V posledných rokoch sme si už zvykli na fakt, že L Racing Team z Krásnohorského Podhradia stavia na podujatia rally, či pretekov automobilov do vrchu najviac súťažiacich spomedzi všetkých tímov na Slovensku a inak tomu nebude ani v rámci 40. Rally Tatry.
Zoskupenie jazdcov, či spolujazdcov okolo Jána Liptáka a jeho L Racing Teamu sa postupne rozrastá. Bude to dané azda aj tým, že všetky sľuby raz vyslovené, tu bez výhrad platia. A to je niečo, čo je už v dnešnom svete vzácnosťou. „Mám zásadu, že keď raz niečo sľúbim, spravím vždy všetko pre to, aby som ich aj vyplnil. Snažím sa k chlapcom správať vždy férovo. Samozrejme, niekedy treba aj poriadne zvýšiť hlas, ale to je predsa bežné. Zatiaľ nám to funguje, tak sa snažím rozvíjať náš tím čím ďalej tým viac. Je to dobré aj pre našich partnerov, ktorým máme tým pádom stále čo ponúknuť,“ vysvetlil na úvod Ján Lipták, manažér L Racing Teamu.
Po týchto úvodných slovách nás preto nemôže prekvapiť fakt, že aj na nadchádzajúcej Rally Tatry odštartuje za L Racing Team celkovo sedem posádok, čo v konečnom dôsledku znamená, že tím z Krásnohorského Podhradia tvorí vyše 10 % z celkového počtu prihlásených.
Pozornosti divákov určite ani v Poprade neujde oku lahodiaca jazda dvojice Jozef Béreš mladší – Zoltán Répás, ktorí vyštartujú zdolávať tunajšie trate na Subaru Impreza. Táto dvojica určite bude rovnako ako aj na predošlých súťažiach bojovať medzi najrýchlejšími.V prvej desiatke zvykne bodovať aj maďarská dvojica István Pethó – Attila Ruboczki na Mitsubishi Lancer EVO IX, pričom ich vozidlo špecifikácie R4 bojuje v rovnakej triede ako Bérešove Subaru.
Vlado Hanuš so Slávom Harabínom od tohtoročnej sezóny taktiež hája farby L Racing Teamu a s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO X bojujú v triede 3.Medzi jazdcami triedy 6 sa rovnako ako na predchádzajúcich súťažiach v Prešove a v Topoľčanoch mala v rámci L Racing &teamu predstaviť ďalšia dvojica z Maďarska, bojujúca však za slovenský tím, Ákos Tábori - Tamás Kurti jazdiaca na Citroëne C2 R2Max. Nakoniec ich však z dôvodu ich pracovnej zaneprázdnenosti na štarte neuvidíme.
V osmičke uvidíme už všetkým dobre známych Juraja Kesziho s Pavlom Helméczym a ich Seat Leon TDi.A samozrejme nesmieme zabudnúť ani na navrátilcov na rally trate, už spomínaného Jána Liptáka s Jánom Slovákom, ktorí sa prvýkrát predstavia slovenským rally divákom v triede Historikov s veľmi peknou Toyotou Celica ST 165.
Až doposiaľ sme hovorili o posádkach, ktoré sa v Poprade chystajú bojovať o body v rámci seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska. V Poprade, na 40. Rally Tatry však priestor dostanú aj jazdci Slovenského Rally Pohára a práve tu bude bojovať posledná posádka L Racing Teamu, Peter Dedeček – Peter Vojtko. Táto dvojica sa predstaví s vozidlom Peugeot 206.V tomto momente je isté iba jedno. 40. Rally Tatry štartuje už nadchádzajúci piatok podvečer a meno víťaznej posádky sa dozvieme o dvadsaťtri hodín neskôr, čiže v sobotu o 17-tej hodine.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.