V posledných rokoch sme si už zvykli na fakt, že L Racing Team z Krásnohorského Podhradia stavia na podujatia rally, či pretekov automobilov do vrchu najviac súťažiacich spomedzi všetkých tímov na Slovensku a inak tomu nebude ani v rámci 40. Rally Tatry.
Zoskupenie jazdcov, či spolujazdcov okolo Jána Liptáka a jeho L Racing Teamu sa postupne rozrastá. Bude to dané azda aj tým, že všetky sľuby raz vyslovené, tu bez výhrad platia. A to je niečo, čo je už v dnešnom svete vzácnosťou. „Mám zásadu, že keď raz niečo sľúbim, spravím vždy všetko pre to, aby som ich aj vyplnil. Snažím sa k chlapcom správať vždy férovo. Samozrejme, niekedy treba aj poriadne zvýšiť hlas, ale to je predsa bežné. Zatiaľ nám to funguje, tak sa snažím rozvíjať náš tím čím ďalej tým viac. Je to dobré aj pre našich partnerov, ktorým máme tým pádom stále čo ponúknuť,“ vysvetlil na úvod Ján Lipták, manažér L Racing Teamu.
Po týchto úvodných slovách nás preto nemôže prekvapiť fakt, že aj na nadchádzajúcej Rally Tatry odštartuje za L Racing Team celkovo sedem posádok, čo v konečnom dôsledku znamená, že tím z Krásnohorského Podhradia tvorí vyše 10 % z celkového počtu prihlásených.
Pozornosti divákov určite ani v Poprade neujde oku lahodiaca jazda dvojice Jozef Béreš mladší – Zoltán Répás, ktorí vyštartujú zdolávať tunajšie trate na Subaru Impreza. Táto dvojica určite bude rovnako ako aj na predošlých súťažiach bojovať medzi najrýchlejšími.V prvej desiatke zvykne bodovať aj maďarská dvojica István Pethó – Attila Ruboczki na Mitsubishi Lancer EVO IX, pričom ich vozidlo špecifikácie R4 bojuje v rovnakej triede ako Bérešove Subaru.
Vlado Hanuš so Slávom Harabínom od tohtoročnej sezóny taktiež hája farby L Racing Teamu a s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO X bojujú v triede 3.Medzi jazdcami triedy 6 sa rovnako ako na predchádzajúcich súťažiach v Prešove a v Topoľčanoch mala v rámci L Racing &teamu predstaviť ďalšia dvojica z Maďarska, bojujúca však za slovenský tím, Ákos Tábori - Tamás Kurti jazdiaca na Citroëne C2 R2Max. Nakoniec ich však z dôvodu ich pracovnej zaneprázdnenosti na štarte neuvidíme.
V osmičke uvidíme už všetkým dobre známych Juraja Kesziho s Pavlom Helméczym a ich Seat Leon TDi.A samozrejme nesmieme zabudnúť ani na navrátilcov na rally trate, už spomínaného Jána Liptáka s Jánom Slovákom, ktorí sa prvýkrát predstavia slovenským rally divákom v triede Historikov s veľmi peknou Toyotou Celica ST 165.
Až doposiaľ sme hovorili o posádkach, ktoré sa v Poprade chystajú bojovať o body v rámci seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska. V Poprade, na 40. Rally Tatry však priestor dostanú aj jazdci Slovenského Rally Pohára a práve tu bude bojovať posledná posádka L Racing Teamu, Peter Dedeček – Peter Vojtko. Táto dvojica sa predstaví s vozidlom Peugeot 206.V tomto momente je isté iba jedno. 40. Rally Tatry štartuje už nadchádzajúci piatok podvečer a meno víťaznej posádky sa dozvieme o dvadsaťtri hodín neskôr, čiže v sobotu o 17-tej hodine.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?