Po celkovom víťazstve na Rally Prešov pridáva po uplynulom víkende slovenský RUFA Šport Team na svoje konto aj absolútne víťazstvo na XIV. Rally Tríbeč v Topoľčanoch.
O tento úspech sa postarala posádka v zložení Grzegorz Grzyb – Robert Hundla, ktorí sa na štart tohtoročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch postavili s vozidlom Ford Focus WRC. Vedenie v rámci súťaže prevzali už od prvej rýchlostnej skúšky, pričom im vydržalo až do cieľa. „Som veľmi spokojný že sa nám podarilo vyhrať Rally Tríbeč. Od začiatku sme si povedali, že treba poriadne zatiahnuť, čo sa nám aj podarilo. Navyše sa nám v priebehu prvého súťažného dňa podarilo vyvarovať chýb a odmenou pre nás bol takmer pol minútový náskok. V nedeľu to však už nebolo také jednoznačné, auto nám dobre neštartovalo, ale snažili sme sa držať náskok. Pred posledným testom sme mali navrch osemnásť sekúnd, čo bolo dosť, začalo však poriadne pršať a nemali sme zo sebou správne pneumatiky, čo nám narobilo na trati dosť problémov, keďže auto bolo v podstate neovládateľné. Ustáli sme to však a víťazstvo je naše, čo ma veľmi teší, navyše sme stále v priebežnom vedení šampionátu na prvom mieste,“ vysvetlil po dojazde do cieľa šťastný Grzegorz Grzyb.
Po tomto výkone bol spokojný aj manažér RUFA Šport, Ľubomír Kleman: „Do Topoľčian sme išli s cieľom bojovať o celkové víťazstvo, čo sa aj podarilo. Ďakujem nielen posádke za perfektne odvedenú robotu, ale aj tímu Friul Motors za prípravu Fordu Focus WRC a samozrejme všetkým partnerom za podporu. Súťaž bola zorganizovaná výborne, celá prebehla korektne, rýchlostné skúšky však boli až nadmieru rýchle, čo bolo dosť nebezpečné. Mám radšej súťaže ktoré sú viac technické, kde nerozhoduje sila motoru, ale jazdecké schopnosti, veď rally nie je o maximálnej rýchlosti, ale hlavne o zručnosti jazdcov. Tohtoročná slovenská rally sezóna je napriek tomu, že sme už v jej polovičke, veľmi vyrovnaná a bojovať sa bude až do samého konca, na čo sa veľmi tešíme. Bude to ešte veľmi zaujímavý a vyrovnaný boj. Ešte raz všetkým ďakujem, vidíme sa na Rally Tatry v Poprade.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.