Pred tohtoročnou 40. Rally Tatry mal Komárňan Mário Csente jeden jediný sen. Konečne už raz dokončiť Rally Tatry, súťaž, ktorej sa zúčastnil niekoľkokrát, či už sa konala v Púchove, alebo v Poprade. Ten sen sa mu splnil, navyše to Mário so spolujazdcom Petrom Těšínskym dotiahli na tretie miesto v triede 3.
„Strašne som chcel dokončiť Rally Tatry. Bolo mi v podstate jedno na ktorom mieste, hlavné pre mňa bolo dokončiť túto súťaž, ktorá bola z môjho pohľadu až doposiaľ absolútne smolná. Mojim problémom je však jedno. Nemám kvôli robote veľa času testovať, ani na to nemám v okolí Komárna žiadne trate. Preto mi vždy na súťaži trvá niekoľko rýchlostiek kým sa aspoň trochu rozbehnem a inak tomu nebolo ani teraz v Tatrách. Napriek tomu som si užil perfektné súboje s Vlastom Majerčákom. S ním sme bojovali počas celej súťaže doslova o sekundičky a ešte pred poslednou rýchlostkou to vyzeralo tak, že by sa nám to aj mohlo podariť. Rozdiel medzi nami a ním bol iba tri a pol sekundy. Vlasto s Marcelom však na poslednom teste poriadne zatiahli a tak nám nakoniec v cieli patrilo tretie miesto v triede, ale aj deviate v absolútnom poradí. Samotná súťaž bola dobrá, aj keď na môj vkus bolo na trati strašne veľa retardérov a samozrejme takmer všetky posádky tu nabrali trestné sekundy. Som veľmi spokojný, ďakujem všetkým čo ma pri štarte podporili,“ zhodnotil Mário Csente svoje účinkovanie na 40. Rally Tatry.
Dravé prejazdy posádky Subaru Komárno si budú mať možnosť diváci opäť užiť už o tri týždne na Rally Lubeník.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.