Maďarská posádka András Hadik – Krisztián Kertész na Subaru Impreza špecifikácie R4, ktorú poznajú aj slovenskí fanúšikovia rally v spolupráci s Košickým XIQIO Rally Teamom dojazdila v rámci podujatia Geko Ypres Rally na ôsmom mieste absolútneho poradia.
Belgickú súťaž Geko Ypres Rally, ktorá v tomto roku oslavovala dvadsiate výročie, si slovenský tím spoločne s maďarskou posádkou vybral ako jednu z tohtoročných zahraničných súťaží započítavaných do seriálu majstrovstiev Európy, ktoré by radi spoločne absolvovali. Súťaž, ktorej v minuloročnej sezóne bolo FIA udelené ocenenie za najlepšiu organizáciu a bezpečnosť v rámci podujatí zaradených do seriálu majstrovstiev Európy v rally nezačala pre Hadika s Kertészom najlepšie, keď už v rámci prvej, poriadne upršanej etapy ich Subaru Impreza hlásilo prasknuté výfukové potrubie pred turbom, čo samozrejme znamenalo úbytok výkonu súťažného vozidla. Túto poruchu sa z dôvodu, že nebol večerný servis nepodarilo celkom odstrániť a tak sa musel András s Krisztiánom uspokojiť aj s menším turbo tlakom v priebehu celej súťaže. Napriek tomu si vo veľmi silnej konkurencii počínali viac ako dobre, výsledkom čoho bolo konečné ôsme miesto v rámci tohtoročnej Geko Ypres Rally. „Bola to fantastická skúsenosť. Síce nás dosť potrápilo prasknuté výfukové potrubie, porucha, ktorú sa našim mechanikom z dôvodu nie celkom dobrého prístupu nepodarilo celkom odstrániť a tak sme sa museli počas celej súťaže uspokojiť s menším turbo tlakom. Napriek tomu sa nám vo veľmi ťažkých podmienkach podarilo spomedzi takmer stovky súťažiacich dojazdiť až do cieľa na ôsmej priečke absolútneho poradia. Toto by sa nám pred súťažou nebolo ani vo sne zdalo. Bola to veľmi dobrá skúsenosť a sme neskutočne šťastný. Ďakujeme XIQIO Rally Teamu za podporu,“ vysvetlil András Hadik po dojazde do cieľa.
Spokojnosťou sršal aj manažér XIQIO Rally Teamu Marián Mičák: „Neskutočný výkon. Ďakujem chlapcom za perfektnú jazdu a samozrejme partnerom za podporu. Bolo to niečo, čo som nečakal a som veľmi spokojný.“
Posádku XIQIO Rally Teamu, Andrása Hadika s Krisztiánom Kertészom a ich Subaru Impreza priamo v akcii budú mať možnosť slovenskí diváci sledovať už o tri týždne na Rally Tatry.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?