XIQIO Rally Team na Rally Tríbeč vystriedal počiatočnú radosť za sklamanie

Hadik, András - Juhász, István
Hadik, András - Juhász, István, foto: Archiv RallyZone.cz
Miroslav Majláth 5. června 2013 11:28
Sdílej:

Manažér XIQIO Rally Teamu pred tretím podujatím seriálu DMAC Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska vyjadril presvedčenie, že sa jeho posádke András Hadik – Krisztián Kertész podarí dosiahnuť lepšie umiestnenie ako v minulom roku. Počas prvého súťažného dňa sa jeho prianie splnilo, v druhom ich však sklamal motor Subaru Impreza.

András Hadik s Krisztiánom Kertészom vyrazili do bojov v rámci úvodného dňa súťaže XIV. Rally Tríbeč s odhodlaním podať čo možno najlepší výkon, čo sa im hneď po štarte začalo aj dariť. Po úvodnej dvojici testov dokonca figurovali na druhom mieste absolútneho poradia, no v tretej, ktorou bol mestský okruh trochu zaváhali, čo znamenalo posun na štvrté miesto. „Tieto mestské okruhy jazdiace sa medzi obrubníkmi nemám veľmi v láske,“ vyhlásil András Hadik.

V druhej sekcii súťaže sa jeho slová presne naplnili, keď na rýchlostných skúškach mimo mesta dosiahol dva krát na tretiu priečku, čo ho samozrejme opätovne posunulo na tretie miesto celkového poradia. V meste prišlo znovu zaváhanie a siedmy čas v tomto teste znamenal zase skok smerom dolu, na piatu priečku priebežného hodnotenia.

Bolo jasné, že ak András chce počítať s dobrým výsledkom, musí v poslednej, čiže tretej sekcii zatiahnuť ešte viac. Toto sa podarilo, aj keď pred posledným testom mal András čas presne na desatinu sekundy zhodný s Igorom Drotárom, s ktorým bojoval práve o už spomínanú tretiu priečku. Počasie sa presne v tomto momente zmenilo a na trať mestského okruhu spadlo z oblakov v priebehu pár minút veľké množstvo vody. A tak sa natískalo otázka. Pomôže Andrásovi s Krisztiánom voda na trati ? Napätie v Subaru Impreza bolo stále väčšie a väčšie. Ukončil ho až prejazd časomierou, ktorá ukázala, že András bol podstatne rýchlejší ako Igor. Odmenou bolo tretie miesto absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v triede 2. „Bol to neskutočne ťažký deň. Na tratiach mimo mesta sme išli vždy hore, po mestskom okruhu dolu v priebežnom poradí. Na poslednú sekciu sme do kufra Subaru nabalili aj mokré pneumatiky, čo sa ukázalo ako správne rozhodnutie. Podarilo sa nám dojazdiť na treťom mieste absolútne, čo je pri takej konkurencii fantastické,“ povedal po dojazde do cieľa natešený András Hadik.

Radosť z tretieho miesta však vydržala iba do prvej rýchlostnej skúšky druhého súťažného dňa. Motor Subaru Impreza sa zrazu zastavil a odmietol ďalšiu poslušnosť. „Neviem, asi sa nám roztrhol piest, to však uvidíme až doma po rozobratí motora. Je to škoda, mali sme to dobre rozbehnuté,“ vysvetlil teraz poriadne smutný András Hadik.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?