Nie každý deň býva sviatok. Presne túto vetu si mohol povedať po smolnej Rally Tatry slovenský RUFA Šport Team a jeho posádka Grzegorz Grzyb – Robert Hundla jazdiaci na Forde Focus WRC.
Štvrté podujatie slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska odštartovalo pod tatranskými končiarmi. Stalo sa tak po dlhej, päť ročnej prestávke. Po dvoch víťazných podujatiach a jednom striebornom mieste cestoval RUFA Šport Team do Popradu s cieľom vylepšiť bodový stav, ktorý by upevnil pozíciu posádky RUFA Šport v čele priebežného hodnotenia slovenského šampionátu. Na jubilejnej, 40. Rally Tatry však nešlo všetko tak, ako by si tím, či posádka predstavovali. „Na Rally tatry sme síce objednali Ford Focus WRC 08, čo bol novší model ako sme mali Topoľčanoch, avšak už od začiatku som nemal z auta celkom dobrý pocit. Vedel som, že by tento model mal byť podstatne rýchlejší ako predchádzajúci, ja som však rozdiel necítil. Nakoniec sa ukázalo, že som sa nemýlil a auto nefungovalo tak, ako by malo. Navyše sa nám na jednom z mestských okruhov zasekla jedna z pneumatík vytyčujúca trať pod vozidlo a celý čas sme ju ťahali so sebou. Samozrejme toto znamenalo ďalšiu stratu. Musím povedať, že sa nám v Poprade vôbec nedarilo a ja len dúfam, že sme si všetku smolu vybrali naraz. Som rád, že sme vôbec dorazili do cieľa,“ opísal dianie na súťaži jazdec RUFA Šport Teamu, Grzegorz Grzyb.
Grzegorz s Robertom si tak v rámci 40. Rally Tatry vybrali poriadny kus smoly, čoho výsledkom bolo nakoniec štvrté miesto v absolútnom poradí. Akousi náplasťou pre RUFA Šport Team, aj keď iba veľmi malou, bolo aspoň druhé miesto v triede 11, kam sú vozidlá špecifikácie WRC podľa platných predpisov zaradené. Viac snáď celý tím mrzí strata bodov v rámci celkového hodnotenia seriálu, kde po Rally Tatry posádka RUFA Šport Teamu aktuálne zaujala druhé miesto.
„Bola to naozaj smolná súťaž. Nebolo snáď niečo, čo by nás obišlo, čoho sme sa chytili, to nefungovalo. Som nakoniec rád, že Grzegorz s Robertom súťaž vôbec dokončili. Štvrté miesto tiež nie je zlé, len sa bojím aby nám tieto body v konečnom účtovaní nechýbali, boj o majstra sa teraz poriadne zdramatizoval. Nedá sa nič robiť, máme pred sebou ešte dve súťaže, treba na nich poriadne zabrať. Napriek tomu všetkému čo sme tu hovorili, ďakujem posádke za príkladnú reprezentáciu tímu, ale aj partnerom za podporu. Stretneme sa na Rally Lubeník,“ zhodnotil situáciu Ľubomír Kleman, manažér RUFA Šport Teamu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.