Po celkovom víťazstve na Rally Prešov pridáva po uplynulom víkende slovenský RUFA Šport Team na svoje konto aj absolútne víťazstvo na XIV. Rally Tríbeč v Topoľčanoch.
O tento úspech sa postarala posádka v zložení Grzegorz Grzyb – Robert Hundla, ktorí sa na štart tohtoročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch postavili s vozidlom Ford Focus WRC. Vedenie v rámci súťaže prevzali už od prvej rýchlostnej skúšky, pričom im vydržalo až do cieľa. „Som veľmi spokojný že sa nám podarilo vyhrať Rally Tríbeč. Od začiatku sme si povedali, že treba poriadne zatiahnuť, čo sa nám aj podarilo. Navyše sa nám v priebehu prvého súťažného dňa podarilo vyvarovať chýb a odmenou pre nás bol takmer pol minútový náskok. V nedeľu to však už nebolo také jednoznačné, auto nám dobre neštartovalo, ale snažili sme sa držať náskok. Pred posledným testom sme mali navrch osemnásť sekúnd, čo bolo dosť, začalo však poriadne pršať a nemali sme zo sebou správne pneumatiky, čo nám narobilo na trati dosť problémov, keďže auto bolo v podstate neovládateľné. Ustáli sme to však a víťazstvo je naše, čo ma veľmi teší, navyše sme stále v priebežnom vedení šampionátu na prvom mieste,“ vysvetlil po dojazde do cieľa šťastný Grzegorz Grzyb.
Po tomto výkone bol spokojný aj manažér RUFA Šport, Ľubomír Kleman: „Do Topoľčian sme išli s cieľom bojovať o celkové víťazstvo, čo sa aj podarilo. Ďakujem nielen posádke za perfektne odvedenú robotu, ale aj tímu Friul Motors za prípravu Fordu Focus WRC a samozrejme všetkým partnerom za podporu. Súťaž bola zorganizovaná výborne, celá prebehla korektne, rýchlostné skúšky však boli až nadmieru rýchle, čo bolo dosť nebezpečné. Mám radšej súťaže ktoré sú viac technické, kde nerozhoduje sila motoru, ale jazdecké schopnosti, veď rally nie je o maximálnej rýchlosti, ale hlavne o zručnosti jazdcov. Tohtoročná slovenská rally sezóna je napriek tomu, že sme už v jej polovičke, veľmi vyrovnaná a bojovať sa bude až do samého konca, na čo sa veľmi tešíme. Bude to ešte veľmi zaujímavý a vyrovnaný boj. Ešte raz všetkým ďakujem, vidíme sa na Rally Tatry v Poprade.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.