Výborné umiestnenie v rámci 40. Rally Tatry dosiahol Žilinský KL Racing Team. Zaslúžili sa o to dvojice Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik na Mitsubishi Lancer EVO IX a Tomáš Fusko – Jakub Slovák, ktorí sa premiérovo predstavili na vozidle Citroën C2 R2 Max.
Vlasto s Marcelom bojovali v rámci triedy 3 už od začiatku štvrtého podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska o pódiové umiestnenie. Po veľmi peknom výkone, ale aj veľmi tesných súbojoch s konkurenciou počas celej súťaže dojazdili na druhom mieste v triede 3, ale aj ôsmom mieste absolútneho poradia. „Túto súťaž som si naozaj užil, bola to pekná súťaž. Od začiatku sme sa o sekundičky naťahovali s Máriom Csentem, bolo to v podstate nerozhodné až do konca. Poslednú rýchlostku sme zaťali zuby a išli sme do toho,“ zhodnotil Rally Tatry Vlastimil Majerčák.
V prípade Tomáša Fuska s Jakubom Slovákom sa podarilo rovnako vybojovať druhé miesto, teraz však v triede 6. Tu je totiž zaradené vozidlo Citroën C2 R2 Max, s ktorým sa nakoniec mladá dvojica z Dobšinej predstavila divákom v Poprade. „Výmena auta prebehla tesne pred podujatím. Pôvodne sme boli prihlásení s našou Škodou Felicia Kit Car. Na nej nám však už v Dobšinej po druhej súťažnej jazde opäť odišla riadiačka. Tú sa nám napriek okamžitému preprogramovaniu nejako nedarilo dostať do patričnej kondície a už sme to zase chceli zabaliť. Vtedy však prišla ponuka z L Racing Teamu na zápožičku C2-ky. Vedenie tímu súhlasilo za čo im obaja veľmi pekne ďakujeme, bolo to super zvezenie a v konečnom dôsledku aj pekný výsledok,“ vysvetlil zmenu súťažného vozidla Tomáš Fusko.
Radosť z dvoch druhých miest a zisku ďalších bodov do celkového hodnotenia seriálu neskrýval ani Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu: „Samozrejme som spokojný. Chalani odviedli veľmi dobrú robotu a ja im za to ďakujem. Vďaka samozrejme patrí aj partnerom za podporu a organizátorom za usporiadanie súťaže.“
Posádky KL Racing Teamu teraz čaká takmer trojtýždňové voľno, po ktorom si ich dravé prejazdy budú môcť diváci opäť vychutnať na Rally Lubeník, kde sa na štart už opäť postaví celá trojica KL Racing Teamu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?