XIQIO Rally Team na Rally Tríbeč vystriedal počiatočnú radosť za sklamanie

Hadik, András - Juhász, István
Hadik, András - Juhász, István, foto: Archiv RallyZone.cz
Miroslav Majláth 5. června 2013 11:28
Sdílej:

Manažér XIQIO Rally Teamu pred tretím podujatím seriálu DMAC Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska vyjadril presvedčenie, že sa jeho posádke András Hadik – Krisztián Kertész podarí dosiahnuť lepšie umiestnenie ako v minulom roku. Počas prvého súťažného dňa sa jeho prianie splnilo, v druhom ich však sklamal motor Subaru Impreza.

András Hadik s Krisztiánom Kertészom vyrazili do bojov v rámci úvodného dňa súťaže XIV. Rally Tríbeč s odhodlaním podať čo možno najlepší výkon, čo sa im hneď po štarte začalo aj dariť. Po úvodnej dvojici testov dokonca figurovali na druhom mieste absolútneho poradia, no v tretej, ktorou bol mestský okruh trochu zaváhali, čo znamenalo posun na štvrté miesto. „Tieto mestské okruhy jazdiace sa medzi obrubníkmi nemám veľmi v láske,“ vyhlásil András Hadik.

V druhej sekcii súťaže sa jeho slová presne naplnili, keď na rýchlostných skúškach mimo mesta dosiahol dva krát na tretiu priečku, čo ho samozrejme opätovne posunulo na tretie miesto celkového poradia. V meste prišlo znovu zaváhanie a siedmy čas v tomto teste znamenal zase skok smerom dolu, na piatu priečku priebežného hodnotenia.

Bolo jasné, že ak András chce počítať s dobrým výsledkom, musí v poslednej, čiže tretej sekcii zatiahnuť ešte viac. Toto sa podarilo, aj keď pred posledným testom mal András čas presne na desatinu sekundy zhodný s Igorom Drotárom, s ktorým bojoval práve o už spomínanú tretiu priečku. Počasie sa presne v tomto momente zmenilo a na trať mestského okruhu spadlo z oblakov v priebehu pár minút veľké množstvo vody. A tak sa natískalo otázka. Pomôže Andrásovi s Krisztiánom voda na trati ? Napätie v Subaru Impreza bolo stále väčšie a väčšie. Ukončil ho až prejazd časomierou, ktorá ukázala, že András bol podstatne rýchlejší ako Igor. Odmenou bolo tretie miesto absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v triede 2. „Bol to neskutočne ťažký deň. Na tratiach mimo mesta sme išli vždy hore, po mestskom okruhu dolu v priebežnom poradí. Na poslednú sekciu sme do kufra Subaru nabalili aj mokré pneumatiky, čo sa ukázalo ako správne rozhodnutie. Podarilo sa nám dojazdiť na treťom mieste absolútne, čo je pri takej konkurencii fantastické,“ povedal po dojazde do cieľa natešený András Hadik.

Radosť z tretieho miesta však vydržala iba do prvej rýchlostnej skúšky druhého súťažného dňa. Motor Subaru Impreza sa zrazu zastavil a odmietol ďalšiu poslušnosť. „Neviem, asi sa nám roztrhol piest, to však uvidíme až doma po rozobratí motora. Je to škoda, mali sme to dobre rozbehnuté,“ vysvetlil teraz poriadne smutný András Hadik.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.