Rally Monte Carlo se vrací do departmentu Hautes-Alpes. Novým centrem soutěže bude město Gap, tedy rodiště Sébastiena Ogiera. Automobilový klub Monte Carlo představil formát soutěže 2014.
Rally Monte Carlo (14. až 19. ledna) se mění – klasiky typu Col de Turini však samozřejmě v itineráři zůstávají. V porovnání s rokem 2013 je však 90 % tratí jiných. Oficiální ceremoniál, kterým bude zahájena soutěž, se odehraje v úterý před Casinem v Monte Carlu. Ve středu je na programu shakedown, který se pojede v Chateauvieux, 6 kilometrů jižně od Gapu.
Ve čtvrtek prověří účastníky trojice testů (Orpierre - Saint André de Rosans, Rosans - Sainte Marie - La Charce und Montauban sur l’Ouv?ze - Col du Perty - Laborel), které se pojedou dvakrát. Pátek začíná dvěma klasickými testy známými z minulosti: Vitrolles - Col D’Espreaux - Faye und Selonnet - Col des Garcinets – Bréziers. Po poslední zastávce v servisní zóně v Gapu se účastníci vydají směrem na jih, po cestě do Monte Carla je čeká Sisteron - Col de Fontbelle - Thoard a noční Digne - Col de Corobin - Chaudon Norante.
Poslední etapa obsahuje dva testy: La Boll?ne Vésubie - Col de Turini - Moulinet a Sospel - Col de Brouis - Breil sur Roya. Soutěžní posádky je projedou jednou za dne a jednou v noci. Vítězové budou vyhlášeni, jak je již tradicí, na knížecích schodech v Monte Carlu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?