese som šiel dobre, ale mestský okruh mne nikdy nesedel a práve tam sme dostávali. Nevadí, tretie miesto v takejto konkurencii je dobré, získali sme kopec bodov do priebežného hodnotenia seriálu, čo je super,“ vysvetlil András Hadik.
Po Rally Tatry už na posádku XIQIO Rally teamu čaká Rally Lubeník, súťaž zaradená ako piata v rámci seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska. Tá odštartuje už o tri týždne v Lubeníku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?