Z nuly na vrchol ve dvou letech

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. června 2013 21:16
Sdílej:

Přesně před dvěma lety oznámil Volkswagen u příležitosti soutěže na Sardinii, že vstupuje do WRC. Teď se tovární tým Volkswagenu vrací na středozemní ostrov v roli hlavního favorita. Oba šampionáty německý tým vede.

Sardinie 2011 a Sardinie 2013 - před dvěma lety poprvé Volkswagen potvrdil svůj vstup do MS v automobilových soutěžích. Tehdy se psal květen 2011 a v servisním parku byl poprvé představen kocept WRC s nálepkou "made in Wolfsburg". O dva roky později je Polo R WRC v roli favorita nejen na nejrychlejší časy na jednotlivých testech, ale také na celkové vítězství.

Volkswagen nasadil Polo R WRC do zatím 104 měřených testů ve WRC, z toho dokázal vůz hned 56 vyhrát. Pokud se bavíme o celkových výsledcích soutěží, tak mají Němci na svém kontě již 4 vítězství a další 4 podiová umístění. Tovární posádky se na šotolinovou rally připravovaly na testech na ostrově.

Cíl je pro trojici Jari-Matti Latvala, vítěz soutěže v Řecku, Sébastien Ogier, vedoucí jezdec tabulky, a Andreas Mikkelsen, vítěz 3 zkoušech ze 14 v Řecku, jasný - vítězství. "Minimálně soutěž v Řecku to dokázala, v Jarim-Mattim Latvalovi a Sébastienu Ogierovi nemáme pouze dva vítězné jezdce, ale také s Andreasem Mikkelsenem se musí počítat. Všichni tři se prezentovali skvělou rychlostí.

Volkswagen vede všechny tabulky MS. Dva naši piloti jsou na prvních dvou místech mezi jezdci. To je dostatečný impulz pro jezdce, mechaniky a inženýry, aby i na Sardinii odvedli maximum," říká šéf týmu Jost Capito. Před Itálií se odjelo 6 soutěží, po ní následuje dalších 6 rally.

 

"Měli bychom být znovu schopni bojovat o vítězství. Nebudeme se ale o to snažit za každou cenu, chceme získat co nejvíc bodů, abychom upevnili svoje vedoucí pozice v jednotlivých hodnoceních. Rozhodující je zde také zvolit ve správný čas udržovací tempo a občas zaútočit. To se našim třem týmům [každý jezdec más svůj] zatím velmi dobře dařilo."

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.