Maďarská posádka András Hadik – Krisztián Kertész na Subaru Impreza špecifikácie R4, ktorú poznajú aj slovenskí fanúšikovia rally v spolupráci s Košickým XIQIO Rally Teamom dojazdila v rámci podujatia Geko Ypres Rally na ôsmom mieste absolútneho poradia.
Belgickú súťaž Geko Ypres Rally, ktorá v tomto roku oslavovala dvadsiate výročie, si slovenský tím spoločne s maďarskou posádkou vybral ako jednu z tohtoročných zahraničných súťaží započítavaných do seriálu majstrovstiev Európy, ktoré by radi spoločne absolvovali. Súťaž, ktorej v minuloročnej sezóne bolo FIA udelené ocenenie za najlepšiu organizáciu a bezpečnosť v rámci podujatí zaradených do seriálu majstrovstiev Európy v rally nezačala pre Hadika s Kertészom najlepšie, keď už v rámci prvej, poriadne upršanej etapy ich Subaru Impreza hlásilo prasknuté výfukové potrubie pred turbom, čo samozrejme znamenalo úbytok výkonu súťažného vozidla. Túto poruchu sa z dôvodu, že nebol večerný servis nepodarilo celkom odstrániť a tak sa musel András s Krisztiánom uspokojiť aj s menším turbo tlakom v priebehu celej súťaže. Napriek tomu si vo veľmi silnej konkurencii počínali viac ako dobre, výsledkom čoho bolo konečné ôsme miesto v rámci tohtoročnej Geko Ypres Rally. „Bola to fantastická skúsenosť. Síce nás dosť potrápilo prasknuté výfukové potrubie, porucha, ktorú sa našim mechanikom z dôvodu nie celkom dobrého prístupu nepodarilo celkom odstrániť a tak sme sa museli počas celej súťaže uspokojiť s menším turbo tlakom. Napriek tomu sa nám vo veľmi ťažkých podmienkach podarilo spomedzi takmer stovky súťažiacich dojazdiť až do cieľa na ôsmej priečke absolútneho poradia. Toto by sa nám pred súťažou nebolo ani vo sne zdalo. Bola to veľmi dobrá skúsenosť a sme neskutočne šťastný. Ďakujeme XIQIO Rally Teamu za podporu,“ vysvetlil András Hadik po dojazde do cieľa.
Spokojnosťou sršal aj manažér XIQIO Rally Teamu Marián Mičák: „Neskutočný výkon. Ďakujem chlapcom za perfektnú jazdu a samozrejme partnerom za podporu. Bolo to niečo, čo som nečakal a som veľmi spokojný.“
Posádku XIQIO Rally Teamu, Andrása Hadika s Krisztiánom Kertészom a ich Subaru Impreza priamo v akcii budú mať možnosť slovenskí diváci sledovať už o tri týždne na Rally Tatry.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?