Manažér XIQIO Rally Teamu pred tretím podujatím seriálu DMAC Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska vyjadril presvedčenie, že sa jeho posádke András Hadik – Krisztián Kertész podarí dosiahnuť lepšie umiestnenie ako v minulom roku. Počas prvého súťažného dňa sa jeho prianie splnilo, v druhom ich však sklamal motor Subaru Impreza.
András Hadik s Krisztiánom Kertészom vyrazili do bojov v rámci úvodného dňa súťaže XIV. Rally Tríbeč s odhodlaním podať čo možno najlepší výkon, čo sa im hneď po štarte začalo aj dariť. Po úvodnej dvojici testov dokonca figurovali na druhom mieste absolútneho poradia, no v tretej, ktorou bol mestský okruh trochu zaváhali, čo znamenalo posun na štvrté miesto. „Tieto mestské okruhy jazdiace sa medzi obrubníkmi nemám veľmi v láske,“ vyhlásil András Hadik.
V druhej sekcii súťaže sa jeho slová presne naplnili, keď na rýchlostných skúškach mimo mesta dosiahol dva krát na tretiu priečku, čo ho samozrejme opätovne posunulo na tretie miesto celkového poradia. V meste prišlo znovu zaváhanie a siedmy čas v tomto teste znamenal zase skok smerom dolu, na piatu priečku priebežného hodnotenia.
Bolo jasné, že ak András chce počítať s dobrým výsledkom, musí v poslednej, čiže tretej sekcii zatiahnuť ešte viac. Toto sa podarilo, aj keď pred posledným testom mal András čas presne na desatinu sekundy zhodný s Igorom Drotárom, s ktorým bojoval práve o už spomínanú tretiu priečku. Počasie sa presne v tomto momente zmenilo a na trať mestského okruhu spadlo z oblakov v priebehu pár minút veľké množstvo vody. A tak sa natískalo otázka. Pomôže Andrásovi s Krisztiánom voda na trati ? Napätie v Subaru Impreza bolo stále väčšie a väčšie. Ukončil ho až prejazd časomierou, ktorá ukázala, že András bol podstatne rýchlejší ako Igor. Odmenou bolo tretie miesto absolútneho poradia, ale aj víťazstvo v triede 2. „Bol to neskutočne ťažký deň. Na tratiach mimo mesta sme išli vždy hore, po mestskom okruhu dolu v priebežnom poradí. Na poslednú sekciu sme do kufra Subaru nabalili aj mokré pneumatiky, čo sa ukázalo ako správne rozhodnutie. Podarilo sa nám dojazdiť na treťom mieste absolútne, čo je pri takej konkurencii fantastické,“ povedal po dojazde do cieľa natešený András Hadik.
Radosť z tretieho miesta však vydržala iba do prvej rýchlostnej skúšky druhého súťažného dňa. Motor Subaru Impreza sa zrazu zastavil a odmietol ďalšiu poslušnosť. „Neviem, asi sa nám roztrhol piest, to však uvidíme až doma po rozobratí motora. Je to škoda, mali sme to dobre rozbehnuté,“ vysvetlil teraz poriadne smutný András Hadik.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.