Rally Monte Carlo se vrací do departmentu Hautes-Alpes. Novým centrem soutěže bude město Gap, tedy rodiště Sébastiena Ogiera. Automobilový klub Monte Carlo představil formát soutěže 2014.
Rally Monte Carlo (14. až 19. ledna) se mění – klasiky typu Col de Turini však samozřejmě v itineráři zůstávají. V porovnání s rokem 2013 je však 90 % tratí jiných. Oficiální ceremoniál, kterým bude zahájena soutěž, se odehraje v úterý před Casinem v Monte Carlu. Ve středu je na programu shakedown, který se pojede v Chateauvieux, 6 kilometrů jižně od Gapu.
Ve čtvrtek prověří účastníky trojice testů (Orpierre - Saint André de Rosans, Rosans - Sainte Marie - La Charce und Montauban sur l’Ouv?ze - Col du Perty - Laborel), které se pojedou dvakrát. Pátek začíná dvěma klasickými testy známými z minulosti: Vitrolles - Col D’Espreaux - Faye und Selonnet - Col des Garcinets – Bréziers. Po poslední zastávce v servisní zóně v Gapu se účastníci vydají směrem na jih, po cestě do Monte Carla je čeká Sisteron - Col de Fontbelle - Thoard a noční Digne - Col de Corobin - Chaudon Norante.
Poslední etapa obsahuje dva testy: La Boll?ne Vésubie - Col de Turini - Moulinet a Sospel - Col de Brouis - Breil sur Roya. Soutěžní posádky je projedou jednou za dne a jednou v noci. Vítězové budou vyhlášeni, jak je již tradicí, na knížecích schodech v Monte Carlu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?