Manažér XIQIO Rally Teamu pred tretím podujatím seriálu DMAC Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska vyjadril presvedčenie, že sa jeho posádke András Hadik – Krisztián Kertész podarí dosiahnuť lepšie umiestnenie ako v minulom roku. Počas prvého súťažného dňa sa jeho prianie splnilo, v druhom ich však sklamal motor Subaru Impreza.
András Hadik s Krisztiánom Kertészom vyrazili do bojov v rámci úvodného dňa súťaže XIV. Rally Tríbeč s odhodlaním podať čo možno najlepší výkon, čo sa im hneď po štarte začalo aj dariť. Po úvodnej dvojici testov dokonca figurovali na druhom mieste absolútneho poradia, no v tretej, ktorou bol mestský okruh trochu zaváhali, čo znamenalo posun na štvrté miesto. „Tieto mestské okruhy jazdiace sa medzi obrubníkmi nemám veľmi v láske,“ vyhlásil András Hadik.
V druhej sekcii súťaže sa jeho slová presne naplnili, keď na rýchlostných skúškach mimo mesta dosiahol dva krát na tretiu priečku, čo ho samozrejme opätovne posunulo na tretie miesto celkového poradia. V meste prišlo znovu zaváhanie a siedmy čas v tomto teste znamenal zase skok smerom dolu, na piatu priečku priebežného hodnotenia.
Bolo jasné, že ak András chce počítať s dobrým výsledkom, musí v poslednej, čiže tretej sekcii zatiahnuť ešte viac. Toto sa podarilo, aj keď pred posledným testom mal András čas presne na desatinu sekundy zhodný s Igorom Drotárom, s ktorým bojoval práve o už spomínanú tretiu priečku. Počasie sa presne v tomto momente zmenilo a na trať mestského okruhu spadlo z oblakov v priebehu pár minút veľké množstvo vody. A tak sa natískalo otázka. Pomôže Andrásovi s Krisztiánom voda na trati ? Napätie v Subaru Impreza bolo stále väčšie a väčšie. Ukončil ho až prejazd časomierou, ktorá ukázala, že András bol podstatne rýchlejší ako Igor. Odmenou bolo tretie miesto absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v triede 2. „Bol to neskutočne ťažký deň. Na tratiach mimo mesta sme išli vždy hore, po mestskom okruhu dolu v priebežnom poradí. Na poslednú sekciu sme do kufra Subaru nabalili aj mokré pneumatiky, čo sa ukázalo ako správne rozhodnutie. Podarilo sa nám dojazdiť na treťom mieste absolútne, čo je pri takej konkurencii fantastické,“ povedal po dojazde do cieľa natešený András Hadik.
Radosť z tretieho miesta však vydržala iba do prvej rýchlostnej skúšky druhého súťažného dňa. Motor Subaru Impreza sa zrazu zastavil a odmietol ďalšiu poslušnosť. „Neviem, asi sa nám roztrhol piest, to však uvidíme až doma po rozobratí motora. Je to škoda, mali sme to dobre rozbehnuté,“ vysvetlil teraz poriadne smutný András Hadik.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?