Promotér WRC: Rally je jedinečná, v budoucnu může závod přitáhnout 100 milionů lidí

Prokop, Martin - Ernst, Michal
Prokop, Martin - Ernst, Michal, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. června 2013 00:01
Sdílej:

MS v rally by mělo trochu změnit svoji mediální strategii, aby zaujalo i širší diváckou kulisu. FIA a oficiální promotér si lámou hlavu už delší dobu nad tím, jak se s tímto popasovat, aniž by změnili ducha sportu.

"V soutěži s ostatními mediálními akcemi musíte nabídnout něco neobyčejného. Jinak se vám nepodaří dostat do dobrého vysílacího času v televizích," říká Oliver Ciesla, který je společně s Jonem Siebelem obchodním ředitelem společnosti WRC Promoter GmbH, která vznilka spojením Red Bull Media House a Sportsman Media Group a která je již nějakou dobu odpovědná za propagaci WRC. Společně s FIA by chtěli zařídit, aby měla rally větší akční radius. "Její obsah musí být atraktivní, vzrušující a zábavný. Rallysport to vše nabízí. Je to těžký a náročný sport." 

"Má fantastické jezdce a produkuje skvělé obrázky, které byste nenašli v žádném jiném sportu na světě. Je jedinečná! My teď musíme ten sport zorganizovat tak, aby z těchto věcí mohla těžit media a to je přesně to, co teď děláme." Spousta fanoušků rally však bere navrhované změny se smíšenými pocity a obávají se, že se pomalu vytrácí duch tohoto sportu jen proto, aby se více dostal do televize.

"Nemáme v úmyslu měnit pravidla a tradice rallysportu. Úkolů je mnohem více, využít předností a snažit se je dostat do nových medií. Pokud bychom to ale vše nechali jako doposud, tak se o to nebude nikdo zajímat. Tradiční hodnoty by neměly mít cenu, kterou bychom chtěli v mediích za dostání většího prostoru platit. Zároveň ale tradiční hodnoty bez nějaké pozornosti v mediích nepřežijí," pokračuje Ciesla. 

Rally je jedinečná i například soutěžemi na sněhu, jde o to ji ale dostat více do televize

Nalákat televizní diváky by měla především Power Stage, jenž by dle jednoho z návrhů zároveň měla rozhodovat, jestli jezdec celou soutěž vyhraje nebo ne. "Pokud chceme zavést živé přenosy, tak to musí časově pro televizi sedět. Hledaná zkouška musí být tou správnou. Musí mít zajímavé a atraktivní prostředí s pokud možno co nejvíce diváky kolem trati. A samozřejmě musí být sportovně napínavá! Pokud půjdeme naživo do televize, tak musí mít jezdci možnost bojovat o vítězství a nebo o prohru a celé to musí končit vyhlášením vítězů. Musíme tedy zohlednit spoustu věcí."

Cíl jejich práce je tedy jasný. Už během následujících tří let by se měl akční radius rally drasticky zvětšit. "Do konce roku 2016 bychom chtěli počet lidí sledujících rally přes televizi, internet a mobilní zařízení zdvojnásobit. Jsme optimističtí ohledně šancí na to, že v budoucnu může závod MS přitáhnout na 100 milionů lidí."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?