Po celkovom víťazstve na Rally Prešov pridáva po uplynulom víkende slovenský RUFA Šport Team na svoje konto aj absolútne víťazstvo na XIV. Rally Tríbeč v Topoľčanoch.
O tento úspech sa postarala posádka v zložení Grzegorz Grzyb – Robert Hundla, ktorí sa na štart tohtoročnej Rally Tríbeč v Topoľčanoch postavili s vozidlom Ford Focus WRC. Vedenie v rámci súťaže prevzali už od prvej rýchlostnej skúšky, pričom im vydržalo až do cieľa. „Som veľmi spokojný že sa nám podarilo vyhrať Rally Tríbeč. Od začiatku sme si povedali, že treba poriadne zatiahnuť, čo sa nám aj podarilo. Navyše sa nám v priebehu prvého súťažného dňa podarilo vyvarovať chýb a odmenou pre nás bol takmer pol minútový náskok. V nedeľu to však už nebolo také jednoznačné, auto nám dobre neštartovalo, ale snažili sme sa držať náskok. Pred posledným testom sme mali navrch osemnásť sekúnd, čo bolo dosť, začalo však poriadne pršať a nemali sme zo sebou správne pneumatiky, čo nám narobilo na trati dosť problémov, keďže auto bolo v podstate neovládateľné. Ustáli sme to však a víťazstvo je naše, čo ma veľmi teší, navyše sme stále v priebežnom vedení šampionátu na prvom mieste,“ vysvetlil po dojazde do cieľa šťastný Grzegorz Grzyb.
Po tomto výkone bol spokojný aj manažér RUFA Šport, Ľubomír Kleman: „Do Topoľčian sme išli s cieľom bojovať o celkové víťazstvo, čo sa aj podarilo. Ďakujem nielen posádke za perfektne odvedenú robotu, ale aj tímu Friul Motors za prípravu Fordu Focus WRC a samozrejme všetkým partnerom za podporu. Súťaž bola zorganizovaná výborne, celá prebehla korektne, rýchlostné skúšky však boli až nadmieru rýchle, čo bolo dosť nebezpečné. Mám radšej súťaže ktoré sú viac technické, kde nerozhoduje sila motoru, ale jazdecké schopnosti, veď rally nie je o maximálnej rýchlosti, ale hlavne o zručnosti jazdcov. Tohtoročná slovenská rally sezóna je napriek tomu, že sme už v jej polovičke, veľmi vyrovnaná a bojovať sa bude až do samého konca, na čo sa veľmi tešíme. Bude to ešte veľmi zaujímavý a vyrovnaný boj. Ešte raz všetkým ďakujem, vidíme sa na Rally Tatry v Poprade.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.