STARTOVNÍ LISTINA RALLY FINLAND; Všichni z Prodrivu neustále tvrdí, jak jsou hladoví po návratu do MS - to se jim teď, alespoň pro Finsko, daří. V srpnu se na rychlé šotolině s vozem Mini JCW WRC představí Jarkko Nikara.
Jarkko Nikara toho zatím v sezoně moc neodjel - zkraje sezony jel s Mini od Prodrivu ve Švédsku a poté absolvoval minulý měsíc jednodenní soutěž Pohjanmaa SM-Ralli. Na start s vozem WRC na domácí půdě, něco, co v minulosti nikdy nezažil, se Fin pochopitelně moc těší.
"Dlouho jsem čekal na to, až se vrátím za volant vozu Mini JCW WRC. Fakt, že se tak stane na mé domácí soutěži, je něco extra. S autem se jezdí opravdu lehce, takže si nemyslím, že budu potřebovat dlouho na to, než najdu správný rytmus a rychlost.
Narozdíl od předchozích soutěží budu mít před startem možnost s vozem více testovat. To mi v soutěži pochopitelně hodně pomůže. Opravdu si myslím, že máme na to, získat dobrý výsledek," říká odhodlaný soutěžák.
Za Prodrive celou situaci zhodnotil obchodní ředitel, Richards Taylor: "Celý tým se nemůže dočkat toho, až se vrátíme do WRC a uvidíme, jak se projevila zlepšení, která jsme na voze Mini John Cooper Works WRC provedli. Máme navíc k dispozici zdejšího jezdce, o kterém víme, že je schopný zajíždět časy v TOP10."
Dále uvidíme stálé jezdce MS. Arabská dvojice u továrních týmů Ford a Citroën - Al-Attiyah a Al-Quassimi tentokrát pauzíruje. V Citroënu tudíž dostává šanci Kris Meeke. Ve Fordu by se i přes smlouvu s Hyundaiem měl objevit Juho Hänninen. Ve Fiestě RS WRC se opět představí P.-G. Andersson a s dalším Mini vyrazí do soutěže Riku Tahko.
Kompletní seznam přihlášených najdete zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?