Po celkovom víťazstve na Rally Prešov pridáva po uplynulom víkende slovenský RUFA Šport Team na svoje konto aj absolútne víťazstvo na XIV. Rally Tríbeč v Topoľčanoch.
O tento úspech sa postarala posádka v zložení Grzegorz Grzyb – Robert Hundla, ktorí sa na štart tohtoročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch postavili s vozidlom Ford Focus WRC. Vedenie v rámci súťaže prevzali už od prvej rýchlostnej skúšky, pričom im vydržalo až do cieľa. „Som veľmi spokojný že sa nám podarilo vyhrať Rally Tríbeč. Od začiatku sme si povedali, že treba poriadne zatiahnuť, čo sa nám aj podarilo. Navyše sa nám v priebehu prvého súťažného dňa podarilo vyvarovať chýb a odmenou pre nás bol takmer pol minútový náskok. V nedeľu to však už nebolo také jednoznačné, auto nám dobre neštartovalo, ale snažili sme sa držať náskok. Pred posledným testom sme mali navrch osemnásť sekúnd, čo bolo dosť, začalo však poriadne pršať a nemali sme zo sebou správne pneumatiky, čo nám narobilo na trati dosť problémov, keďže auto bolo v podstate neovládateľné. Ustáli sme to však a víťazstvo je naše, čo ma veľmi teší, navyše sme stále v priebežnom vedení šampionátu na prvom mieste,“ vysvetlil po dojazde do cieľa šťastný Grzegorz Grzyb.
Po tomto výkone bol spokojný aj manažér RUFA Šport, Ľubomír Kleman: „Do Topoľčian sme išli s cieľom bojovať o celkové víťazstvo, čo sa aj podarilo. Ďakujem nielen posádke za perfektne odvedenú robotu, ale aj tímu Friul Motors za prípravu Fordu Focus WRC a samozrejme všetkým partnerom za podporu. Súťaž bola zorganizovaná výborne, celá prebehla korektne, rýchlostné skúšky však boli až nadmieru rýchle, čo bolo dosť nebezpečné. Mám radšej súťaže ktoré sú viac technické, kde nerozhoduje sila motoru, ale jazdecké schopnosti, veď rally nie je o maximálnej rýchlosti, ale hlavne o zručnosti jazdcov. Tohtoročná slovenská rally sezóna je napriek tomu, že sme už v jej polovičke, veľmi vyrovnaná a bojovať sa bude až do samého konca, na čo sa veľmi tešíme. Bude to ešte veľmi zaujímavý a vyrovnaný boj. Ešte raz všetkým ďakujem, vidíme sa na Rally Tatry v Poprade.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.