Nie každý deň býva sviatok. Presne túto vetu si mohol povedať po smolnej Rally Tatry slovenský RUFA Šport Team a jeho posádka Grzegorz Grzyb – Robert Hundla jazdiaci na Forde Focus WRC.
Štvrté podujatie slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska odštartovalo pod tatranskými končiarmi. Stalo sa tak po dlhej, päť ročnej prestávke. Po dvoch víťazných podujatiach a jednom striebornom mieste cestoval RUFA Šport Team do Popradu s cieľom vylepšiť bodový stav, ktorý by upevnil pozíciu posádky RUFA Šport v čele priebežného hodnotenia slovenského šampionátu. Na jubilejnej, 40. Rally Tatry však nešlo všetko tak, ako by si tím, či posádka predstavovali. „Na Rally tatry sme síce objednali Ford Focus WRC 08, čo bol novší model ako sme mali Topoľčanoch, avšak už od začiatku som nemal z auta celkom dobrý pocit. Vedel som, že by tento model mal byť podstatne rýchlejší ako predchádzajúci, ja som však rozdiel necítil. Nakoniec sa ukázalo, že som sa nemýlil a auto nefungovalo tak, ako by malo. Navyše sa nám na jednom z mestských okruhov zasekla jedna z pneumatík vytyčujúca trať pod vozidlo a celý čas sme ju ťahali so sebou. Samozrejme toto znamenalo ďalšiu stratu. Musím povedať, že sa nám v Poprade vôbec nedarilo a ja len dúfam, že sme si všetku smolu vybrali naraz. Som rád, že sme vôbec dorazili do cieľa,“ opísal dianie na súťaži jazdec RUFA Šport Teamu, Grzegorz Grzyb.
Grzegorz s Robertom si tak v rámci 40. Rally Tatry vybrali poriadny kus smoly, čoho výsledkom bolo nakoniec štvrté miesto v absolútnom poradí. Akousi náplasťou pre RUFA Šport Team, aj keď iba veľmi malou, bolo aspoň druhé miesto v triede 11, kam sú vozidlá špecifikácie WRC podľa platných predpisov zaradené. Viac snáď celý tím mrzí strata bodov v rámci celkového hodnotenia seriálu, kde po Rally Tatry posádka RUFA Šport Teamu aktuálne zaujala druhé miesto.
„Bola to naozaj smolná súťaž. Nebolo snáď niečo, čo by nás obišlo, čoho sme sa chytili, to nefungovalo. Som nakoniec rád, že Grzegorz s Robertom súťaž vôbec dokončili. Štvrté miesto tiež nie je zlé, len sa bojím aby nám tieto body v konečnom účtovaní nechýbali, boj o majstra sa teraz poriadne zdramatizoval. Nedá sa nič robiť, máme pred sebou ešte dve súťaže, treba na nich poriadne zabrať. Napriek tomu všetkému čo sme tu hovorili, ďakujem posádke za príkladnú reprezentáciu tímu, ale aj partnerom za podporu. Stretneme sa na Rally Lubeník,“ zhodnotil situáciu Ľubomír Kleman, manažér RUFA Šport Teamu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?