Nie každý deň býva sviatok. Presne túto vetu si mohol povedať po smolnej Rally Tatry slovenský RUFA Šport Team a jeho posádka Grzegorz Grzyb – Robert Hundla jazdiaci na Forde Focus WRC.
Štvrté podujatie slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska odštartovalo pod tatranskými končiarmi. Stalo sa tak po dlhej, päť ročnej prestávke. Po dvoch víťazných podujatiach a jednom striebornom mieste cestoval RUFA Šport Team do Popradu s cieľom vylepšiť bodový stav, ktorý by upevnil pozíciu posádky RUFA Šport v čele priebežného hodnotenia slovenského šampionátu. Na jubilejnej, 40. Rally Tatry však nešlo všetko tak, ako by si tím, či posádka predstavovali. „Na Rally tatry sme síce objednali Ford Focus WRC 08, čo bol novší model ako sme mali Topoľčanoch, avšak už od začiatku som nemal z auta celkom dobrý pocit. Vedel som, že by tento model mal byť podstatne rýchlejší ako predchádzajúci, ja som však rozdiel necítil. Nakoniec sa ukázalo, že som sa nemýlil a auto nefungovalo tak, ako by malo. Navyše sa nám na jednom z mestských okruhov zasekla jedna z pneumatík vytyčujúca trať pod vozidlo a celý čas sme ju ťahali so sebou. Samozrejme toto znamenalo ďalšiu stratu. Musím povedať, že sa nám v Poprade vôbec nedarilo a ja len dúfam, že sme si všetku smolu vybrali naraz. Som rád, že sme vôbec dorazili do cieľa,“ opísal dianie na súťaži jazdec RUFA Šport Teamu, Grzegorz Grzyb.
Grzegorz s Robertom si tak v rámci 40. Rally Tatry vybrali poriadny kus smoly, čoho výsledkom bolo nakoniec štvrté miesto v absolútnom poradí. Akousi náplasťou pre RUFA Šport Team, aj keď iba veľmi malou, bolo aspoň druhé miesto v triede 11, kam sú vozidlá špecifikácie WRC podľa platných predpisov zaradené. Viac snáď celý tím mrzí strata bodov v rámci celkového hodnotenia seriálu, kde po Rally Tatry posádka RUFA Šport Teamu aktuálne zaujala druhé miesto.
„Bola to naozaj smolná súťaž. Nebolo snáď niečo, čo by nás obišlo, čoho sme sa chytili, to nefungovalo. Som nakoniec rád, že Grzegorz s Robertom súťaž vôbec dokončili. Štvrté miesto tiež nie je zlé, len sa bojím aby nám tieto body v konečnom účtovaní nechýbali, boj o majstra sa teraz poriadne zdramatizoval. Nedá sa nič robiť, máme pred sebou ešte dve súťaže, treba na nich poriadne zabrať. Napriek tomu všetkému čo sme tu hovorili, ďakujem posádke za príkladnú reprezentáciu tímu, ale aj partnerom za podporu. Stretneme sa na Rally Lubeník,“ zhodnotil situáciu Ľubomír Kleman, manažér RUFA Šport Teamu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.