Po celkovom víťazstve na Rally Prešov pridáva po uplynulom víkende slovenský RUFA Šport Team na svoje konto aj absolútne víťazstvo na XIV. Rally Tríbeč v Topoľčanoch.
O tento úspech sa postarala posádka v zložení Grzegorz Grzyb – Robert Hundla, ktorí sa na štart tohtoročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch postavili s vozidlom Ford Focus WRC. Vedenie v rámci súťaže prevzali už od prvej rýchlostnej skúšky, pričom im vydržalo až do cieľa. „Som veľmi spokojný že sa nám podarilo vyhrať Rally Tríbeč. Od začiatku sme si povedali, že treba poriadne zatiahnuť, čo sa nám aj podarilo. Navyše sa nám v priebehu prvého súťažného dňa podarilo vyvarovať chýb a odmenou pre nás bol takmer pol minútový náskok. V nedeľu to však už nebolo také jednoznačné, auto nám dobre neštartovalo, ale snažili sme sa držať náskok. Pred posledným testom sme mali navrch osemnásť sekúnd, čo bolo dosť, začalo však poriadne pršať a nemali sme zo sebou správne pneumatiky, čo nám narobilo na trati dosť problémov, keďže auto bolo v podstate neovládateľné. Ustáli sme to však a víťazstvo je naše, čo ma veľmi teší, navyše sme stále v priebežnom vedení šampionátu na prvom mieste,“ vysvetlil po dojazde do cieľa šťastný Grzegorz Grzyb.
Po tomto výkone bol spokojný aj manažér RUFA Šport, Ľubomír Kleman: „Do Topoľčian sme išli s cieľom bojovať o celkové víťazstvo, čo sa aj podarilo. Ďakujem nielen posádke za perfektne odvedenú robotu, ale aj tímu Friul Motors za prípravu Fordu Focus WRC a samozrejme všetkým partnerom za podporu. Súťaž bola zorganizovaná výborne, celá prebehla korektne, rýchlostné skúšky však boli až nadmieru rýchle, čo bolo dosť nebezpečné. Mám radšej súťaže ktoré sú viac technické, kde nerozhoduje sila motoru, ale jazdecké schopnosti, veď rally nie je o maximálnej rýchlosti, ale hlavne o zručnosti jazdcov. Tohtoročná slovenská rally sezóna je napriek tomu, že sme už v jej polovičke, veľmi vyrovnaná a bojovať sa bude až do samého konca, na čo sa veľmi tešíme. Bude to ešte veľmi zaujímavý a vyrovnaný boj. Ešte raz všetkým ďakujem, vidíme sa na Rally Tatry v Poprade.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?