Přesně před dvěma lety oznámil Volkswagen u příležitosti soutěže na Sardinii, že vstupuje do WRC. Teď se tovární tým Volkswagenu vrací na středozemní ostrov v roli hlavního favorita. Oba šampionáty německý tým vede.
Sardinie 2011 a Sardinie 2013 - před dvěma lety poprvé Volkswagen potvrdil svůj vstup do MS v automobilových soutěžích. Tehdy se psal květen 2011 a v servisním parku byl poprvé představen kocept WRC s nálepkou "made in Wolfsburg". O dva roky později je Polo R WRC v roli favorita nejen na nejrychlejší časy na jednotlivých testech, ale také na celkové vítězství.
Volkswagen nasadil Polo R WRC do zatím 104 měřených testů ve WRC, z toho dokázal vůz hned 56 vyhrát. Pokud se bavíme o celkových výsledcích soutěží, tak mají Němci na svém kontě již 4 vítězství a další 4 podiová umístění. Tovární posádky se na šotolinovou rally připravovaly na testech na ostrově.
Cíl je pro trojici Jari-Matti Latvala, vítěz soutěže v Řecku, Sébastien Ogier, vedoucí jezdec tabulky, a Andreas Mikkelsen, vítěz 3 zkoušech ze 14 v Řecku, jasný - vítězství. "Minimálně soutěž v Řecku to dokázala, v Jarim-Mattim Latvalovi a Sébastienu Ogierovi nemáme pouze dva vítězné jezdce, ale také s Andreasem Mikkelsenem se musí počítat. Všichni tři se prezentovali skvělou rychlostí.
Volkswagen vede všechny tabulky MS. Dva naši piloti jsou na prvních dvou místech mezi jezdci. To je dostatečný impulz pro jezdce, mechaniky a inženýry, aby i na Sardinii odvedli maximum," říká šéf týmu Jost Capito. Před Itálií se odjelo 6 soutěží, po ní následuje dalších 6 rally.
"Měli bychom být znovu schopni bojovat o vítězství. Nebudeme se ale o to snažit za každou cenu, chceme získat co nejvíc bodů, abychom upevnili svoje vedoucí pozice v jednotlivých hodnoceních. Rozhodující je zde také zvolit ve správný čas udržovací tempo a občas zaútočit. To se našim třem týmům [každý jezdec más svůj] zatím velmi dobře dařilo."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.