Peugeot 208 T16, který má za sebou několik testů na šotolině, zahájil svůj vývojový program na asfaltu. Během pětidenního testování v jihofrancouzském regionu Var získal tým Peugeot Sport mnoho zkušeností a ubezpečil se o kvalitách této své nové vlajkové lodi pro rallye.
První jízdy po asfaltu
Tým Peugeot Sport, který má na starost vývoj vozu Peugeot 208 T16, strávil od 3. do 7. června pět dnů v jihofrancouzském pohoří Maures v departementu Var, aby zde poprvé vyzkoušel svůj první model splňující předpisy R5 na asfaltu.
Za volantem se střídal Ir Craig Breen a zkušený italský jezdec Paolo Andreucci. Jejich úkolem bylo ověřit základní technické specifikace vozu na asfaltu. Oba piloti okamžitě vyzdvihli výjimečnou výkonnost vozu Peugeot 208 T16 a potvrdili, že volba vozu pro závody Peugeot Sport určené pro zákazníky byla velmi dobrá.
Jízdní styl Craiga Breena a Paola Andreucciho je velmi odlišný, takže jejich slova nejen potvrzují všestrannost vozu, ale také inženýrům týmu Peugeot Sport přinášejí velké množství různých dat a informací
Příští etapa: Ypres
Po úspěšné práci odvedené během těchto prvních testovacích jízd se Peugeot 208 T16 postaví na začátku června jako předjezdec na start své první rallye v Ypres, kde se pojede další kolo mistrovství Evropy FIA v rallye. Brit Kris Meeke se spolujezdcem Chrisem Pattersonem budou jako první řídit Peugeot 208 T16 v závodních podmínkách.
„Nic se nevyrovná skutečnému závodu, ale cílem naší účasti v Ypres Rally je především pokračovat ve vývojovém programu a posbírat další data užitečná pro specifikaci konečné verze vozu 208 T16, která má být homologována na konci roku,“ vysvětlil ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin.
„Na základě zpětné vazby od Craiga Breena a Paola Andreucciho hodláme udělat několik úprav, které musí Kris Meeke a naše technické týmy v Ypres ověřit. Cílem pochopitelně bude nashromáždit co nejvíc kilometrů v reálných závodních podmínkách. Promotér ERC i pořadatelé Rally Ypres nám poskytli skvělou příležitost. Peugeot 208 T16 se zde poprvé veřejně představí ve svém oblíbeném prostředí. Stejně jako naši soupeři jsme se museli seznámit s novými předpisy R5 a stáli jsme se před čistým listem papíru. Předpisy odpovídají potřebám pilotů a týmů, výsledkem je výkonnější a úspornější vůz než S2000, zároveň je také levnější a má nižší provozní náklady.“
Dalším bezpochyby významným místem ve slibné rodící se kariéře vozu Peugeot 208 T16 je tedy belgické město Ypres a rallye, která se zde pojede v termínu 27. – 29. června 2013.
Alexis Avril, Development Manager vozu 208 T16: „Bylo velmi důležité, že jsme mohli pracovat s piloty s velmi odlišným stylem řízení a na silnicích, které před ně stavěly různé úkoly. Věnovali jsme se především odpružení, brzdám a nastavení diferenciálů, což jsou všechno prvky, které vyžadují specifické seřízení pro jízdu na asfaltu. Vyzkoušeli jsme různé díly a možnosti nastavení. Nečekala nás žádná velká překvapení, spíš naopak. Existují věci, kterým se musíme v příštích týdnech věnovat, ale celkově byli piloti s hlavním nastavením tohoto vozu na asfaltu spokojení.“
Craig Breen: „Bylo moc zajímavé být prvním, kdo bude Peugeot T16 na asfaltu řídit. Auto je určitě výkonné a konkurenceschopné. Já osobně se musím naučit používat turbo, které představuje v porovnání s 207 S2000 velkou změnu, především na asfaltu. U tohoto auta je všechno nové, a čím víc s ním pracujeme, tím víc si uvědomujeme jeho velký potenciál.“
Paolo Andreucci: „Peugeot 208 T16 jsem řídil poprvé a musím říct, že se za jeho volantem cítím skvěle. Základ je vynikající. Když dojde k nějaké změně v nastavení, hned je to cítit. Má to okamžitý očekávaný účinek, což svědčí o kvalitě podvozku. Testovací etapy byly obtížné, především pro tlumiče, ale rychle se nám podařilo najít správné nastavení. Po testech se už nemůžu dočkat, až budu tohle auto řídit ve skutečném závodě!“
Video z asfaltového testu Peugeotu 208 T16 naleznete zde.
Video z šotolinového testu:
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.