Přesně před dvěma lety oznámil Volkswagen u příležitosti soutěže na Sardinii, že vstupuje do WRC. Teď se tovární tým Volkswagenu vrací na středozemní ostrov v roli hlavního favorita. Oba šampionáty německý tým vede.
Sardinie 2011 a Sardinie 2013 - před dvěma lety poprvé Volkswagen potvrdil svůj vstup do MS v automobilových soutěžích. Tehdy se psal květen 2011 a v servisním parku byl poprvé představen kocept WRC s nálepkou "made in Wolfsburg". O dva roky později je Polo R WRC v roli favorita nejen na nejrychlejší časy na jednotlivých testech, ale také na celkové vítězství.
Volkswagen nasadil Polo R WRC do zatím 104 měřených testů ve WRC, z toho dokázal vůz hned 56 vyhrát. Pokud se bavíme o celkových výsledcích soutěží, tak mají Němci na svém kontě již 4 vítězství a další 4 podiová umístění. Tovární posádky se na šotolinovou rally připravovaly na testech na ostrově.
Cíl je pro trojici Jari-Matti Latvala, vítěz soutěže v Řecku, Sébastien Ogier, vedoucí jezdec tabulky, a Andreas Mikkelsen, vítěz 3 zkoušech ze 14 v Řecku, jasný - vítězství. "Minimálně soutěž v Řecku to dokázala, v Jarim-Mattim Latvalovi a Sébastienu Ogierovi nemáme pouze dva vítězné jezdce, ale také s Andreasem Mikkelsenem se musí počítat. Všichni tři se prezentovali skvělou rychlostí.
Volkswagen vede všechny tabulky MS. Dva naši piloti jsou na prvních dvou místech mezi jezdci. To je dostatečný impulz pro jezdce, mechaniky a inženýry, aby i na Sardinii odvedli maximum," říká šéf týmu Jost Capito. Před Itálií se odjelo 6 soutěží, po ní následuje dalších 6 rally.
"Měli bychom být znovu schopni bojovat o vítězství. Nebudeme se ale o to snažit za každou cenu, chceme získat co nejvíc bodů, abychom upevnili svoje vedoucí pozice v jednotlivých hodnoceních. Rozhodující je zde také zvolit ve správný čas udržovací tempo a občas zaútočit. To se našim třem týmům [každý jezdec más svůj] zatím velmi dobře dařilo."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?