Košický XIQIO Rally Team spoločne s posádkou András Hadik – Krisztián Kertész a Subaru Impreza sa po takmer dvoj mesačnej prestávke opäť predstaví slovenským fanúšikom na 40. Rally Tatry v Poprade.
Po úspechu v rámci prvého súťažného dňa na Rally Tríbeč v Topoľčanoch, kde hneď v úvode druhého súťažného dňa bola posádka XIQIO Rally Teamu nútená po poruche motora Subaru Impreza odstúpiť, pokračoval ich tohtoročný program na Geko Ypres Rally v Belgicku. Tu ako sme vás informovali uspeli a výsledkom bolo ôsme miesto absolútneho poradia. Po tejto súťaži však až do tohto okamihu neabsolvovala maďarská posádka žiadnu ďalšiu súťaž. Vzniknuté voľno venovala príprave súťažného vozidla a nabratiu síl do ďalšej časti rozbehnutej sezóny. „Potrebovali sme trochu času na rôzne opravy Subaru, ale aj na dobitie našich vlastných síl, takže sme aj trochu dovolenkovali. Na štart Rally Tatry sa však v tomto momente už naozaj tešíme a budeme sa tu snažiť dosiahnuť čo možno najlepšie umiestnenie,“ vysvetli András Hadik.
Do Popradu sa už teší aj manažér XIQIO Rally Teamu, Marián Mičák: „Ja sa rovnako ako posádka už neviem dočkať štart tejto súťaže. Bol som doposiaľ dosť pracovne vyťažený, čiže som doterajšie súťaže jazdiace sa v rámci slovenského šampionátu dosť vynechával. Teraz si to chcem poriadne užiť.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?