Jari-Matti Latvala v článku popisuje, proč si osobně cenní vítězství v Řecku asi nejvíc ze všech svých úspěchů.
Vítězství pro Jariho-Mattiho Latvalu minulý týden v Řecku bylo hned z několika pohledů výjimečné. Nebylo to jenom první vítězství Fina v této sezoně a první vítězství za volantem Pola R WRC, v Řecku totiž přesně před 10 lety také poprvé startoval s vozem WRC. Tehdy 18 letý hoch startoval za volantem Fordu Focus RS WRC. Soutěž dokončil na 10. příčce. Bylo to jeho teprve druhé vystoupení s vozem WRC, debut si odbyl ve Walesu 2002 (s privátním Mitsubishi Lancer).
"Byl jsem tehdy hodně rozrušený. Už v shakedownu jsem nastoupil proti jezdcům jako Petter Solberg, Tommi Mäkinen nebo Colin McRae. Samotná rally pro mě začala za těžkých podmínek. Bylo neskutečné horko a já jsem ještě nebyl připraven na takové zatížení.
Měl jsem sice zapálení závodního jezdce, ale neměl jsem ponětí, jak si nastavit auto. Celou dobu jsem jel typickým skandinávským stylem - driftem. Po prvním dni jsem byl tak unavený, že bych druhý den nejraději v autě prospal," vzpomíná Jari-Matti Latvala.
V dobách Fordu se Jari-Matti sice dostal na podium, ale na vítězství nedosáhl
I přesto se povedlo mladíkovi Focus RS WRC dovést až do cíle. "Myslím, že to byla třetí rychlostní zkouška, kde jsem zaznamenal devátý nejrychlejší čas. Didiera Auriola jsem porazil o vteřinu. To byla pro mě jako mladíka asi největší věc. Momentálně už sice nepatřím do nejmladší generace jezdců ve WRC, ale je vzdy hezké se ohlédnout za svým prvním startem s WRC."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?