V posledných rokoch sme si už zvykli na fakt, že L Racing Team z Krásnohorského Podhradia stavia na podujatia rally, či pretekov automobilov do vrchu najviac súťažiacich spomedzi všetkých tímov na Slovensku a inak tomu nebude ani v rámci 40. Rally Tatry.
Zoskupenie jazdcov, či spolujazdcov okolo Jána Liptáka a jeho L Racing Teamu sa postupne rozrastá. Bude to dané azda aj tým, že všetky sľuby raz vyslovené, tu bez výhrad platia. A to je niečo, čo je už v dnešnom svete vzácnosťou. „Mám zásadu, že keď raz niečo sľúbim, spravím vždy všetko pre to, aby som ich aj vyplnil. Snažím sa k chlapcom správať vždy férovo. Samozrejme, niekedy treba aj poriadne zvýšiť hlas, ale to je predsa bežné. Zatiaľ nám to funguje, tak sa snažím rozvíjať náš tím čím ďalej tým viac. Je to dobré aj pre našich partnerov, ktorým máme tým pádom stále čo ponúknuť,“ vysvetlil na úvod Ján Lipták, manažér L Racing Teamu.
Po týchto úvodných slovách nás preto nemôže prekvapiť fakt, že aj na nadchádzajúcej Rally Tatry odštartuje za L Racing Team celkovo sedem posádok, čo v konečnom dôsledku znamená, že tím z Krásnohorského Podhradia tvorí vyše 10 % z celkového počtu prihlásených.
Pozornosti divákov určite ani v Poprade neujde oku lahodiaca jazda dvojice Jozef Béreš mladší – Zoltán Répás, ktorí vyštartujú zdolávať tunajšie trate na Subaru Impreza. Táto dvojica určite bude rovnako ako aj na predošlých súťažiach bojovať medzi najrýchlejšími.V prvej desiatke zvykne bodovať aj maďarská dvojica István Pethó – Attila Ruboczki na Mitsubishi Lancer EVO IX, pričom ich vozidlo špecifikácie R4 bojuje v rovnakej triede ako Bérešove Subaru.
Vlado Hanuš so Slávom Harabínom od tohtoročnej sezóny taktiež hája farby L Racing Teamu a s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO X bojujú v triede 3.Medzi jazdcami triedy 6 sa rovnako ako na predchádzajúcich súťažiach v Prešove a v Topoľčanoch mala v rámci L Racing &teamu predstaviť ďalšia dvojica z Maďarska, bojujúca však za slovenský tím, Ákos Tábori - Tamás Kurti jazdiaca na Citroëne C2 R2Max. Nakoniec ich však z dôvodu ich pracovnej zaneprázdnenosti na štarte neuvidíme.
V osmičke uvidíme už všetkým dobre známych Juraja Kesziho s Pavlom Helméczym a ich Seat Leon TDi.A samozrejme nesmieme zabudnúť ani na navrátilcov na rally trate, už spomínaného Jána Liptáka s Jánom Slovákom, ktorí sa prvýkrát predstavia slovenským rally divákom v triede Historikov s veľmi peknou Toyotou Celica ST 165.
Až doposiaľ sme hovorili o posádkach, ktoré sa v Poprade chystajú bojovať o body v rámci seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska. V Poprade, na 40. Rally Tatry však priestor dostanú aj jazdci Slovenského Rally Pohára a práve tu bude bojovať posledná posádka L Racing Teamu, Peter Dedeček – Peter Vojtko. Táto dvojica sa predstaví s vozidlom Peugeot 206.V tomto momente je isté iba jedno. 40. Rally Tatry štartuje už nadchádzajúci piatok podvečer a meno víťaznej posádky sa dozvieme o dvadsaťtri hodín neskôr, čiže v sobotu o 17-tej hodine.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.