Jari-Matti Latvala považuje vítězství v Řecku za velmi speciální, proč?

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 7. června 2013 10:03
Sdílej:

Jari-Matti Latvala v článku popisuje, proč si osobně cenní vítězství v Řecku asi nejvíc ze všech svých úspěchů.

Vítězství pro Jariho-Mattiho Latvalu minulý týden v Řecku bylo hned z několika pohledů výjimečné. Nebylo to jenom první vítězství Fina v této sezoně a první vítězství za volantem Pola R WRC, v Řecku totiž přesně před 10 lety také poprvé startoval s vozem WRC. Tehdy 18 letý hoch startoval za volantem Fordu Focus RS WRC. Soutěž dokončil na 10. příčce. Bylo to jeho teprve druhé vystoupení s vozem WRC, debut si odbyl ve Walesu 2002 (s privátním Mitsubishi Lancer). 

"Byl jsem tehdy hodně rozrušený. Už v shakedownu jsem nastoupil proti jezdcům jako Petter Solberg, Tommi Mäkinen nebo Colin McRae. Samotná rally pro mě začala za těžkých podmínek. Bylo neskutečné horko a já jsem ještě nebyl připraven na takové zatížení.

Měl jsem sice zapálení závodního jezdce, ale neměl jsem ponětí, jak si nastavit auto. Celou dobu jsem jel typickým skandinávským stylem - driftem. Po prvním dni jsem byl tak unavený, že bych druhý den nejraději v autě prospal," vzpomíná Jari-Matti Latvala.

V dobách Fordu se Jari-Matti sice dostal na podium, ale na vítězství nedosáhl

I přesto se povedlo mladíkovi Focus RS WRC dovést až do cíle. "Myslím, že to byla třetí rychlostní zkouška, kde jsem zaznamenal devátý nejrychlejší čas. Didiera Auriola jsem porazil o vteřinu. To byla pro mě jako mladíka asi největší věc. Momentálně už sice nepatřím do nejmladší generace jezdců ve WRC, ale je vzdy hezké se ohlédnout za svým prvním startem s WRC."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?