Výborné umiestnenie v rámci 40. Rally Tatry dosiahol Žilinský KL Racing Team. Zaslúžili sa o to dvojice Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik na Mitsubishi Lancer EVO IX a Tomáš Fusko – Jakub Slovák, ktorí sa premiérovo predstavili na vozidle Citroën C2 R2 Max.
Vlasto s Marcelom bojovali v rámci triedy 3 už od začiatku štvrtého podujatia slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska o pódiové umiestnenie. Po veľmi peknom výkone, ale aj veľmi tesných súbojoch s konkurenciou počas celej súťaže dojazdili na druhom mieste v triede 3, ale aj ôsmom mieste absolútneho poradia. „Túto súťaž som si naozaj užil, bola to pekná súťaž. Od začiatku sme sa o sekundičky naťahovali s Máriom Csentem, bolo to v podstate nerozhodné až do konca. Poslednú rýchlostku sme zaťali zuby a išli sme do toho,“ zhodnotil Rally Tatry Vlastimil Majerčák.
V prípade Tomáša Fuska s Jakubom Slovákom sa podarilo rovnako vybojovať druhé miesto, teraz však v triede 6. Tu je totiž zaradené vozidlo Citroën C2 R2 Max, s ktorým sa nakoniec mladá dvojica z Dobšinej predstavila divákom v Poprade. „Výmena auta prebehla tesne pred podujatím. Pôvodne sme boli prihlásení s našou Škodou Felicia Kit Car. Na nej nám však už v Dobšinej po druhej súťažnej jazde opäť odišla riadiačka. Tú sa nám napriek okamžitému preprogramovaniu nejako nedarilo dostať do patričnej kondície a už sme to zase chceli zabaliť. Vtedy však prišla ponuka z L Racing Teamu na zápožičku C2-ky. Vedenie tímu súhlasilo za čo im obaja veľmi pekne ďakujeme, bolo to super zvezenie a v konečnom dôsledku aj pekný výsledok,“ vysvetlil zmenu súťažného vozidla Tomáš Fusko.
Radosť z dvoch druhých miest a zisku ďalších bodov do celkového hodnotenia seriálu neskrýval ani Marek Lokaj, manažér KL Racing Teamu: „Samozrejme som spokojný. Chalani odviedli veľmi dobrú robotu a ja im za to ďakujem. Vďaka samozrejme patrí aj partnerom za podporu a organizátorom za usporiadanie súťaže.“
Posádky KL Racing Teamu teraz čaká takmer trojtýždňové voľno, po ktorom si ich dravé prejazdy budú môcť diváci opäť vychutnať na Rally Lubeník, kde sa na štart už opäť postaví celá trojica KL Racing Teamu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?