Promotér WRC: Rally je jedinečná, v budoucnu může závod přitáhnout 100 milionů lidí

Prokop, Martin - Ernst, Michal
Prokop, Martin - Ernst, Michal, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. června 2013 0:01
Sdílej:

MS v rally by mělo trochu změnit svoji mediální strategii, aby zaujalo i širší diváckou kulisu. FIA a oficiální promotér si lámou hlavu už delší dobu nad tím, jak se s tímto popasovat, aniž by změnili ducha sportu.

"V soutěži s ostatními mediálními akcemi musíte nabídnout něco neobyčejného. Jinak se vám nepodaří dostat do dobrého vysílacího času v televizích," říká Oliver Ciesla, který je společně s Jonem Siebelem obchodním ředitelem společnosti WRC Promoter GmbH, která vznilka spojením Red Bull Media House a Sportsman Media Group a která je již nějakou dobu odpovědná za propagaci WRC. Společně s FIA by chtěli zařídit, aby měla rally větší akční radius. "Její obsah musí být atraktivní, vzrušující a zábavný. Rallysport to vše nabízí. Je to těžký a náročný sport." 

"Má fantastické jezdce a produkuje skvělé obrázky, které byste nenašli v žádném jiném sportu na světě. Je jedinečná! My teď musíme ten sport zorganizovat tak, aby z těchto věcí mohla těžit media a to je přesně to, co teď děláme." Spousta fanoušků rally však bere navrhované změny se smíšenými pocity a obávají se, že se pomalu vytrácí duch tohoto sportu jen proto, aby se více dostal do televize.

"Nemáme v úmyslu měnit pravidla a tradice rallysportu. Úkolů je mnohem více, využít předností a snažit se je dostat do nových medií. Pokud bychom to ale vše nechali jako doposud, tak se o to nebude nikdo zajímat. Tradiční hodnoty by neměly mít cenu, kterou bychom chtěli v mediích za dostání většího prostoru platit. Zároveň ale tradiční hodnoty bez nějaké pozornosti v mediích nepřežijí," pokračuje Ciesla. 

Rally je jedinečná i například soutěžemi na sněhu, jde o to ji ale dostat více do televize

Nalákat televizní diváky by měla především Power Stage, jenž by dle jednoho z návrhů zároveň měla rozhodovat, jestli jezdec celou soutěž vyhraje nebo ne. "Pokud chceme zavést živé přenosy, tak to musí časově pro televizi sedět. Hledaná zkouška musí být tou správnou. Musí mít zajímavé a atraktivní prostředí s pokud možno co nejvíce diváky kolem trati. A samozřejmě musí být sportovně napínavá! Pokud půjdeme naživo do televize, tak musí mít jezdci možnost bojovat o vítězství a nebo o prohru a celé to musí končit vyhlášením vítězů. Musíme tedy zohlednit spoustu věcí."

Cíl jejich práce je tedy jasný. Už během následujících tří let by se měl akční radius rally drasticky zvětšit. "Do konce roku 2016 bychom chtěli počet lidí sledujících rally přes televizi, internet a mobilní zařízení zdvojnásobit. Jsme optimističtí ohledně šancí na to, že v budoucnu může závod MS přitáhnout na 100 milionů lidí."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.