Šéf Volkswagenu, Jost Capito, řekl, že jeho tým nikdy neztratil důvěru v Jariho-Mattiho Latvalu po nepovedeném startu do sezony. Minulý víkend už Fin vyhrál a týmu Volkswagen přinesl další vítězství.
Jari-Matti Latvala byl zkraje sezony zastínen výkony kolegy Sébastiena Ogiera. Zatímco Francouz získal tři vítězství, Latvala se trápil. Jenže až víkendové vítězství na řecké Rally Acropolis Jariho-Mattiho Latvaly přerušilo vítěznou šňůru Sébastienů v letošním roce. Fin se díky tomu dostal na druhé místo v hodnocení jezdců.
Když byl Jost Capito dotázán, jestli vítězství Jariho-Mattiho dokázalo, že byl pro VW dobrou volbou, tak Capito odpověděl takto: "Od doby, co se připojil k týmu, jsem to nikdy necítil jinak. Znám ho osm let a je absolutně tím správným jezdcem - o tom se nikdy nepochybovalo. Je více než fér, že má toto vítězství."
Šéf týmu Volkswagen Motorsport také dodal, že vždy věděl, že Latvala bude potřebovat trochu jiný druh podpory než Sébastien Ogier. "Věděli jsme, že s Jarim-Mattim to bude jiné. Přišel sem k novému týmu, k týmu odlišnému od toho, ve kterém byl po dlouhou dobu. Ale pracoval jsem s ním u Fordu a věděl jsem, že občas bude potřebovat obejmou. Je odlišným člověkem než Ogier a abyste z obou jezdců dostali to nejlepší, tak to vyžaduje jiný přistup.
Ale to, co Jari-Matti v Řecku předvedl, byl hodně, hodně dobrý výsledek. Teď od něj vidíme to nejlepší. Zná auto, zná tým a s oběma se už sžil," zakončil Belgičan. Sébastien Ogier dodal, že nebyl překvapen tím, když viděl Latvalu zpět na čele. "Od doby, kdy jsme začli tuto sezonu, jsem věděl, že bude jedním z mých hlavních rivalů."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.