Těsně před oficiálním oznámením: Juho Hänninen jezdcem Hyundaie

Hyundai i20 WRC
Hyundai i20 WRC, foto: HaJ
iM2 5. července 2013 14:34
Sdílej:

Příští týden by to již mělo být oficiální: Juho Hänninen se stane prvním oficiálním jezdcem Hyundaie. V dalších týdnech převezme v testech Fin vůz i20 WRC po Gillesu Panizzim.

Po odchodu od továrního týmu Škoda Motorsport se Juho Hänninen snažil stát pevným členem nějakého týmu MS. Podle všeho se mu to teď povedlo. V krátké době by měl být Juho potvrzen jako první tovární jezdec týmu Hyundai Motorsport. Korejská značka zatím pracuje v německém Alzenau na vybudování týmu, se kterým v roce 2014 nastoupí do MS.

Už během dalších testů by měl ve voze sedět místo dosavadního testovacího jezdce, Gillese Panizziho, právě Juho. V lednu 2014 by totiž i20 WRC neměla být jen startuschopná ale také konkurenceschopná. 

Gilles Panizzi, který se zná se šéfem týmu Michelem Nandanem z dob Peugeotu v MS, už s i20 WRC absolvovat první velký test. V něm se tým zaměřil především na turbo motor 1,6l. I přes smluvní závazek s Hyundaiem by měl Juho Hänninen odstartovat v srpnu ve Finsku s Fiestou RS WRC.

Juho v lednu na Monte Carlu s Fiestou RS WRC

Zatímco první kokpit je obsazen, o druhém se stále spekuluje. Horkým kandidátem má být P.-G. Andersson, ale také jména Chrise Atkinsona a Krise Meekea již padla.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.