Zdá se, že tajenka ohledně jezdců Hyundaie se pomalu odkrývá. V servisní zóně v Itálii se mluvilo o možném testovacím jezdci, který jezdil nedávno s Hyundaiem i20 WRC.
O tom, kdo jako první jezdil s Hyundaiem i20 WRC se hodně spekulovalo. Padla jména jako Juho Hänninen, PG Andersson, Sebastian Lindholm nebo jen některý z inženýrů Hyundaie. V Itálii se však stále hlasitěji mluvilo o tom, že za volantem seděl bývalý tovární jezdec například Peugeotu, Gilles Panizzi.
Toto jméno by odpovídalo i prohlášení šéfa týmu, Michela Nandana, který řekl, že za vývojem vozu by měl stát zkušený jezdec. Právě od Peugeotu se tito dva znají. Během prvního oficiálního testu ujel tým s i20 WRC 550 kilometrů a zkoušel rozdílná nastavení. Hlavní pozornost se během třídenního testu však upírala k motoru 1,6l turbo.
Tým vyslal do Itálie na ostrov Sardinie své zástupce, kteří sedm měsíců před oficiálním vstupem do MS prezentovali značku. Skupina lidí z týmu také vedla jednání s dalšími strany zúčastněnými v MS.
Pokud by měl stát Panizzi za vývojem vozu, soutěžním pilotem by měl být Juho Hänninen. Alespoň to vyplývá ze spekulací, které kolují německými weby. Ex-tovární jezdec Škody je přitom spojován se startem ve Finsku v Citroënu DS3 WRC.
Podle Němců by mělo oficiální potvrzení spolupráce přijít příští měsíc a Juho by se měl zapojit do vývoje. Dalšími jezdci, kteří by mohli mít šanci na zisk sedačky u Hyundaie jsou P.G. Andersson, Kris Meeke, Chris Atkinson, Thierry Neuville, Hayden Paddon nebo Kevin Abbring.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.