Rekordman v počtu vítězství na belgické Ypres rally, domácí soutěžák hájící barvy Škody v tomto podniku Freddy Loix vyhrál kvalifikační zkoušku. Na asfaltu se jela kvalifikace vůbec poprvé.
Freddy Loix po zajetí nejlepšího času prohlásil, že chce být první na trati pro případ, že by začalo pršet. Právě on bude mít zítra právo první volby - tu řekl veřejně, 1. místo na trati. Problémy v kvalifikaci zaznamenal Bryan Bouffier, zlobila ho technika. Na 10. místě se umístil mladý nadějný finský mladík Mikko Pajunen, kterému dal šanci Tamrazov, který se soutěže nemohl zúčastnit.
Výsledky kvalifikace:
1. Freddy Loix (Škoda Fabia S2000) 2.46,098 min2. Craig Breen (Peugeot 207 S2000) 2.48,248 min3. Hayden Paddon (Ford Fiesta S2000) 2.50,008 min4. Michał Sołowow (Ford Fiesta RRC) 2.50,056 min5. Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) 2.51,006 min6. Antonin Tlustak (Škoda Fabia S2000) 2.53,598 min7. Andreas Aigner (Subaru Impreza R4) 2.55,742 min8. Jean-Matthieu Lenadri (Peugeot 207 S2000) 2.56,183 min9. Jaroslav Orsak (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 2.56,803 min10. Mikko Pajunen (Ford Fiesta S2000) 2.57,372 min
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?