Výborné umiestnenie v rámci 40. Rally Tatry dosiahol Žilinský KL Racing Team. Zaslúžili sa o to dvojice Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik na Mitsubishi Lancer EVO IX a Tomáš Fusko – Jakub Slovák, ktorí sa premiérovo predstavili na vozidle Citroën C2 R2 Max.
Vlasto s Marcelom bojovali v rámci triedy 3 už od začiatku štvrtého podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska o pódiové umiestnenie. Po veľmi peknom výkone, ale aj veľmi tesných súbojoch s konkurenciou počas celej súťaže dojazdili na druhom mieste v triede 3, ale aj ôsmom mieste absolútneho poradia. „Túto súťaž som si naozaj užil, bola to pekná súťaž. Od začiatku sme sa o sekundičky naťahovali s Máriom Csentem, bolo to v podstate nerozhodné až do konca. Poslednú rýchlostku sme zaťali zuby a išli sme do toho,“ zhodnotil Rally Tatry Vlastimil Majerčák.
V prípade Tomáša Fuska s Jakubom Slovákom sa podarilo rovnako vybojovať druhé miesto, teraz však v triede 6. Tu je totiž zaradené vozidlo Citroën C2 R2 Max, s ktorým sa nakoniec mladá dvojica z Dobšinej predstavila divákom v Poprade. „Výmena auta prebehla tesne pred podujatím. Pôvodne sme boli prihlásení s našou Škodou Felicia Kit Car. Na nej nám však už v Dobšinej po druhej súťažnej jazde opäť odišla riadiačka. Tú sa nám napriek okamžitému preprogramovaniu nejako nedarilo dostať do patričnej kondície a už sme to zase chceli zabaliť. Vtedy však prišla ponuka z L Racing Teamu na zápožičku C2-ky. Vedenie tímu súhlasilo za čo im obaja veľmi pekne ďakujeme, bolo to super zvezenie a v konečnom dôsledku aj pekný výsledok,“ vysvetlil zmenu súťažného vozidla Tomáš Fusko.
Radosť z dvoch druhých miest a zisku ďalších bodov do celkového hodnotenia seriálu neskrýval ani Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu: „Samozrejme som spokojný. Chalani odviedli veľmi dobrú robotu a ja im za to ďakujem. Vďaka samozrejme patrí aj partnerom za podporu a organizátorom za usporiadanie súťaže.“
Posádky KL Racing Teamu teraz čaká takmer trojtýždňové voľno, po ktorom si ich dravé prejazdy budú môcť diváci opäť vychutnať na Rally Lubeník, kde sa na štart už opäť postaví celá trojica KL Racing Teamu.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.