Jari-Matti Latvala považuje vítězství v Řecku za velmi speciální, proč?

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 7. června 2013 10:03
Sdílej:

Jari-Matti Latvala v článku popisuje, proč si osobně cenní vítězství v Řecku asi nejvíc ze všech svých úspěchů.

Vítězství pro Jariho-Mattiho Latvalu minulý týden v Řecku bylo hned z několika pohledů výjimečné. Nebylo to jenom první vítězství Fina v této sezoně a první vítězství za volantem Pola R WRC, v Řecku totiž přesně před 10 lety také poprvé startoval s vozem WRC. Tehdy 18 letý hoch startoval za volantem Fordu Focus RS WRC. Soutěž dokončil na 10. příčce. Bylo to jeho teprve druhé vystoupení s vozem WRC, debut si odbyl ve Walesu 2002 (s privátním Mitsubishi Lancer). 

"Byl jsem tehdy hodně rozrušený. Už v shakedownu jsem nastoupil proti jezdcům jako Petter Solberg, Tommi Mäkinen nebo Colin McRae. Samotná rally pro mě začala za těžkých podmínek. Bylo neskutečné horko a já jsem ještě nebyl připraven na takové zatížení.

Měl jsem sice zapálení závodního jezdce, ale neměl jsem ponětí, jak si nastavit auto. Celou dobu jsem jel typickým skandinávským stylem - driftem. Po prvním dni jsem byl tak unavený, že bych druhý den nejraději v autě prospal," vzpomíná Jari-Matti Latvala.

V dobách Fordu se Jari-Matti sice dostal na podium, ale na vítězství nedosáhl

I přesto se povedlo mladíkovi Focus RS WRC dovést až do cíle. "Myslím, že to byla třetí rychlostní zkouška, kde jsem zaznamenal devátý nejrychlejší čas. Didiera Auriola jsem porazil o vteřinu. To byla pro mě jako mladíka asi největší věc. Momentálně už sice nepatřím do nejmladší generace jezdců ve WRC, ale je vzdy hezké se ohlédnout za svým prvním startem s WRC."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.