Pred tohtoročnou 40. Rally Tatry mal Komárňan Mário Csente jeden jediný sen. Konečne už raz dokončiť Rally Tatry, súťaž, ktorej sa zúčastnil niekoľkokrát, či už sa konala v Púchove, alebo v Poprade. Ten sen sa mu splnil, navyše to Mário so spolujazdcom Petrom Těšínskym dotiahli na tretie miesto v triede 3.
„Strašne som chcel dokončiť Rally Tatry. Bolo mi v podstate jedno na ktorom mieste, hlavné pre mňa bolo dokončiť túto súťaž, ktorá bola z môjho pohľadu až doposiaľ absolútne smolná. Mojim problémom je však jedno. Nemám kvôli robote veľa času testovať, ani na to nemám v okolí Komárna žiadne trate. Preto mi vždy na súťaži trvá niekoľko rýchlostiek kým sa aspoň trochu rozbehnem a inak tomu nebolo ani teraz v Tatrách. Napriek tomu som si užil perfektné súboje s Vlastom Majerčákom. S ním sme bojovali počas celej súťaže doslova o sekundičky a ešte pred poslednou rýchlostkou to vyzeralo tak, že by sa nám to aj mohlo podariť. Rozdiel medzi nami a ním bol iba tri a pol sekundy. Vlasto s Marcelom však na poslednom teste poriadne zatiahli a tak nám nakoniec v cieli patrilo tretie miesto v triede, ale aj deviate v absolútnom poradí. Samotná súťaž bola dobrá, aj keď na môj vkus bolo na trati strašne veľa retardérov a samozrejme takmer všetky posádky tu nabrali trestné sekundy. Som veľmi spokojný, ďakujem všetkým čo ma pri štarte podporili,“ zhodnotil Mário Csente svoje účinkovanie na 40. Rally Tatry.
Dravé prejazdy posádky Subaru Komárno si budú mať možnosť diváci opäť užiť už o tri týždne na Rally Lubeník.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?