Manažér XIQIO Rally Teamu pred tretím podujatím seriálu DMAC Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska vyjadril presvedčenie, že sa jeho posádke András Hadik – Krisztián Kertész podarí dosiahnuť lepšie umiestnenie ako v minulom roku. Počas prvého súťažného dňa sa jeho prianie splnilo, v druhom ich však sklamal motor Subaru Impreza.
András Hadik s Krisztiánom Kertészom vyrazili do bojov v rámci úvodného dňa súťaže XIV. Rally Tríbeč s odhodlaním podať čo možno najlepší výkon, čo sa im hneď po štarte začalo aj dariť. Po úvodnej dvojici testov dokonca figurovali na druhom mieste absolútneho poradia, no v tretej, ktorou bol mestský okruh trochu zaváhali, čo znamenalo posun na štvrté miesto. „Tieto mestské okruhy jazdiace sa medzi obrubníkmi nemám veľmi v láske,“ vyhlásil András Hadik.
V druhej sekcii súťaže sa jeho slová presne naplnili, keď na rýchlostných skúškach mimo mesta dosiahol dva krát na tretiu priečku, čo ho samozrejme opätovne posunulo na tretie miesto celkového poradia. V meste prišlo znovu zaváhanie a siedmy čas v tomto teste znamenal zase skok smerom dolu, na piatu priečku priebežného hodnotenia.
Bolo jasné, že ak András chce počítať s dobrým výsledkom, musí v poslednej, čiže tretej sekcii zatiahnuť ešte viac. Toto sa podarilo, aj keď pred posledným testom mal András čas presne na desatinu sekundy zhodný s Igorom Drotárom, s ktorým bojoval práve o už spomínanú tretiu priečku. Počasie sa presne v tomto momente zmenilo a na trať mestského okruhu spadlo z oblakov v priebehu pár minút veľké množstvo vody. A tak sa natískalo otázka. Pomôže Andrásovi s Krisztiánom voda na trati ? Napätie v Subaru Impreza bolo stále väčšie a väčšie. Ukončil ho až prejazd časomierou, ktorá ukázala, že András bol podstatne rýchlejší ako Igor. Odmenou bolo tretie miesto absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v triede 2. „Bol to neskutočne ťažký deň. Na tratiach mimo mesta sme išli vždy hore, po mestskom okruhu dolu v priebežnom poradí. Na poslednú sekciu sme do kufra Subaru nabalili aj mokré pneumatiky, čo sa ukázalo ako správne rozhodnutie. Podarilo sa nám dojazdiť na treťom mieste absolútne, čo je pri takej konkurencii fantastické,“ povedal po dojazde do cieľa natešený András Hadik.
Radosť z tretieho miesta však vydržala iba do prvej rýchlostnej skúšky druhého súťažného dňa. Motor Subaru Impreza sa zrazu zastavil a odmietol ďalšiu poslušnosť. „Neviem, asi sa nám roztrhol piest, to však uvidíme až doma po rozobratí motora. Je to škoda, mali sme to dobre rozbehnuté,“ vysvetlil teraz poriadne smutný András Hadik.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.