Maďarská posádka András Hadik – Krisztián Kertész na Subaru Impreza špecifikácie R4, ktorú poznajú aj slovenskí fanúšikovia rally v spolupráci s Košickým XIQIO Rally Teamom dojazdila v rámci podujatia Geko Ypres Rally na ôsmom mieste absolútneho poradia.
Belgickú súťaž Geko Ypres Rally, ktorá v tomto roku oslavovala dvadsiate výročie, si slovenský tím spoločne s maďarskou posádkou vybral ako jednu z tohtoročných zahraničných súťaží započítavaných do seriálu majstrovstiev Európy, ktoré by radi spoločne absolvovali. Súťaž, ktorej v minuloročnej sezóne bolo FIA udelené ocenenie za najlepšiu organizáciu a bezpečnosť v rámci podujatí zaradených do seriálu majstrovstiev Európy v rally nezačala pre Hadika s Kertészom najlepšie, keď už v rámci prvej, poriadne upršanej etapy ich Subaru Impreza hlásilo prasknuté výfukové potrubie pred turbom, čo samozrejme znamenalo úbytok výkonu súťažného vozidla. Túto poruchu sa z dôvodu, že nebol večerný servis nepodarilo celkom odstrániť a tak sa musel András s Krisztiánom uspokojiť aj s menším turbo tlakom v priebehu celej súťaže. Napriek tomu si vo veľmi silnej konkurencii počínali viac ako dobre, výsledkom čoho bolo konečné ôsme miesto v rámci tohtoročnej Geko Ypres Rally. „Bola to fantastická skúsenosť. Síce nás dosť potrápilo prasknuté výfukové potrubie, porucha, ktorú sa našim mechanikom z dôvodu nie celkom dobrého prístupu nepodarilo celkom odstrániť a tak sme sa museli počas celej súťaže uspokojiť s menším turbo tlakom. Napriek tomu sa nám vo veľmi ťažkých podmienkach podarilo spomedzi takmer stovky súťažiacich dojazdiť až do cieľa na ôsmej priečke absolútneho poradia. Toto by sa nám pred súťažou nebolo ani vo sne zdalo. Bola to veľmi dobrá skúsenosť a sme neskutočne šťastný. Ďakujeme XIQIO Rally Teamu za podporu,“ vysvetlil András Hadik po dojazde do cieľa.
Spokojnosťou sršal aj manažér XIQIO Rally Teamu Marián Mičák: „Neskutočný výkon. Ďakujem chlapcom za perfektnú jazdu a samozrejme partnerom za podporu. Bolo to niečo, čo som nečakal a som veľmi spokojný.“
Posádku XIQIO Rally Teamu, Andrása Hadika s Krisztiánom Kertészom a ich Subaru Impreza priamo v akcii budú mať možnosť slovenskí diváci sledovať už o tri týždne na Rally Tatry.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?