Jezdec Fordu by zcela jistě měl na to, získat podium. Jenže jeho cestu za skvělým výsledkem zastavil ostrý kámen. Rus to však přechází s nonšalancí - i tak je optimistou.
Zkraje soutěže v Řecku to vypadalo, že zažijeme velké překvapení na samotném čele soutěže. Na prvních třech rychlostních zkouškách soutěže zajel totiž tři nejrychlejší časy Evgeny Novikov. Na čele si vybudoval vedení o více jak půl minuty. Jenže nakonec z toho bylo v Řecku jen 9. místo.
Série nejrychlejších časů byla ale v sobotu ráno nahle zastavena. Novikov přiznává, že jednu ze zatáček RZ4 v dopolední sekci špatně odhadl, což vedlo k poničení auta: "Pravým zadním kolem jsme trefili ostrý kámen. Poničili jsme při tom brzdový kotouč a také zavěšení." I přes poškození se podařilo 22 letému jezdci dostat poškozený vůz zpět do servisu k mechanikům M-Sportu. Přesto, že mechanici odvedli skvělou práci, když dali jeho vůz dohromady, naděje na dobrý výsledek se rozplynuly v prachu šotoliny.
Když bylo auto v pořádku, dokázal zajíždět i nadále v sobotu odpoledne se svojí rakouskou spolujezdkyni Minor časy na špici - získal tři nejrychlejší časy. V neděli na Power Stage zajel 2. nejrychlejší čas. Na sedmé zkoušce ale roztočil auto do hodin.
"Tuto rally již znám docela dobře, startoval jsem zde popáté. Snad mi to pomohlo k těm časům. Celkově jsme ukázali dobré tempo. Ale ve druhé etapě jsme ztratili všechny naděje na dobrý výsledek. Vše fungovalo skvěle, v autě jsem se cítil dobře a měl jsem dobrý rytmus. Byli jsme schopni zajíždět skvělé časy bez toho, abychom jeli na limitu," lituje promarněné šance pilot.
I přesto se snaží jezdec Fiesty RS WRC najít pozitiva na řeckém vystoupení: "Výkon mi dává naději. Není to jen výsledek, který jsme v Řecku zaznamenali. Během víkendu jsme dokázali i další věci. Jeli jsme stejné tempo jako špička soutěže a na Sardinii snad přijde další zlepšení."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?