Hyundai potvrdil Hänninena pouze jako testovacího jezdce

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: HaJ
iM2 8. července 2013 18:06
Sdílej:

Juho Hänninen byl dnes oficiálně představen týmem Hyundai. Ovšem tým trošku překvapil, když o soutěžním jezdci ještě nerozhodl.

Již týdny se spekulovalo o tom, že se Juho Hänninen stane továrním jezdcem Hyundaie. Korejská značka míří do MS už v sezoně 2014. Dnes uspořádal tým na své základně v Alzenau prezentaci, při které představil Hänninena. Fin se stává oficiálním testovacím jezdcem. Již při testovacím debutu i20 WRC v květnu seděl Juho za volantem a započal tak vývoj auta.

„Velice nás těší, že se k nám Juho připojil a zahájil testovací program. S jeho zkušenostmi a jeho minulostí, které do projektu přináší, a dosavadní prací jsem spokojen,“ řekl šéf týmu Michel Nandan. Hänninen vyhrál v roce 2010 šampionát IRC, v roce 2011 šampionát SWRC a v roce 2012 šampionát ERC. 31 soutěžák nebude jediným testovacím pilotem týmu, tým brzdy odhalí další jména.

„Rozhodli jsme se pracovat s rozdílnými jezdci, kteří disponují různými zkušenostmi a schopnostmi. Díky tomu dostaneme skvělou zpětnou vazbu, kterou v sezoně 2014 využijeme,“ pokračuje Nandan. Hänninen bude minimálně do konce roku testovacím jezdcem týmu. Rozhodnutí ohledně soutěžních jezdců nechává Hyundai zatím otevřené.

„Jsem moc rád, že jsem v tomto roce součástí testovacího programu značky Hyundai. Je to skvělá příležitost těsně spolupracovat se značkou. K této velké výzvě [vstupu do WRC] i já přidám své zkušenosti. První jízdy s i20 WRC byly velmi pozitivní. Prací, kterou tým za tak krátký čas odvedl, jsem byl překvapen. S každým v týmu dobře vycházím a už se těším na společnou práci v následujících 6 měsících,“ říká Juho.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.