Jezdec Fordu by zcela jistě měl na to, získat podium. Jenže jeho cestu za skvělým výsledkem zastavil ostrý kámen. Rus to však přechází s nonšalancí - i tak je optimistou.
Zkraje soutěže v Řecku to vypadalo, že zažijeme velké překvapení na samotném čele soutěže. Na prvních třech rychlostních zkouškách soutěže zajel totiž tři nejrychlejší časy Evgeny Novikov. Na čele si vybudoval vedení o více jak půl minuty. Jenže nakonec z toho bylo v Řecku jen 9. místo.
Série nejrychlejších časů byla ale v sobotu ráno nahle zastavena. Novikov přiznává, že jednu ze zatáček RZ4 v dopolední sekci špatně odhadl, což vedlo k poničení auta: "Pravým zadním kolem jsme trefili ostrý kámen. Poničili jsme při tom brzdový kotouč a také zavěšení." I přes poškození se podařilo 22 letému jezdci dostat poškozený vůz zpět do servisu k mechanikům M-Sportu. Přesto, že mechanici odvedli skvělou práci, když dali jeho vůz dohromady, naděje na dobrý výsledek se rozplynuly v prachu šotoliny.
Když bylo auto v pořádku, dokázal zajíždět i nadále v sobotu odpoledne se svojí rakouskou spolujezdkyni Minor časy na špici - získal tři nejrychlejší časy. V neděli na Power Stage zajel 2. nejrychlejší čas. Na sedmé zkoušce ale roztočil auto do hodin.
"Tuto rally již znám docela dobře, startoval jsem zde popáté. Snad mi to pomohlo k těm časům. Celkově jsme ukázali dobré tempo. Ale ve druhé etapě jsme ztratili všechny naděje na dobrý výsledek. Vše fungovalo skvěle, v autě jsem se cítil dobře a měl jsem dobrý rytmus. Byli jsme schopni zajíždět skvělé časy bez toho, abychom jeli na limitu," lituje promarněné šance pilot.
I přesto se snaží jezdec Fiesty RS WRC najít pozitiva na řeckém vystoupení: "Výkon mi dává naději. Není to jen výsledek, který jsme v Řecku zaznamenali. Během víkendu jsme dokázali i další věci. Jeli jsme stejné tempo jako špička soutěže a na Sardinii snad přijde další zlepšení."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?