Smolné Rally Tatry pre RUFA Šport

Grzyb, Grzegorz
Grzyb, Grzegorz, foto: www.autosportfoto.sk
Miroslav Majláth 31. července 2013 18:22
Sdílej:

Nie každý deň býva sviatok. Presne túto vetu si mohol povedať po smolnej Rally Tatry slovenský RUFA Šport Team a jeho posádka Grzegorz Grzyb – Robert Hundla jazdiaci na Forde Focus WRC.

Štvrté podujatie slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska odštartovalo pod tatranskými končiarmi. Stalo sa tak po dlhej, päť ročnej prestávke. Po dvoch víťazných podujatiach a jednom striebornom mieste cestoval RUFA Šport Team do Popradu s cieľom vylepšiť bodový stav, ktorý by upevnil pozíciu posádky RUFA Šport v čele priebežného hodnotenia slovenského šampionátu. Na jubilejnej, 40. Rally Tatry však nešlo všetko tak, ako by si tím, či posádka predstavovali. „Na Rally tatry sme síce objednali Ford Focus WRC 08, čo bol novší model ako sme mali Topoľčanoch, avšak už od začiatku som nemal z auta celkom dobrý pocit. Vedel som, že by tento model mal byť podstatne rýchlejší ako predchádzajúci, ja som však rozdiel necítil. Nakoniec sa ukázalo, že som sa nemýlil a auto nefungovalo tak, ako by malo. Navyše sa nám na jednom z mestských okruhov zasekla jedna z pneumatík vytyčujúca trať pod vozidlo a celý čas sme ju ťahali so sebou. Samozrejme toto znamenalo ďalšiu stratu. Musím povedať, že sa nám v Poprade vôbec nedarilo a ja len dúfam, že sme si všetku smolu vybrali naraz. Som rád, že sme vôbec dorazili do cieľa,“ opísal dianie na súťaži jazdec RUFA Šport Teamu, Grzegorz Grzyb.

Grzegorz s Robertom si tak v rámci 40. Rally Tatry vybrali poriadny kus smoly, čoho výsledkom bolo nakoniec štvrté miesto v absolútnom poradí. Akousi náplasťou pre RUFA Šport Team, aj keď iba veľmi malou, bolo aspoň druhé miesto v triede 11, kam sú vozidlá špecifikácie WRC podľa platných predpisov zaradené. Viac snáď celý tím mrzí strata bodov v rámci celkového hodnotenia seriálu, kde po Rally Tatry posádka RUFA Šport Teamu aktuálne zaujala druhé miesto.

„Bola to naozaj smolná súťaž. Nebolo snáď niečo, čo by nás obišlo, čoho sme sa chytili, to nefungovalo. Som nakoniec rád, že Grzegorz s Robertom súťaž vôbec dokončili. Štvrté miesto tiež nie je zlé, len sa bojím aby nám tieto body v konečnom účtovaní nechýbali, boj o majstra sa teraz poriadne zdramatizoval. Nedá sa nič robiť, máme pred sebou ešte dve súťaže, treba na nich poriadne zabrať. Napriek tomu všetkému čo sme tu hovorili, ďakujem posádke za príkladnú reprezentáciu tímu, ale aj partnerom za podporu. Stretneme sa na Rally Lubeník,“ zhodnotil situáciu Ľubomír Kleman, manažér RUFA Šport Teamu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.