MS v rally by mělo trochu změnit svoji mediální strategii, aby zaujalo i širší diváckou kulisu. FIA a oficiální promotér si lámou hlavu už delší dobu nad tím, jak se s tímto popasovat, aniž by změnili ducha sportu.
"V soutěži s ostatními mediálními akcemi musíte nabídnout něco neobyčejného. Jinak se vám nepodaří dostat do dobrého vysílacího času v televizích," říká Oliver Ciesla, který je společně s Jonem Siebelem obchodním ředitelem společnosti WRC Promoter GmbH, která vznilka spojením Red Bull Media House a Sportsman Media Group a která je již nějakou dobu odpovědná za propagaci WRC. Společně s FIA by chtěli zařídit, aby měla rally větší akční radius. "Její obsah musí být atraktivní, vzrušující a zábavný. Rallysport to vše nabízí. Je to těžký a náročný sport."
"Má fantastické jezdce a produkuje skvělé obrázky, které byste nenašli v žádném jiném sportu na světě. Je jedinečná! My teď musíme ten sport zorganizovat tak, aby z těchto věcí mohla těžit media a to je přesně to, co teď děláme." Spousta fanoušků rally však bere navrhované změny se smíšenými pocity a obávají se, že se pomalu vytrácí duch tohoto sportu jen proto, aby se více dostal do televize.
"Nemáme v úmyslu měnit pravidla a tradice rallysportu. Úkolů je mnohem více, využít předností a snažit se je dostat do nových medií. Pokud bychom to ale vše nechali jako doposud, tak se o to nebude nikdo zajímat. Tradiční hodnoty by neměly mít cenu, kterou bychom chtěli v mediích za dostání většího prostoru platit. Zároveň ale tradiční hodnoty bez nějaké pozornosti v mediích nepřežijí," pokračuje Ciesla.
Rally je jedinečná i například soutěžemi na sněhu, jde o to ji ale dostat více do televize
Nalákat televizní diváky by měla především Power Stage, jenž by dle jednoho z návrhů zároveň měla rozhodovat, jestli jezdec celou soutěž vyhraje nebo ne. "Pokud chceme zavést živé přenosy, tak to musí časově pro televizi sedět. Hledaná zkouška musí být tou správnou. Musí mít zajímavé a atraktivní prostředí s pokud možno co nejvíce diváky kolem trati. A samozřejmě musí být sportovně napínavá! Pokud půjdeme naživo do televize, tak musí mít jezdci možnost bojovat o vítězství a nebo o prohru a celé to musí končit vyhlášením vítězů. Musíme tedy zohlednit spoustu věcí."
Cíl jejich práce je tedy jasný. Už během následujících tří let by se měl akční radius rally drasticky zvětšit. "Do konce roku 2016 bychom chtěli počet lidí sledujících rally přes televizi, internet a mobilní zařízení zdvojnásobit. Jsme optimističtí ohledně šancí na to, že v budoucnu může závod MS přitáhnout na 100 milionů lidí."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.