Zdá se, že tajenka ohledně jezdců Hyundaie se pomalu odkrývá. V servisní zóně v Itálii se mluvilo o možném testovacím jezdci, který jezdil nedávno s Hyundaiem i20 WRC.
O tom, kdo jako první jezdil s Hyundaiem i20 WRC se hodně spekulovalo. Padla jména jako Juho Hänninen, PG Andersson, Sebastian Lindholm nebo jen některý z inženýrů Hyundaie. V Itálii se však stále hlasitěji mluvilo o tom, že za volantem seděl bývalý tovární jezdec například Peugeotu, Gilles Panizzi.
Toto jméno by odpovídalo i prohlášení šéfa týmu, Michela Nandana, který řekl, že za vývojem vozu by měl stát zkušený jezdec. Právě od Peugeotu se tito dva znají. Během prvního oficiálního testu ujel tým s i20 WRC 550 kilometrů a zkoušel rozdílná nastavení. Hlavní pozornost se během třídenního testu však upírala k motoru 1,6l turbo.
Tým vyslal do Itálie na ostrov Sardinie své zástupce, kteří sedm měsíců před oficiálním vstupem do MS prezentovali značku. Skupina lidí z týmu také vedla jednání s dalšími strany zúčastněnými v MS.
Pokud by měl stát Panizzi za vývojem vozu, soutěžním pilotem by měl být Juho Hänninen. Alespoň to vyplývá ze spekulací, které kolují německými weby. Ex-tovární jezdec Škody je přitom spojován se startem ve Finsku v Citroënu DS3 WRC.
Podle Němců by mělo oficiální potvrzení spolupráce přijít příští měsíc a Juho by se měl zapojit do vývoje. Dalšími jezdci, kteří by mohli mít šanci na zisk sedačky u Hyundaie jsou P.G. Andersson, Kris Meeke, Chris Atkinson, Thierry Neuville, Hayden Paddon nebo Kevin Abbring.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.