Po nesmierne úspešnom XXX. Dobšinskom kopci, na ktorom jazdci Žilinského KL Racing Teamu doslova excelovali, sa už nasledujúci piatok a sobotu predstaví dvojica posádok KL Racing Teamu na Rally Tatry v Poprade.
Možno ste si v tomto momente povedali prečo dvojica, keď KL Racing Team v tohtoročnej sezóne na rally reprezentuje trojica. Odpoveď je jednoduchá. Tomáš Kukučka v rámci fyzických príprav na svoje účinkovanie v motoristickom športe utrpel zlomeninu predlaktia pravej ruky, čo mu znemožňuje účasť na tomto podujatí.
Na štart 40. Rally Tatry sa tak vo farbách tímu postaví iba dvojica posádok.
V triede 3 to bude víťaz triedy N nad tri litre z Dobšinej, Vlastimil Majerčák. Do sedadla spolujazdca po Vlastovej pravici rovnako ako na predchádzajúcich súťažiach usadne riaditeľ XXX. Dobšinského kopca, Marcel Kollárik. „priznávam, že aj keď sa mi v Dobšinej darilo, bol som dosť unavený z príprav tohto jediného podujatia Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu. O Marcelovi, ktorý to všetko riadil ani nehovorím, ten toho mal ešte viac. Je to však už za nami a azda o to viac sa tešíme na súťaž, na ktorej nebudeme musieť nič organizovať a môžeme sa plne sústrediť iba na súťaženie. Rád by som nadviazal na dobré výsledky z Topoľčian a pozbieral opäť kopu bodov do celoročného hodnotenia. Aké budú rýchlostné skúšky netuším, tie čo sú pripravené na tento rok sa jazdili voľakedy, keď som bol ešte malý chlapec. Necháme sa prekvapiť,“ vysvetlil Vlasto Majerčák.
Aj Tomáš Fusko bral v Dobšinej ocenenie za víťazstvo. Tam však v Škode Felicia Kit Car sedel sám, teraz k nemu do vozidla pribudne spolujazdec Jakub Slovák. „Rád sa vraciam do rally, je to moja srdcovka. Po dobrom výkone v Egeri sa mi podarilo v Prešove odtrhnúť koleso na Škode Felicia Kit Car a pred Topoľčanmi nás zase zradil počítač. Teraz, na Dobšinej som všetko otestoval, všetko funguje ako má, tak dúfam, že Rally Tatry absolvujeme v pohode a dôjdeme až do cieľa. Urobím pre to všetko,“ opísal svoje pocity Tomáš Fusko.
Na Rally Tatry samozrejme spoločne s tímom KL Racing nebude chýbať ani jeho manažér, Marek Lokaj: „Mrzí ma to zranenie Tomáša Kukučku, ale aj toto je niekedy súčasť športu. V Lubeníku by už malo byť všetko v poriadku a Tomáš by mal opäť štartovať. Rally Tatry ideme prvý krát, som veľmi zvedavý ako sa organizátor s ich prípravou vysporiadal. Dúfam, že obe posádky privítam aj na cieľovej rampe a samozrejme sa budem tešiť z každého bodu ktorý získame.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?