Po nesmierne úspešnom XXX. Dobšinskom kopci, na ktorom jazdci Žilinského KL Racing Teamu doslova excelovali, sa už nasledujúci piatok a sobotu predstaví dvojica posádok KL Racing Teamu na Rally Tatry v Poprade.
Možno ste si v tomto momente povedali prečo dvojica, keď KL Racing Team v tohtoročnej sezóne na rally reprezentuje trojica. Odpoveď je jednoduchá. Tomáš Kukučka v rámci fyzických príprav na svoje účinkovanie v motoristickom športe utrpel zlomeninu predlaktia pravej ruky, čo mu znemožňuje účasť na tomto podujatí.
Na štart 40. Rally Tatry sa tak vo farbách tímu postaví iba dvojica posádok.
V triede 3 to bude víťaz triedy N nad tri litre z Dobšinej, Vlastimil Majerčák. Do sedadla spolujazdca po Vlastovej pravici rovnako ako na predchádzajúcich súťažiach usadne riaditeľ XXX. Dobšinského kopca, Marcel Kollárik. „priznávam, že aj keď sa mi v Dobšinej darilo, bol som dosť unavený z príprav tohto jediného podujatia Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu. O Marcelovi, ktorý to všetko riadil ani nehovorím, ten toho mal ešte viac. Je to však už za nami a azda o to viac sa tešíme na súťaž, na ktorej nebudeme musieť nič organizovať a môžeme sa plne sústrediť iba na súťaženie. Rád by som nadviazal na dobré výsledky z Topoľčian a pozbieral opäť kopu bodov do celoročného hodnotenia. Aké budú rýchlostné skúšky netuším, tie čo sú pripravené na tento rok sa jazdili voľakedy, keď som bol ešte malý chlapec. Necháme sa prekvapiť,“ vysvetlil Vlasto Majerčák.
Aj Tomáš Fusko bral v Dobšinej ocenenie za víťazstvo. Tam však v Škode Felicia Kit Car sedel sám, teraz k nemu do vozidla pribudne spolujazdec Jakub Slovák. „Rád sa vraciam do rally, je to moja srdcovka. Po dobrom výkone v Egeri sa mi podarilo v Prešove odtrhnúť koleso na Škode Felicia Kit Car a pred Topoľčanmi nás zase zradil počítač. Teraz, na Dobšinej som všetko otestoval, všetko funguje ako má, tak dúfam, že Rally Tatry absolvujeme v pohode a dôjdeme až do cieľa. Urobím pre to všetko,“ opísal svoje pocity Tomáš Fusko.
Na Rally Tatry samozrejme spoločne s tímom KL Racing nebude chýbať ani jeho manažér, Marek Lokaj: „Mrzí ma to zranenie Tomáša Kukučku, ale aj toto je niekedy súčasť športu. V Lubeníku by už malo byť všetko v poriadku a Tomáš by mal opäť štartovať. Rally Tatry ideme prvý krát, som veľmi zvedavý ako sa organizátor s ich prípravou vysporiadal. Dúfam, že obe posádky privítam aj na cieľovej rampe a samozrejme sa budem tešiť z každého bodu ktorý získame.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?