Nie každý deň býva sviatok. Presne túto vetu si mohol povedať po smolnej Rally Tatry slovenský RUFA Šport Team a jeho posádka Grzegorz Grzyb – Robert Hundla jazdiaci na Forde Focus WRC.
Štvrté podujatie slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska odštartovalo pod tatranskými končiarmi. Stalo sa tak po dlhej, päť ročnej prestávke. Po dvoch víťazných podujatiach a jednom striebornom mieste cestoval RUFA Šport Team do Popradu s cieľom vylepšiť bodový stav, ktorý by upevnil pozíciu posádky RUFA Šport v čele priebežného hodnotenia slovenského šampionátu. Na jubilejnej, 40. Rally Tatry však nešlo všetko tak, ako by si tím, či posádka predstavovali. „Na Rally tatry sme síce objednali Ford Focus WRC 08, čo bol novší model ako sme mali Topoľčanoch, avšak už od začiatku som nemal z auta celkom dobrý pocit. Vedel som, že by tento model mal byť podstatne rýchlejší ako predchádzajúci, ja som však rozdiel necítil. Nakoniec sa ukázalo, že som sa nemýlil a auto nefungovalo tak, ako by malo. Navyše sa nám na jednom z mestských okruhov zasekla jedna z pneumatík vytyčujúca trať pod vozidlo a celý čas sme ju ťahali so sebou. Samozrejme toto znamenalo ďalšiu stratu. Musím povedať, že sa nám v Poprade vôbec nedarilo a ja len dúfam, že sme si všetku smolu vybrali naraz. Som rád, že sme vôbec dorazili do cieľa,“ opísal dianie na súťaži jazdec RUFA Šport Teamu, Grzegorz Grzyb.
Grzegorz s Robertom si tak v rámci 40. Rally Tatry vybrali poriadny kus smoly, čoho výsledkom bolo nakoniec štvrté miesto v absolútnom poradí. Akousi náplasťou pre RUFA Šport Team, aj keď iba veľmi malou, bolo aspoň druhé miesto v triede 11, kam sú vozidlá špecifikácie WRC podľa platných predpisov zaradené. Viac snáď celý tím mrzí strata bodov v rámci celkového hodnotenia seriálu, kde po Rally Tatry posádka RUFA Šport Teamu aktuálne zaujala druhé miesto.
„Bola to naozaj smolná súťaž. Nebolo snáď niečo, čo by nás obišlo, čoho sme sa chytili, to nefungovalo. Som nakoniec rád, že Grzegorz s Robertom súťaž vôbec dokončili. Štvrté miesto tiež nie je zlé, len sa bojím aby nám tieto body v konečnom účtovaní nechýbali, boj o majstra sa teraz poriadne zdramatizoval. Nedá sa nič robiť, máme pred sebou ešte dve súťaže, treba na nich poriadne zabrať. Napriek tomu všetkému čo sme tu hovorili, ďakujem posádke za príkladnú reprezentáciu tímu, ale aj partnerom za podporu. Stretneme sa na Rally Lubeník,“ zhodnotil situáciu Ľubomír Kleman, manažér RUFA Šport Teamu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.