Z nuly na vrchol ve dvou letech

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. června 2013 21:16
Sdílej:

Přesně před dvěma lety oznámil Volkswagen u příležitosti soutěže na Sardinii, že vstupuje do WRC. Teď se tovární tým Volkswagenu vrací na středozemní ostrov v roli hlavního favorita. Oba šampionáty německý tým vede.

Sardinie 2011 a Sardinie 2013 - před dvěma lety poprvé Volkswagen potvrdil svůj vstup do MS v automobilových soutěžích. Tehdy se psal květen 2011 a v servisním parku byl poprvé představen kocept WRC s nálepkou "made in Wolfsburg". O dva roky později je Polo R WRC v roli favorita nejen na nejrychlejší časy na jednotlivých testech, ale také na celkové vítězství.

Volkswagen nasadil Polo R WRC do zatím 104 měřených testů ve WRC, z toho dokázal vůz hned 56 vyhrát. Pokud se bavíme o celkových výsledcích soutěží, tak mají Němci na svém kontě již 4 vítězství a další 4 podiová umístění. Tovární posádky se na šotolinovou rally připravovaly na testech na ostrově.

Cíl je pro trojici Jari-Matti Latvala, vítěz soutěže v Řecku, Sébastien Ogier, vedoucí jezdec tabulky, a Andreas Mikkelsen, vítěz 3 zkoušech ze 14 v Řecku, jasný - vítězství. "Minimálně soutěž v Řecku to dokázala, v Jarim-Mattim Latvalovi a Sébastienu Ogierovi nemáme pouze dva vítězné jezdce, ale také s Andreasem Mikkelsenem se musí počítat. Všichni tři se prezentovali skvělou rychlostí.

Volkswagen vede všechny tabulky MS. Dva naši piloti jsou na prvních dvou místech mezi jezdci. To je dostatečný impulz pro jezdce, mechaniky a inženýry, aby i na Sardinii odvedli maximum," říká šéf týmu Jost Capito. Před Itálií se odjelo 6 soutěží, po ní následuje dalších 6 rally.

 

"Měli bychom být znovu schopni bojovat o vítězství. Nebudeme se ale o to snažit za každou cenu, chceme získat co nejvíc bodů, abychom upevnili svoje vedoucí pozice v jednotlivých hodnoceních. Rozhodující je zde také zvolit ve správný čas udržovací tempo a občas zaútočit. To se našim třem týmům [každý jezdec más svůj] zatím velmi dobře dařilo."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.