Jari-Matti Latvala v článku popisuje, proč si osobně cenní vítězství v Řecku asi nejvíc ze všech svých úspěchů.
Vítězství pro Jariho-Mattiho Latvalu minulý týden v Řecku bylo hned z několika pohledů výjimečné. Nebylo to jenom první vítězství Fina v této sezoně a první vítězství za volantem Pola R WRC, v Řecku totiž přesně před 10 lety také poprvé startoval s vozem WRC. Tehdy 18 letý hoch startoval za volantem Fordu Focus RS WRC. Soutěž dokončil na 10. příčce. Bylo to jeho teprve druhé vystoupení s vozem WRC, debut si odbyl ve Walesu 2002 (s privátním Mitsubishi Lancer).
"Byl jsem tehdy hodně rozrušený. Už v shakedownu jsem nastoupil proti jezdcům jako Petter Solberg, Tommi Mäkinen nebo Colin McRae. Samotná rally pro mě začala za těžkých podmínek. Bylo neskutečné horko a já jsem ještě nebyl připraven na takové zatížení.
Měl jsem sice zapálení závodního jezdce, ale neměl jsem ponětí, jak si nastavit auto. Celou dobu jsem jel typickým skandinávským stylem - driftem. Po prvním dni jsem byl tak unavený, že bych druhý den nejraději v autě prospal," vzpomíná Jari-Matti Latvala.
V dobách Fordu se Jari-Matti sice dostal na podium, ale na vítězství nedosáhl
I přesto se povedlo mladíkovi Focus RS WRC dovést až do cíle. "Myslím, že to byla třetí rychlostní zkouška, kde jsem zaznamenal devátý nejrychlejší čas. Didiera Auriola jsem porazil o vteřinu. To byla pro mě jako mladíka asi největší věc. Momentálně už sice nepatřím do nejmladší generace jezdců ve WRC, ale je vzdy hezké se ohlédnout za svým prvním startem s WRC."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?