Výborné umiestnenie v rámci 40. Rally Tatry dosiahol Žilinský KL Racing Team. Zaslúžili sa o to dvojice Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik na Mitsubishi Lancer EVO IX a Tomáš Fusko – Jakub Slovák, ktorí sa premiérovo predstavili na vozidle Citroën C2 R2 Max.
Vlasto s Marcelom bojovali v rámci triedy 3 už od začiatku štvrtého podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska o pódiové umiestnenie. Po veľmi peknom výkone, ale aj veľmi tesných súbojoch s konkurenciou počas celej súťaže dojazdili na druhom mieste v triede 3, ale aj ôsmom mieste absolútneho poradia. „Túto súťaž som si naozaj užil, bola to pekná súťaž. Od začiatku sme sa o sekundičky naťahovali s Máriom Csentem, bolo to v podstate nerozhodné až do konca. Poslednú rýchlostku sme zaťali zuby a išli sme do toho,“ zhodnotil Rally Tatry Vlastimil Majerčák.
V prípade Tomáša Fuska s Jakubom Slovákom sa podarilo rovnako vybojovať druhé miesto, teraz však v triede 6. Tu je totiž zaradené vozidlo Citroën C2 R2 Max, s ktorým sa nakoniec mladá dvojica z Dobšinej predstavila divákom v Poprade. „Výmena auta prebehla tesne pred podujatím. Pôvodne sme boli prihlásení s našou Škodou Felicia Kit Car. Na nej nám však už v Dobšinej po druhej súťažnej jazde opäť odišla riadiačka. Tú sa nám napriek okamžitému preprogramovaniu nejako nedarilo dostať do patričnej kondície a už sme to zase chceli zabaliť. Vtedy však prišla ponuka z L Racing Teamu na zápožičku C2-ky. Vedenie tímu súhlasilo za čo im obaja veľmi pekne ďakujeme, bolo to super zvezenie a v konečnom dôsledku aj pekný výsledok,“ vysvetlil zmenu súťažného vozidla Tomáš Fusko.
Radosť z dvoch druhých miest a zisku ďalších bodov do celkového hodnotenia seriálu neskrýval ani Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu: „Samozrejme som spokojný. Chalani odviedli veľmi dobrú robotu a ja im za to ďakujem. Vďaka samozrejme patrí aj partnerom za podporu a organizátorom za usporiadanie súťaže.“
Posádky KL Racing Teamu teraz čaká takmer trojtýždňové voľno, po ktorom si ich dravé prejazdy budú môcť diváci opäť vychutnať na Rally Lubeník, kde sa na štart už opäť postaví celá trojica KL Racing Teamu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?